Forfatter Emne: Km pr dæk  (Læst 4643 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hr.Aagaard

• Søndagskører
  • **
Km pr dæk
« Dato: Marts 30, 2007, 02:18:04 pm »
Halløj...

Jeg er ved at løbe tør for gummi :brok:, og skal til at bestille nye... MEN hvilket :huh: :huh:

KAn se i de tidligere tråde at mange foretrækker pilot power.. Jeg har selv kørt på pilot road de sidste 4000 km, men nu er de næsten færdige  :shock:..
HAr ikke selv oplevet noget dårligt med road, udover at det næsten er slidt ned :whatever:
Overvejer pilot power, men vil gerne hører om jeres erfaringer omkring holdbarhed osv osv :hand:

Jeg skal ikke på bane, men kører "aktivt" på diveres veje i DK....

Skyd løs 8)

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Km pr dæk
« Svar #1 Dato: Marts 30, 2007, 02:23:56 pm »
den evige dæk diskussion.. prøv evt at søge på "dæk" her på forummet.. der bør være til mange timers læsning

mit personlige valg, er at have nogle dæk man kan stole på (dvs. relativt bløde dæk, der har godt med greb.) Det giver også en psykologisk virkning at vide at man har nogle gode dæk med masser af grip.

jeg har pilot power, og stoler fuldt ud på dem.. (iøvrigt skulle de også være fremragende i vådt føre)

Hr.Aagaard

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Marts 30, 2007, 02:29:11 pm »
Har læst alt i forummet, men jeg er blevet forvirret af det :huh: :huh:

Hvor mange km har du/i fået ud at et pilot bagdæk???

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Marts 30, 2007, 02:34:00 pm »
Hvis du gør som Luske siger og kigger tilbage i gamle tråde, opdager du nok jeg er varm fortaler for Metzeler Z6, hvis din brug og krav er omtrent som mine... Og du lyder som en kandidat, hvis jeg nogensinde har set en ;)

Z6'erne giver dig i hvert fald 12000 km (Nikolaj har på sin Busa fået 16000 km ud af dem hvis jeg husker ret). Og de står fast i regn, ved frisk kørsel og på bane i grøn klasse.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Hr.Aagaard

• Søndagskører
  • **
« Svar #4 Dato: Marts 30, 2007, 02:36:29 pm »
Nu bliver jeg nysgerrig :afro: Hvad mener du med kandidat???

Beklager... jeg er ikke så hurtig fredag eftermiddag :mrgreen:

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Marts 30, 2007, 02:37:14 pm »
Hehe, kandidat til at lytte og blive overbevist af min prædiken ;)

Hr.Aagaard

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: Marts 30, 2007, 02:38:28 pm »
Hehe... du er ihvertfald godt på vej :lol:
Lidt naiv er man vel altid :whatever:

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Marts 30, 2007, 02:44:56 pm »
Lidt naiv er man vel altid :whatever:

Nej mere seriøst nu, jeg mente egentlig at det lød til dine krav til dækket stemmer meget godt overens med hvad jeg synes Z6'erne leverer. Jeg har overvejet at skifte til Pilot Road 2CT næste gang, men bliver nok ved Z6'erne alligevel. "Don't fix it if it ain't broken"-filosofien.

Men det er i høj grad et spørgsmål om religion, derfor prædiken ;)

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #8 Dato: Marts 30, 2007, 02:47:49 pm »
Som Smølfen er jeg også selv mest til Metzeler (som med så mange andre ting, er dæk-køb sikkert også mest et spørgsmål om religion). Jeg har to gange fået 5000 km. ud af et Metzeler Sportec M1, med en del sportslig kørsel og nogle banedage oven i købet. M1 fordækket kan med lidt held klare dobbelt så meget. Metzeler Roadtec Z6 er ikke så sportspræget som M1, så der er sandsynligvis en del flere kilometer i dem. M1 har fået en afløser, nemlig Sportec M3, som skulle være lige så sportsligt som M1, men med flere kilometer.
Jeg har prøvet Continental Conti RoadAttack, men fandt desværre aldrig ud af, hvor mange kilometer det kan klare. Men det var mit indtryk, at det holder noget længere end M1. Og det er et dæk, der står dejligt fast.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Marts 30, 2007, 02:53:40 pm »
Nå ja, når Freddy nu nævner Metzeler Sportec, vil jeg lige sparke ind at en del på det engelske sv650.org kører med Sportec foran og Roadtec bagest. Jeg synes også jeg har set et par stykker her på vores lokale forum. Det er nok ikke en dårlig blanding...

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #10 Dato: Marts 30, 2007, 03:33:16 pm »
Jeg har selv kørt på pilot road de sidste 4000 km, men nu er de næsten færdige  :shock:..

:huh: :huh: :huh: Har du trukket brænder på dem alle 4000 km???

På min gamle SV650s kørte jeg i starten af min mc-karriere på Pilot road, og der kørte jeg rimeligt pænt, der var der 16.000 km i mine dæk. (18.000 km i fordækket) så det lyder da helt vildt hvis du kan trække dem ned på en 4-del af km.  :huh:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Kaos

• Søndagskører
  • **
  • ingen cykel lige fortiden
    • http://www.123hjemmeside.dk/fasanvej/
« Svar #11 Dato: Marts 30, 2007, 03:44:27 pm »
jeg ved ikke lige om du skal skifte til pilot power jeg har lige brændt mit bagdæk af på 5500  :brok: så nu prøver jeg Pirelli så må vi se om de kan holde til min måde at køre på :lmao: jeg har ikke brugt SVinet til andet end lidt normal kørsel :innocent: på landevejen ... da jeg ikke har lært at lave brænder i nu  :lmao:

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #12 Dato: Marts 30, 2007, 03:57:22 pm »
Tja jeg kører altid mellem 8 og 9.000km på et Power bagdæk, men måske kører i simpelthen for meget ligeud???  :oops: :oops: :oops: :mrgreen:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Kaos

• Søndagskører
  • **
  • ingen cykel lige fortiden
    • http://www.123hjemmeside.dk/fasanvej/
« Svar #13 Dato: Marts 30, 2007, 04:00:29 pm »
Tja jeg kører altid mellem 8 og 9.000km på et Power bagdæk, men måske kører i simpelthen for meget ligeud???  :oops: :oops: :oops: :mrgreen:

Ligeud hva er det ??  :lmao: der findes ikke mange ligeud veje her omkring kun små snoget veje som man ikke kan køre stærkt på  :brok:

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #14 Dato: Marts 30, 2007, 05:01:44 pm »
Halløj...

Jeg er ved at løbe tør for gummi :brok:, og skal til at bestille nye... MEN hvilket :huh: :huh:

KAn se i de tidligere tråde at mange foretrækker pilot power.. Jeg har selv kørt på pilot road de sidste 4000 km, men nu er de næsten færdige  :shock:..
HAr ikke selv oplevet noget dårligt med road, udover at det næsten er slidt ned :whatever:
Overvejer pilot power, men vil gerne hører om jeres erfaringer omkring holdbarhed osv osv :hand:

Jeg skal ikke på bane, men kører "aktivt" på diveres veje i DK....

Skyd løs 8)

kan ikke lige se hvad du kører på, hvor mange km du kan få ud af et givent dæk afhænger af så meget... ikke mindst hvad du kører på..

mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir