Jeg har skiftet potter på min SV1000SK6 og beholdt standard luftfilter. Så har jeg kørt ind til F.A Motosport og lagt 500,- på
bordet og så har de rullet og justeret den originale ECU. Jeg synes de har gjort et rigtigt godt stykke arbejde.
Den ECU som sidder på SV´eren kan godt justere sig selv, men den kan ikke justere tilstrækkeligt når man ændre på udstødningerne
eller montere et mere åbent luftfilter. Min SV´er blev justeret til at give 5% mere benzin.
Jeg vil altid råde til at få maskinen på testbænken, man kan ikke mærke om den kører for magert i blandingen men man kan i mange tilfælde
hører det. Skaden på motoren ved at kører med for mager blanding kan værer meget alvorlige...brændt hul i et stempel for eksempel, og
det koster kassen at få skiftet.
Jeg ville skifte potterne for at få den fede lyd, spare pengene fra luftfilteret og brug dem på en test eks. hos F.A.Motosport, så er du
sikker på at den kører rigtigt og der sker ingen skade på din fine motorcykel. Hvis du så vil monterer en power commander på et senere
tidspunkt så montere du også et mere åbent luftfilter og få det hele justeret ind.