Jeg havde mange af de samme tanker da jeg købte min SV1000SK6, skal man sætte Power commander på eller ikke, meningerne herinde
er meget delte. Dem som kører med PC3 er meget glad for det og de har kunne mærke en stor forskel men det er en lidt dyr løsning. Dem som
får justeret den originale ECU er tilfredse set i forhold til prisen.
Jeg har efterfølgende hørt fra et par forhandlere at der er forskel på det map (som ligger i den originale ECU) som er i en K3 og frem og så K6 og frem.
K6 og frem er blevet justeret/optimeret og det har bla. givet lidt flere hk.
På min K6´er (jeg har haft to, idet den en blev stjålet
) kan jeg ikke mærker denne "ujævne" motorgang når man kører i lave rpm og jeg kan heller ikke genkende det som bliver skrevet om gas responsen ikke er god nok. Min trækker med det samme jeg "strammer kablet"
og der er ikke nogle "huller" i effekten hele vejen op. På rullefeldt viste min test faktisk at jeg "næsten" havde max moment ved 3500 rpm...det er altså langt nede i denne mc verden!
Men silkeblødt køre SV´eren ikke, og det skal den heller ikke efter min mening for så havde jeg købt en mc med 4 cylindre eller monteret en Power commander.
Den røde linje viser efter justering.