Har du tænkt på at DK er et meget lille mc land...man kan altså godt finde ud af at skifte kædekit og dæk i andre lande, arbejdslønnen er nok
også billigere.
Kædekit...ja okay, man gider jo ikke hvis der kommer problemer midt på en motorvej og så kan man jo selv skift det herhjemme og spare lidt penge der.
Men at skift et dæk der er halvt slidt, er det ikke synd. Jeg har kørt mc ferie i Tyskland, Frankrig, Spanien og Italien...det er intet problem at få skiftet dæk.
[/quote]
Hvad angår skift af kædekit i udlandet er det såmendt ikke fordi jeg ikke tror jeg kan få det gjort der, men hvis jeg nu var så uheldig at kæden springer på sådan en tur ja så kunne man jo bare få den skiftet men er man endnu mere uheldig at den klumper sig sammen i springet og laver hul i motorblokken, så vil noget af den ferie nok være godt ødelagt.
Grunden til at jeg vil skifte bagdækket inden turen hvis det er halvt nedslidt er den at den første ugen i spanien kommer til at forgå på de snoede bjergveje med fuld hane og fuld nedbremsning og jeg kan forstille mig at det kommer til at æde godt med dæk, skal jeg så have skiftet dæk midt på ugen er det jo ikke sikkert at de lige har et power 2 ct liggende på hylden i en lille bjergby.
Turen der ned kommer nu ikke til at tage meget dæk da vi tager autotoget til syd Frankrig men turen hjem køre vi på 2 dage og sikkert med ret høj hastighed, hvilket nok også komme til at æde lidt dæk og det ville jo være træls og blive stoppet i Tyskland på vej hjem med et dæk der er under mål i mønsteret.
Hvis der skulle være nogle der har lyst til at læse lidt om hvad det er vi skal i den første uge i Spanien, så tag lige et kig her
http://www.gtexplorer.dk/htm/Giro_barcelonaMotoGPCa_dk.htm