Forfatter Emne: Hjælp til køb af nyt mc tøj  (Læst 8424 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MathiasO

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Dato: Marts 29, 2007, 09:08:38 pm »
Hey jeg står og har købt en suzuki sv650s k3 og får den hjem på lørdag... jeg får en hjelm og et sæt tøj med oven i handlen men tror jeg skal ud og have mig noget nyt selv... så var det bare jeg ville hører om nogle af jer havde nogle gode sider/steder man kan kigge... og hvilke mærke skal det være... læder selvfølgelig!! :D

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #1 Dato: Marts 30, 2007, 11:10:40 am »
Kører selv i læder fra louis.de

Valgte det pga. prisen og fordi man kunne få bukserne med ekstra længde (vigtigt når man er knap 2 meter og varierer fra "gennemsnits personen"  :wink: )
Mærket hedder Vanucci.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #2 Dato: Marts 30, 2007, 11:18:29 am »
Hey jeg står og har købt en suzuki sv650s k3 og får den hjem på lørdag... jeg får en hjelm og et sæt tøj med oven i handlen men tror jeg skal ud og have mig noget nyt selv... så var det bare jeg ville hører om nogle af jer havde nogle gode sider/steder man kan kigge... og hvilke mærke skal det være... læder selvfølgelig!! :D
Hvad med en skærddersyet dragt fra PSI?
De koster fra omkring 5500 og op efter.  Så får man noget der passer.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #3 Dato: Marts 30, 2007, 11:20:36 am »
De koster fra omkring 5500 og op efter.  Så får man noget der passer.

I alt fald i starten af sæsonen - inden at de gode is på langelinie har gjort deres indgreb :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #4 Dato: Marts 30, 2007, 12:23:26 pm »
Dem Nyg henviser til er er sikkert gode nok..

Men jeg ville personligt undgå at købe læder fra de der små hjemmegesjæfter der får skræddersyet "racerdragter" i pakistan..   Jeg skal fanme ikke have en læderdragt der er syet af nogen som kun har grusveje, og tror at en motorcykel er noget på 150ccm og har 5,5 heste.. meget muligt man selv vælger designet på dragten og man kan få sit navn på og alt det der.. Men nej tak !

« Senest Redigeret: Marts 30, 2007, 12:25:56 pm af Luske »

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #5 Dato: Marts 30, 2007, 01:19:44 pm »
Dem Nyg henviser til er er sikkert gode nok..

Men jeg ville personligt undgå at købe læder fra de der små hjemmegesjæfter der får skræddersyet "racerdragter" i pakistan..   Jeg skal fanme ikke have en læderdragt der er syet af nogen som kun har grusveje, og tror at en motorcykel er noget på 150ccm og har 5,5 heste.. meget muligt man selv vælger designet på dragten og man kan få sit navn på og alt det der.. Men nej tak !


hvor tror du mærketøjsfabrikanterne får syet deres dragter??
Mig bekendt får mange syet i fjernøsten - eksempelvis har HeinGericke fået syet i Korea i umindelige tider.

PSI er så vidt jeg ved både designet & syet i Tjekkiet.

Men det behøver det jo ikke at blive ringere af. Det drejer sig vel om at få noget som er designet til at holde, og fra et firma som har en ordentlig kvalitetskontrol.

"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #6 Dato: Marts 30, 2007, 01:23:10 pm »
Min Dainese jakke er syet i Tunesien og bukserne(begge læder) er syet i Ukraine....
   

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #7 Dato: Marts 30, 2007, 01:48:01 pm »
Hvem har råd til at købe tøj syet i Dk??
Skal man have samme kvalitetstøj syet i Dk så vil det jo koste 4 gange så meget, og jeg betaler ikke 20000 kr. for en læderdragt.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #8 Dato: Marts 30, 2007, 02:18:37 pm »
Ja ok.. ved godt at mærkevare firmaer får syet i alverdens østlige lande.. det jeg mente med indlæget var med henblik på udviklingen bag dragterne.  Det stikker nok ikke særlig dybt i et lille baggårdsfirma, som laver deres egne dragter.


nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #9 Dato: Marts 30, 2007, 05:33:32 pm »
Ja ok.. ved godt at mærkevare firmaer får syet i alverdens østlige lande.. det jeg mente med indlæget var med henblik på udviklingen bag dragterne.  Det stikker nok ikke særlig dybt i et lille baggårdsfirma, som laver deres egne dragter.


og det er jeg sådan set enig i...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #10 Dato: Marts 31, 2007, 10:37:44 am »
hej, står selv og skal ud og ha mig noget læder, og har en dialog kørende med en gut inde på mcgalleri, der tilbyder custom designet dragter.
se hvad han har lavet her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=979

prisen for at få lavet sin helt egen er 5000kr

så er spørgsmålet så, er kvaliteten mon god nok? Er det det værd, "bare" for at få et svedigt design?
vil det være total spild hvis nu jeg skifter cykel om 3 år alligevel...

er sku lidt i vildrede.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #11 Dato: Marts 31, 2007, 11:01:30 am »
hej, står selv og skal ud og ha mig noget læder, og har en dialog kørende med en gut inde på mcgalleri, der tilbyder custom designet dragter.
se hvad han har lavet her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=979

prisen for at få lavet sin helt egen er 5000kr

så er spørgsmålet så, er kvaliteten mon god nok? Er det det værd, "bare" for at få et svedigt design?
vil det være total spild hvis nu jeg skifter cykel om 3 år alligevel...

er sku lidt i vildrede.
En god dragt holder jo minimum 16 år, så jeg ville nok ikke købe en mærke specifik dragt.

Jeg ville også have en eller anden for for beskrivelse af hvordan de laver deres syninger (enkelt  :dead: / dobbelt / tre dobbelt?), og helt afgørende ville jeg have lov til at røre ved et eksemplar.

5000,- for en skræddersyet dragt...? Tjaa... det er da billigt hvis kvaliteten er i orden, men ikke enestående.

Selvfølgelig kan du få meget billigere stangvarer, men jeg syntes at tendensen er, at prisforskellen mellem stangvarer og skræddersyede varer i sammenlignelig kvalitet bliver mindre og mindre.  Så hvis ikke du kan finde en stangvare du kan passe eller bryder dig om, er skræddersyede modeller da vejen frem.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #12 Dato: Marts 31, 2007, 11:06:10 am »
hej, står selv og skal ud og ha mig noget læder, og har en dialog kørende med en gut inde på mcgalleri, der tilbyder custom designet dragter.
se hvad han har lavet her:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=979

prisen for at få lavet sin helt egen er 5000kr

så er spørgsmålet så, er kvaliteten mon god nok? Er det det værd, "bare" for at få et svedigt design?
vil det være total spild hvis nu jeg skifter cykel om 3 år alligevel...

er sku lidt i vildrede.
En god dragt holder jo minimum 16 år, så jeg ville nok ikke købe en mærke specifik dragt.

Jeg ville også have en eller anden for for beskrivelse af hvordan de laver deres syninger (enkelt  :dead: / dobbelt / tre dobbelt?), og helt afgørende ville jeg have lov til at røre ved et eksemplar.

5000,- for en skræddersyet dragt...? Tjaa... det er da billigt hvis kvaliteten er i orden, men ikke enestående.

Selvfølgelig kan du få meget billigere stangvarer, men jeg syntes at tendensen er, at prisforskellen mellem stangvarer og skræddersyede varer i sammenlignelig kvalitet bliver mindre og mindre.  Så hvis ikke du kan finde en stangvare du kan passe eller bryder dig om, er skræddersyede modeller da vejen frem.

har netop spurgt ind til sygninger, lynlås, beskyttelse, slidning på materiale og tryg samt spurgt efter et eksemplar jeg kan få lov at føle på.
Ellers smider jeg sku ikke 5000kr efter nogen

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #13 Dato: Marts 31, 2007, 03:31:24 pm »
I alt fald i starten af sæsonen - inden at de gode is på langelinie har gjort deres indgreb :)

Ja, eller Hr. Jesper Jensen - spørg bare HM om hun kan passe sit tøj fra sidste forår  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:

Det' gaaaaaaaaaaaaaaz  :mrgreen:

/Nælz

England, Tyskland og DK har masser af butikker foruden de mest åbenlyse:

www.mandp.co.uk
www.busters-accessories.co.uk/
www.thefastone.co.uk
www.dexdirect.co.uk/
www.louis.de
www.polo-motorrad.de
www.hein-gericke.de
www.mlol.de
www.fc-moto.de
www.leomortensen.dk
www.mconline.dk

Happy shopping  :thumbsup:
« Senest Redigeret: Marts 31, 2007, 03:35:03 pm af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Hjælp til køb af nyt mc tøj
« Svar #14 Dato: Marts 31, 2007, 04:45:19 pm »
I alt fald i starten af sæsonen - inden at de gode is på langelinie har gjort deres indgreb :)

Ja, eller Hr. Jesper Jensen - spørg bare HM om hun kan passe sit tøj fra sidste forår  :lmao: :lmao: :lmao: :lmao: :lmao:

Det' gaaaaaaaaaaaaaaz  :mrgreen:

/Nælz

England, Tyskland og DK har masser af butikker foruden de mest åbenlyse:

www.mandp.co.uk
www.busters-accessories.co.uk/
www.thefastone.co.uk
www.dexdirect.co.uk/
www.louis.de
www.polo-motorrad.de
www.hein-gericke.de
www.mlol.de
www.fc-moto.de
www.leomortensen.dk
www.mconline.dk

Happy shopping  :thumbsup:

tak for gode links :)

Hvad er folks holdning til køredragter, 2 delt eller en hel dragt? Hvad er bedst, hvad taler for og imod?