Forfatter Emne: Forreste Cylender sætter ud ?  (Læst 7368 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Forreste Cylender sætter ud ?
« Dato: Marts 18, 2007, 10:41:08 am »
Grunden til spørgsmålet er et emnu under mcg:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=33149

Er der nogle der ved om problemet er fra en hvis årgang, og har folk evt gjort noget for at forebygge det ?

Mvh Søren

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #1 Dato: Marts 18, 2007, 10:46:26 am »
Jeg har aldrig oplevet det, og jeg har da prøvet 50 km i skybrud (her skulle være en drivvåd smiley)
Men der må da komme lidt vand til tændrøret, for det var smårustent da jeg skiftede sidst  :(
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #2 Dato: Marts 18, 2007, 11:25:17 am »
Jeg har prøvet det nogle gange. Det er ret irriterende, når det sker.

Der er forskellige måder at afhjælpe problemet på. Nogle vælger at sætte en forskærmsforlænger på, så forhjulet ikke sprøjter vand op på den forreste cylinder. Nælz lavede en intermistisk løsning på en motorvejsrasteplads, bestående af en plasticpose og noget tape. Jeg har selv prøvet at dække tændrørshætten med gaffatape. Alex har lavet den fine løsning, med krympeflex over samlingen mellem tændrørshætte og tændrørskabel samt siliconefedt inde i selve tændrørshætten.

Der er altså mange løsninger på problemet. Det er blot et spørgsmål om at være kreativ. :)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #3 Dato: Marts 18, 2007, 11:36:03 am »
Nogle vælger at sætte en forskærmsforlænger på, så forhjulet ikke sprøjter vand op på den forreste cylinder.

Der er altså mange løsninger på problemet. Det er blot et spørgsmål om at være kreativ. :)

Den løsning er der valgt på min 'nallert..! :)

Har ikke oplevet at den laver pjatrøv med mig endnu.
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #4 Dato: Marts 18, 2007, 12:20:12 pm »
Det lader til at kunne ske på alle årgangene. Jeg har prøvet det på min K4 en enkelt gang, det er forholdsvis skræmmende at man pludselig mister så meget kraft.

Desuden begynder den at skyde en del, da en masse benzin bliver brændt af i udstødningen (som så samtidig får en pæn gylden kulør, så man også kan få lov til at gå i gang med autosolen bagefter).

Jeg giver den nu en gang silikonespray ved det forreste tændrør en gang i mellem, og har ikke oplevet det siden.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #5 Dato: Marts 18, 2007, 12:53:11 pm »
Jeg har ikke kørt ret meget i regnvejr, kørte dog en enkelt gang 50km i øsende regn på motorvej, men der skete intet, men jeg tænkte faktisk på det mens jeg kørte. :)
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #6 Dato: Marts 18, 2007, 01:57:41 pm »
Åbenbart en meget normalt problem.
Men hold kæft hvor svagt at Suzuki så ikke har gjort noget ved det....Det er sgu da ynkeligt, og nærmer sig kina standard, at
et udbredt problem bare bliver "overset" år efter år....Det er fanme en ommer  :thumbsdown:

Hvad gør i så når det sker....skal man til at skruetændrøret af i regnvejr, er tændrøret evt helt druknet så man slet ikke kan bruge det igen, eller hvad gør folk når det sker ?
« Senest Redigeret: Marts 18, 2007, 02:03:34 pm af slowhand30 »

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #7 Dato: Marts 18, 2007, 02:37:28 pm »
er det ikke bare at holde stille et stykke tid til varmen fra cylinderen har tørret det.

jeg har en enkelt gang dog oplevet et tilsvarende problem, hvor jeg havde kørt det meste af en dag i pisøsende regnvejr, kører ind for at tanke og kan ikke starte igen, der var lys i lamperne og hele pivtøjet men startmotoren drejede ikke??? :huh:
Det viste sig at være de stik til føleren, som sidder ved koblingsgrebet, som var druknet, og når den ikke fik signal om at koblingen var trukket kunne den ikke starte.
Det blev løst med en ordentlig gang fedt i stikkene :D
   

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #8 Dato: Marts 18, 2007, 03:11:46 pm »
Hvad gør i så når det sker....skal man til at skruetændrøret af i regnvejr, er tændrøret evt helt druknet så man slet ikke kan bruge det igen, eller hvad gør folk når det sker ?
Det er faktisk noget af en opgave, for man kan ikke komme til det forreste tændrør, uden mere eller mindre at fjerne køleren. Man skal i hvert fald skrue den af, så den kun hænger i slangerne. Og så skal man passe lidt på, at man ikke beskadiger køleribberne med tændrørsnøglen.
Det med at holde og vente på, at motorvarmen får vandet til at fordampe, har jeg prøvet et par gange, desværre uden resultat. Derimod har jeg prøvet at køre videre i håb om at komme problemet til livs, og det har rent faktisk virket. Jeg vil dog ikke anbefale det, for jeg tvivler kraftigt på, at motoren har skidegodt af det.
Den bedste løsning er at forebygge. Alex' løsning er nok det bedste bud.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #9 Dato: Marts 18, 2007, 05:30:35 pm »
"Alex løsning er nok bedst"....Hvem Alex ???

Og helt ærligt hvad fanden er det for en gang bullshit fra Suzuki´s side.
Hvis problemet har været der i så mange år, burde de fanme da har løst det...og ja...jeg er pissed for det er fanme amatør agtigt af en stor fabrikant som Suzuki....hold kæft de skulle skamme sig  :puke:.

Men takker for svarene folkens, og hvis i har en god løsning som ikke omfatter en anden skærm vil jeg meget gerne høre dem !!!

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #10 Dato: Marts 18, 2007, 05:35:17 pm »
"Alex løsning er nok bedst"....Hvem Alex ???

Jeg har prøvet det nogle gange. Det er ret irriterende, når det sker.

Der er forskellige måder at afhjælpe problemet på. Nogle vælger at sætte en forskærmsforlænger på, så forhjulet ikke sprøjter vand op på den forreste cylinder. Nælz lavede en intermistisk løsning på en motorvejsrasteplads, bestående af en plasticpose og noget tape. Jeg har selv prøvet at dække tændrørshætten med gaffatape. Alex har lavet den fine løsning, med krympeflex over samlingen mellem tændrørshætte og tændrørskabel samt siliconefedt inde i selve tændrørshætten.

Der er altså mange løsninger på problemet. Det er blot et spørgsmål om at være kreativ. :)

;)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #11 Dato: Marts 18, 2007, 05:44:55 pm »
Har aldri opplevet dette og jeg har faktisk kjørt 1100km i øsende regnvær(over 2 dager)..
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #12 Dato: Marts 18, 2007, 05:47:00 pm »
Takker for svaret Mads.

Ved man om problemet er i selve tændrøret, eller om det er forbindelsen  mellem tændrørshætten og tændrøret, og hvad køber man evt en skrærm forlænger og hvad koster den ?

Mvh Søren

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #13 Dato: Marts 18, 2007, 05:52:24 pm »
Takker for svaret Mads.

Ved man om problemet er i selve tændrøret, eller om det er forbindelsen  mellem tændrørshætten og tændrøret, og hvad køber man evt en skrærm forlænger og hvad koster den ?

Mvh Søren

check SB-fiber design. http://www.sbfiberdesign.com/ . Koster 255,- (310,- for carbon look).




Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Bongers

  • Anders Matsort SV650S K2
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 556
  • Halvtids dum !!
Re: Forreste Cylender sætter ud ?
« Svar #14 Dato: Marts 18, 2007, 06:29:51 pm »
Jeg har aldrig oplevedet – og køre selv i regnvejr !!

"Alex løsning er nok bedst"....Hvem Alex ???

Og helt ærligt hvad fanden er det for en gang bullshit fra Suzuki´s side.
Hvis problemet har været der i så mange år, burde de fanme da har løst det...og ja...jeg er pissed for det er fanme amatør agtigt af en stor fabrikant som Suzuki....hold kæft de skulle skamme sig  :puke:.

Men takker for svarene folkens, og hvis i har en god løsning som ikke omfatter en anden skærm vil jeg meget gerne høre dem !!!


Åbenbart en meget normalt problem.
Men hold kæft hvor svagt at Suzuki så ikke har gjort noget ved det....Det er sgu da ynkeligt, og nærmer sig kina standard, at
et udbredt problem bare bliver "overset" år efter år....Det er fanme en ommer  :thumbsdown:

Hvad gør i så når det sker....skal man til at skruetændrøret af i regnvejr, er tændrøret evt helt druknet så man slet ikke kan bruge det igen, eller hvad gør folk når det sker ?

Nu er SV ikke Suzuki´s topprodukt, og den løsning ud efterlyser tror jeg de har på deres offroader, jetski og dyrere maskinere   8)

Jeg ville foretrække at farbrikken satte bedre affjering, bremser, lys, røv på fra fødslen – men tror at kvalitet og pris hænger sammen. At maskinen har denne defekt, kan ikke få mig til at råde højt  8)

 

 
Though I walk through the valley of the shadows of death, shall fear no evil, for I am the meanest motherfucker in the valley