Forfatter Emne: Forreste Cylender sætter ud ?  (Læst 7365 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #15 Dato: Marts 18, 2007, 06:40:06 pm »
Og helt ærligt hvad fanden er det for en gang bullshit fra Suzuki´s side.
Hvis problemet har været der i så mange år, burde de fanme da har løst det...og ja...jeg er pissed for det er fanme amatør agtigt af en stor fabrikant som Suzuki....hold kæft de skulle skamme sig  :puke:.

Nja de har trods alt forsøgt... K3 og frem har et stykke gummi der skulle skærme tændrøret, det virker så bare ikke lige 100% ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #16 Dato: Marts 18, 2007, 06:46:13 pm »
Bongers der har jeg lige modsat holdning af dig, og ja det er jo ikke Suzuki´s dyreste maskine og derfor må man evt også acceptere af det ikke er det
dyreste affjedring, bremser osv der er monteret. Man må jo også formode at en GSX-R 1000 har brug for bedre affjerding og bremser. Men da jeg købte maskinen havde jeg sgu da ikke regnet med at det skulle blive et problem at køre i regnvejr.
Eftersom det er en relativ billig maskine, regner jeg ikke med at alle delene er "top of the line", men regner da stadig med at købe en pålidelig maskine.

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #17 Dato: Marts 18, 2007, 07:03:41 pm »
Jeg har aldrig oplevet det og da jeg pendler +220km på min cykel hver dag har jeg kørt i oseaner af regnvejr.
SV1000S K6 - blå.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #18 Dato: Marts 18, 2007, 07:32:58 pm »
Nu ved jeg ikke, om du skal bruge din SV'er til transport til/fra arbejde, hver dag uanset vejret?

Men for de fleste er en motorcykel jo en hobby, og for nogen deres største lidenskab. Så tager man jo ikke sin motorcykel ud i regnvejr, med mindre det er yderst nødvendig...
Så at der måske kan opstå en fejl/en defekt under kørsel ved kraftig regnvejr, er noget jeg personligt godt kan leve med...

For dem som skal bruge den uanset vejr, så kunne man evt. forlænge forskræmen, og så er det problem vel løst?
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #19 Dato: Marts 18, 2007, 08:07:52 pm »
Razz, det er egentligt fuldstændigt underordnet om jeg vil bruge den til daglig transport (som jeg ikke gør) eller kun køre i weekenden. Men hvis jeg f.eks. skal til skagentræf, så gider jeg sgu ikke stå i Løkken med en maskine der kun kører på 1 cylender, pga en gammel produktionsfejl, som Suzuki har undladt at rette år efter år.
Jeg citere dig lige :

"Så at der måske kan opstå en fejl/en defekt under kørsel ved kraftig regnvejr, er noget jeg personligt godt kan leve med..."

Helt ærligt, prøv lige at læse, det du selv skriver, højt. Du acceptere altså at din mc ikke er beregnet til at køre i regnvejr.....sjovt nok den information stod ikke i deres katalog, ligeledes fik jeg det heller ikke af vide af forhandleren. Og nej det er ikke alle der oplever det, men er sgu træls at stå 200 km hjemme fra, i regnvejr, med en mc der ikke kører.

Hele pointen er at fejlen har været der år efter år, og det lyder til at folk bare har accepteret, at man kan risikere at den ene cyl sætter ud i regnvejr, det synes jeg bare ikke er acceptabel. Jeg gider sgu ikke og skal tænke over hver gang jeg skal ud og køre om der evt kunne komme regn for så er det ikke sikkert jeg kan køre hjem. Hvis jeg f.eks. skal en tur til skagentræf, som jeg plejer, skal jeg altså bare håbe på der ikke kommer regn på vejen der op eller hjem, helt ærligt da må sgu da være en joke  :undecided:
 
Razz tak for det indlæg, er dog uenig med dig... :lol:

P.S. Jeg lyder negativ, og det er jeg også på Suzuki, men folk må endelig ikke tro at jeg ikke er glade for deres indlæg/holdning, for det er jeg, uanset om den er stik modsat min egen (jeg kan tage det  :wink:). Jeg synes dog bare dette er en skandale for Suzuki. Personligt har jeg aldrig hørt om et så alvorligt (som jeg synes det er da man jo åbenbart har en ustabil mc hvis det regner) problem bliver "overset" år efter år, trods man kender til det.
« Senest Redigeret: Marts 18, 2007, 08:20:07 pm af slowhand30 »

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #20 Dato: Marts 18, 2007, 09:56:03 pm »
Takker for svaret Mads.

Ved man om problemet er i selve tændrøret, eller om det er forbindelsen  mellem tændrørshætten og tændrøret, og hvad køber man evt en skrærm forlænger og hvad koster den ?

Mvh Søren
Selve tændrørsbrønden i SVinets ventildæksel er temmelig dybt, så der kan let komme til at stå noget vand dernede, som bliver sprøjtet op fra forhjulet. Et stykke oppe på tændrørshætten er der dog en gummikrave, som lukker brønden af. Problemet er så bare, at der i denne gummikrave er en ring af små huller, som sikkert er lavet for at eventuel kondens nede ved tændrøret skal kunne slippe ud (ja, det lyder latterligt, men anden forklaring kan jeg ikke finde). Nu er der bare ikke Gore-tex® i den der gummikrave, så hullerne virker altså som åbninger begge veje... Og det er nok dér, problemet ligger.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #21 Dato: Marts 18, 2007, 11:16:59 pm »
Gør som mig. Jeg gider ikke køre i regnvejr, jeg bliver våd og min cykel bliver våd, det er der ingen af os der kan lide, så enkelt er det.  :mrgreen: :hand:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #22 Dato: Marts 19, 2007, 11:02:32 am »
Jeg har også oplevet det på vej hjem fra MC ferie med exkæresten bag på. Vi havde lige krydset broen fra Jylland til Fyn, så gik SVinet sgu i stå og vi kom ikke længere. Heldigvis har vejhjælpsabonnement på den, så blev hente og kørt hjem. Ikke den fedeste oplevelse, men vi kom hjem. Et Stemningsbillede  :x

EDIT: Mindre detalje... Fik efterfølgende montert forskærmsfolænger og der har ikke været problemer siden.
« Senest Redigeret: Marts 19, 2007, 05:06:51 pm af Bill »
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #23 Dato: Marts 19, 2007, 04:40:50 pm »
Det jeg ville frem til er som Martin H kort og godt skriver!...

Men hvis man vil sikre sig, så forlæng den forskærm, eller hvad alle de andre nu er kommet med af løsninger.

Det kan godt være at det er for dårligt at Suzuki ikke har forbedret fejlen. Men da jeg aldrig kommer til at køre i regnvejr, så kan jeg godt accepter "fejlen" som jeg skrev tidligere...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #24 Dato: Marts 19, 2007, 05:11:17 pm »
Vi havde lige krydset broen fra Jylland til Fyn, så gik SVinet sgu i stå og vi kom ikke længere.

ARGH!! Det må være det FALSKE sted  :brok: :brok: :brok:
Min pluttede også ud lige efter broen. Fik hostet den ind på Lillebælt resteplads, men 6km i slipvinden på en bus med 90km/t er bare røvsygt  :brok: :thumbsdown:
Jeg undlod at tage et stemningsbillede da stemningen mildest talt var noget anstrengt. Jeg HADER regnvejr, og det var jo f* hverken til det ene eller det andet.
Anyways, fik skåret noget afdækningsplast fri af nogle byggematerialer, tømt en Pronto og brugt et par strips fra reservelommen i tanktasken og en times tid senere var jeg kørende igen.

Mums, for en connaisseur løsning  :lmao:




Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Morten L

  • Gæst
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #25 Dato: Marts 19, 2007, 05:22:28 pm »
Anyways, fik skåret noget afdækningsplast fri af nogle byggematerialer

Lige der, hvor du har hængt din afdækningsplast, sidder der i dag en lille gummi-måtte fra fabrikken af.
Suzuki har altså løst problemet på samme måde som dig  :respekt:

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #26 Dato: Marts 19, 2007, 05:42:00 pm »
Ja Suzuki har monteret en gummimåtte, men så vidt jeg ved er den også monteret på K5 (ellers ret mig), så problemet er jo åbenbart ikke løst

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #27 Dato: Marts 19, 2007, 05:51:48 pm »
Jep, som jeg skrev tidligere i http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=5479.msg58125#msg58125 så virker gummilappen desværre ikke efter hensigten.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #28 Dato: Marts 19, 2007, 05:54:12 pm »
Jeg har nu lige tilmeldt Tophjælp til min SVér, så jeg i det mindste kan blive hentet hvis problemet opstår, men det er fanme til grin at jeg nu skal betale 300 kr ekstra om året, for en fiasko fra Suzuki´s side  :dead:

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #29 Dato: Marts 19, 2007, 06:26:27 pm »
Har aldrig haft udsættere på de to svér jeg har haft, men døjede lidt med det på min gamle vtr uden at blive sur på honda :wink: