Forfatter Emne: Pipercross uden at justere?  (Læst 3412 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Pipercross uden at justere?
« Dato: Marts 21, 2007, 08:50:31 pm »
Hey, jeg har tænkt mig at få Pipercross luftfilter på min SV1000sk6. Kan jeg gøre det uden at skulle få justeret motoren? :huh: :huh:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Kilosfau

  • Gæst
Re: Pipercross uden at justere?
« Svar #1 Dato: Marts 21, 2007, 09:09:03 pm »
Ja  :afro:

Det kan du sagtens  :afro:

men om den kører ordentligt er super svært at sige .. min gik alt for fed, selv med pipercross filter  :huh: men det er vist mere normalt at den går for mager og endnu mere for mager med pipercross filter hvilket kan skade motoren  :dead:

Problemet er at benzin køler mere end man umiddelbart skulle tro og hvis den går mager, dvs der er for lidt benzin så kan der opstå problemer med at få kølet stemplet ordentligt og så kan man ende op med at den sparker et stempel ud gennem siden  :shock:  :puke:

Mit råd er at få en PC3 monteret og så få den rullet et ordentligt sted, fx. Mr. Dyno men det er ikke ligefrem billigt  :whatever:

Damage

  • Gæst
Re: Pipercross uden at justere?
« Svar #2 Dato: Marts 21, 2007, 10:27:15 pm »
Du kan også få den originale ECU justeret...Det blev gjort på min SV1000K6 da jeg skiftede potterne. Det kostede 500,- inc. en tur
på rullefeltet, og det var hos F.A Moto-Sport.  :D

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Pipercross uden at justere?
« Svar #3 Dato: Marts 24, 2007, 11:12:14 am »

Mit råd er at få en PC3 monteret og så få den rullet et ordentligt sted, fx. Mr. Dyno men det er ikke ligefrem billigt  :whatever:

Min plan er også at jeg vil have PC3 på, på et tidspunkt, men jeg har læst en anden tråd at skal det gøres korrekt ender jeg med en regning på omkring 7-8000 med rullefelt og det hele, og det er min okonomi ikke til lige nu :cry: Så kan jeg bedre klare de 1200 til et nyt filter og hente nogle "billige" heste den vej. Men det er jo ikke meget ved at sætte det på hvis ikke cyklen kører ordentligt, eller bliver ødelagt, hvis jeg ikke får den justeret :tie: :tie:

Du kan også få den originale ECU justeret...Det blev gjort på min SV1000K6 da jeg skiftede potterne. Det kostede 500,- inc. en tur
på rullefeltet, og det var hos F.A Moto-Sport.  :D

Vil det sige at hvis jeg nu sætter nyt filter i, så kan jeg få den justeret ind med rullefelt for kun 500??? :lol: Det ville jo være fjong.
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Damage

  • Gæst
Re: Pipercross uden at justere?
« Svar #4 Dato: Marts 24, 2007, 07:12:00 pm »

Mit råd er at få en PC3 monteret og så få den rullet et ordentligt sted, fx. Mr. Dyno men det er ikke ligefrem billigt  :whatever:

Min plan er også at jeg vil have PC3 på, på et tidspunkt, men jeg har læst en anden tråd at skal det gøres korrekt ender jeg med en regning på omkring 7-8000 med rullefelt og det hele, og det er min okonomi ikke til lige nu :cry: Så kan jeg bedre klare de 1200 til et nyt filter og hente nogle "billige" heste den vej. Men det er jo ikke meget ved at sætte det på hvis ikke cyklen kører ordentligt, eller bliver ødelagt, hvis jeg ikke får den justeret :tie: :tie:

Du kan også få den originale ECU justeret...Det blev gjort på min SV1000K6 da jeg skiftede potterne. Det kostede 500,- inc. en tur
på rullefeltet, og det var hos F.A Moto-Sport.  :D

Vil det sige at hvis jeg nu sætter nyt filter i, så kan jeg få den justeret ind med rullefelt for kun 500??? :lol: Det ville jo være fjong.

JA. Men den originale ECU kan max justeres +/- 10 % og om det er nok med montering af Pipercross filter ved jeg ikke, min blev justeret med +5% i lav, mellem og top niveau og den kører kanon.  :twisted:




Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Re: Pipercross uden at justere?
« Svar #5 Dato: Marts 24, 2007, 08:41:50 pm »
Jeg har prøvet begge dele: Både at få den originale ECU justeret og få en PC3 monteret og med de dele jeg har siddende på mc'en kan de 2 ting slet ikke sammenlignes! Du får LANGT bedre motorgang med et skræddersyet map på PC'en. Responsen på gasgivningen bliver silkeblød med en PC3.  :D

Grunden til at jeg fik Pipercross filteret monteret var at blandingen var for fed ved de højste omdrejninger selvom den originale ECU var sat så magert som muligt.
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

Damage

  • Gæst
Re: Pipercross uden at justere?
« Svar #6 Dato: Marts 25, 2007, 12:05:27 pm »
Jeg havde mange af de samme tanker da jeg købte min SV1000SK6, skal man sætte Power commander på eller ikke, meningerne herinde
er meget delte. Dem som kører med PC3 er meget glad for det og de har kunne mærke en stor forskel men det er en lidt dyr løsning. Dem som
får justeret den originale ECU er tilfredse set i forhold til prisen.

Jeg har efterfølgende hørt fra et par forhandlere at der er forskel på det map (som ligger i den originale ECU) som er i en K3 og frem og så K6 og frem.
K6 og frem er blevet justeret/optimeret og det har bla. givet lidt flere hk.
På min K6´er (jeg har haft to, idet den en blev stjålet  :puke: ) kan jeg ikke mærker denne "ujævne" motorgang når man kører i lave rpm og jeg kan heller ikke genkende det som bliver skrevet om gas responsen ikke er god nok. Min trækker med det samme jeg "strammer kablet"  :twisted: og der er ikke nogle "huller" i effekten hele vejen op. På rullefeldt viste min test faktisk at jeg "næsten" havde max moment ved 3500 rpm...det er altså langt nede i denne mc verden!
Men silkeblødt køre SV´eren ikke, og det skal den heller ikke efter min mening for så havde jeg købt en mc med 4 cylindre eller monteret en Power commander.  :wink:

Den røde linje viser efter justering.

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Re: Pipercross uden at justere?
« Svar #7 Dato: Marts 25, 2007, 02:14:42 pm »
He he Prøv, ligesom mig, begge dele René. Så vil du forstå... :wink:
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet