Forfatter Emne: Kæde og tandhjul ?  (Læst 9841 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Kæde og tandhjul ?
« Svar #15 Dato: April 02, 2007, 09:47:16 am »
Hvis der skulle være nogle der har lyst til at læse lidt om hvad det er vi skal i den første uge i Spanien, så tag lige et kig her http://www.gtexplorer.dk/htm/Giro_barcelonaMotoGPCa_dk.htm
Det ser ellers ud til at kunne blive en overordentlig spændende og interessant tur.
Læg i øvrigt lige mærke til følgende sætning:

"Selvfølgelig stopper vi for at tage billeder, så turen kan vises frem til vennerne"

Det bedes du naturligvis have in mente, så alle dine venner her på forum har noget godt at kigge på. :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Kæde og tandhjul ?
« Svar #16 Dato: April 03, 2007, 04:53:26 am »
Hvis der skulle være nogle der har lyst til at læse lidt om hvad det er vi skal i den første uge i Spanien, så tag lige et kig her http://www.gtexplorer.dk/htm/Giro_barcelonaMotoGPCa_dk.htm
Det ser ellers ud til at kunne blive en overordentlig spændende og interessant tur.
Læg i øvrigt lige mærke til følgende sætning:

"Selvfølgelig stopper vi for at tage billeder, så turen kan vises frem til vennerne"

Det bedes du naturligvis have in mente, så alle dine venner her på forum har noget godt at kigge på. :wink:

Jamen det lover jeg så at gøre, der skal jo også lidt med hjem til mindebogen...

Damage

  • Gæst
Re: Kæde og tandhjul ?
« Svar #17 Dato: April 03, 2007, 10:12:52 am »

Har du tænkt på at DK er et meget lille mc land...man kan altså godt finde ud af at skifte kædekit og dæk i andre lande, arbejdslønnen er nok
også billigere.  :blink:

Kædekit...ja okay, man gider jo ikke hvis der kommer problemer midt på en motorvej og så kan man jo selv skift det herhjemme og spare lidt penge der.

Men at skift et dæk der er halvt slidt, er det ikke synd. Jeg har kørt mc ferie i Tyskland, Frankrig, Spanien og Italien...det er intet problem at få skiftet dæk.

Hvad angår skift af kædekit i udlandet er det såmendt ikke fordi jeg ikke tror jeg kan få det gjort der, men hvis jeg nu var så uheldig at kæden springer på sådan en tur ja så kunne man jo bare få den skiftet men er man endnu mere uheldig  at den klumper sig sammen i springet og laver hul i motorblokken, så vil noget af den ferie nok være godt ødelagt.

Grunden til at jeg vil skifte bagdækket inden turen hvis det er halvt nedslidt er den at den første ugen i spanien kommer til at forgå på de snoede bjergveje med fuld hane og fuld nedbremsning og jeg kan forstille mig at det kommer til at æde godt med dæk, skal jeg så have skiftet dæk midt på ugen er det jo ikke sikkert at de lige har et power 2 ct liggende på hylden i en lille bjergby.

Turen der ned kommer nu ikke til at tage meget dæk da vi tager autotoget til syd Frankrig men turen hjem køre vi på 2 dage og sikkert med ret høj hastighed, hvilket nok også komme til at æde lidt dæk og det ville jo være træls og blive stoppet i Tyskland på vej hjem med et dæk der er under mål i mønsteret.

Hvis der skulle være nogle der har lyst til at læse lidt om hvad det er vi skal i den første uge i Spanien, så tag lige et kig her http://www.gtexplorer.dk/htm/Giro_barcelonaMotoGPCa_dk.htm
[/quote]

Jeg er helt enig med dig i at man vil være sikker på at kæden ikke springer og derfor skift den, eller få en fagmand til at vurdere kæden.

Det ser ud til at du skal på en rigtig fed tur  :thumbsup: jeg har selv været i nord Spanien og det er kanon, måske har du mulighed for lige at
bruge en dag på at tage til Andora...  :D
I Andora betaler man næsten ikke skat og der er rigtig mange penge at spare på MC udstyr...også dæk. Da jeg var der for tre år siden havde
Michelin og Bridgestone deres eget dækcenter der.  :thumbsup: 

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Kæde og tandhjul ?
« Svar #18 Dato: April 03, 2007, 02:14:59 pm »
Jeg har prøvet at trække i kæden ved bagtandhjulet og jeg kan nok trække den ca. 1 mmeller måske en lille smule mere, jeg kan på ingen måde se bugen mellem tænderne.
Kæde og tandhjul er lige blevet renset og strammet op, så der er jo heller ikke meget slaske kæde nu, men jeg ved ikke om det gør en forskel når man bruger trække metoden.

Om kæden er slap eller stram er lige meget når du trækker ud bag på tandhjulet.
1mm lyder ikke af meget, så vent du bare med at skifte kæde.

Jeg har Scottoiler på min cykel. Min sidste RK kæde blev skiftet efter ca 30.000km og ifølge slidindikatoren havde den kun givet sig 2%. Grænsen er ved 5%.
 

Hvad er / hvor er slidindikatoren ??

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Kæde og tandhjul ?
« Svar #19 Dato: April 03, 2007, 03:38:39 pm »
Hvad er / hvor er slidindikatoren ??

Et bætte stykke lamineret papir der fulgte med den nye DID kæde. Man holder den op mod en dorn og så kigger man i den anden ende og ser hvor på slidskalaen en anden dorn er ud for. Fuck, det lod rodet, men det er ganske simpelt  :)
Var der ikke en som vidste en opmåling med en skydelære? Same shit - den med papiret er bare for dummies.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Kæde og tandhjul ?
« Svar #20 Dato: April 03, 2007, 03:41:14 pm »
Hvad er / hvor er slidindikatoren ??

Et bætte stykke lamineret papir der fulgte med den nye DID kæde. Man holder den op mod en dorn og så kigger man i den anden ende og ser hvor på slidskalaen en anden dorn er ud for. Fuck, det lod rodet, men det er ganske simpelt  :)
Var der ikke en som vidste en opmåling med en skydelære? Same shit - den med papiret er bare for dummies.

Jeg syntes nu ikke at det lød rodet..... var bare nysgerrig efter at vide hvad det var for noget...tak for det

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir