Forfatter Emne: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer  (Læst 15749 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #15 Dato: April 02, 2007, 09:54:50 am »
I "gamle dage" brugte man en danskvand og hældte i kaburator indsugningen, det rensede også ventilerne i topstykket...det er rigtigt...jeg har prøvet det...og det virker.  :shock: men kun på kaburator!
Jep, det er faktisk et gammelkendt trick. Det tager lige al soden i topstykket. Men maskineriet skal ha' pænt med gas, når man gør det, ellers bliver motoren simpelthen kvalt.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #16 Dato: April 12, 2007, 05:30:55 pm »
Aghhhhh bliver sindsyg.... Idag har den lavet stuntet MANGE gange... og 2 af gangene gik den helt ud... Ene gang med 15 km/t ( på vej ind på Pplads ) og anden gang med 49 km/t  - nu er Chr i fuld sving med at kigge på ledninger under tanken.. Jeg har aller mest lyst til at kører den til en mekker... Den cykel skal bare virke når vi tager til polen... Ellers skal jeg INGEN steder... Tør jeg ikke...  Hvor er det røv at den skal være så idiotisk når det er mig der sidder på ryggen af den...

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #17 Dato: April 12, 2007, 06:58:31 pm »
 :D :D :D :D Christian er sgu dygtig  :D :D :D En fejl fra værkstedet som lavede service på den... De havde ikke fået spændt spændebåndet som sidder på  indsugningsgummiet ordentlig på til bagerste cylinder... Det er jo hvad der kan ske... No harm done...
nå, men Christian så at der kunne komme falsk luft ind, og satte det på plads.. Jeg kørte en tur og INTET skete.. Faktisk kørte den endnu bedre... Før huggede den ligesom når man kørte almindelig 80 km/t som hvis den var i for højt gear svarende til hastigheden ( kører faktisk også lovligt engang imellem ) :D :D  - nu kørte den meget mere flydende... Dejligt.. Det var jo helt vildt dejligt at køre igen.. En behagelig ting... Og nu tager jeg den sgu nok også imorgen på job...

Her er et billed

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #18 Dato: April 12, 2007, 10:48:57 pm »
FEDT!!!!  :thumbsup: Mekker-Moolex... :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #19 Dato: April 12, 2007, 10:53:17 pm »
tja det var den nemme løsning "kig efter ting som ser forkerte ud, på ting som du ikke har kigget grundigt på før" metode,
og ret det som ser helt tosset ud.
   

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #20 Dato: April 12, 2007, 10:56:52 pm »
tja det var den nemme løsning "kig efter ting som ser forkerte ud, på ting som du ikke har kigget grundigt på før" metode,
og ret det som ser helt tosset ud.
Uha... Så har jeg nok at set til med min cykel...  :lmao: :lmao:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #21 Dato: April 12, 2007, 11:00:14 pm »
tja det var den nemme løsning "kig efter ting som ser forkerte ud, på ting som du ikke har kigget grundigt på før" metode,
og ret det som ser helt tosset ud.
Uha... Så har jeg nok at set til med min cykel...  :lmao: :lmao:

Jep men nu ville jeg jo ikke være den første til at nævne det....
   

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #22 Dato: April 13, 2007, 08:12:20 am »
Hejsa

Tog cyklen på job imorges.... Bravvvvv det var koldt, men den kørte super godt... Lavede ikke et eneste stunt... Tror dog den stadig står helt skævt i tomgang... 900-1000 omdrejninger.... Eller jeg ved den står forkert... Men selv om Chr stiller den ryger den tilbage...

Stiller man tomgang på en MC når den er varm eller kold.. Måske man stiller efter chokeren kører????? Hvad skal den stå på når man starter en kold motor chokermæssigt ????

SV1000S vi snakker om??

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #23 Dato: April 13, 2007, 08:15:34 am »
Min har altid gået højt op i omdrejning i forhold til andre SV1000´er og min går op på ca 3000 inden den falder stille og roligt nedad til den når 1400 omdr/min.

SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #24 Dato: April 13, 2007, 08:17:05 am »
ok, vores går kun lige op over 2000 omdrejninger i choker... Så det passer jo meget godt med at den så fiser ned på 1000 omdrejninger... Så den skal man altså stille når motoren er helt koldt.. og man har kun ca 30-45 sekunder til at stille den... Right

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #25 Dato: April 13, 2007, 08:19:27 am »
Nej nej du stiller tomgangen til 1400 omdr når den er varm, så skulle den være der...  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #26 Dato: April 13, 2007, 08:20:09 am »
Min står på ca 1300-1400 i tomgang varm, for står den lavere kan den godt tilte ved igangsætning når man bare kører bykørsel.
Stiller jeg den lavere, skal den have lidt hjælp på gassen for ikke at gå ud ca 15 sekunder efter koldstart. Nu falder den bare til ca 1000 efter de 15 sek, for derefter at stige til de ca 1300 når den bliver 45+ grader varm. Normalt gider jeg ikke vente til den er mere end 45 grader før jeg futter stille og roligt afsted...

SV1000N K5...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #27 Dato: April 13, 2007, 08:25:13 am »
Sakset fra værkstedshåndbogen

ENGINE IDLE SPEED
Inspect initially at 1 000 km (600 miles, 1 month) and
every 6 000 km (4 000 miles, 6 months) thereafter .
NOTE:
Make this adjustment when the engine is hot .

Start up the engine and set its idle speed to the specified
range by turning the throttle stop screw CAC .
Engine idle speed: 1 200 ± 100 r/min
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #28 Dato: April 13, 2007, 08:28:46 am »
Sakset fra værkstedshåndbogen

ENGINE IDLE SPEED
Inspect initially at 1 000 km (600 miles, 1 month) and
every 6 000 km (4 000 miles, 6 months) thereafter .
NOTE:
Make this adjustment when the engine is hot .

Start up the engine and set its idle speed to the specified
range by turning the throttle stop screw CAC .
Engine idle speed: 1 200 ± 100 r/min

????????????

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Hvad er symptomerne for tændingsproblemer
« Svar #29 Dato: April 13, 2007, 08:31:23 am »
Når den er varm justeres tomgangen til 1200 ± 100 omdr/min (kort fortalt)  :blink:

SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing