Forfatter Emne: Antidug visir  (Læst 8678 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sjaskemand

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
Re: Antidug visir
« Svar #15 Dato: Marts 21, 2007, 01:32:05 pm »
Citér
 
:lol: :lol: :lol:

Jeg har nogle rester af Nano produkter stående !!!

Jeg bruger noget der får vandet til at danne dråber, så vinden blæser dem væk. Inderes bruger jeg ani-dug-smart-nano-ting !! virker rigtigt godt. I en flaske er der til 5-8 kvadratmeter, så der er grundlag for noget fælles køb


Eftersom det ikke endeligt er afklaret, om de Nano produkter er pissegiftige eller ej, så ville jeg nok være lidt varsom med at bruge dem, specielt omkring ens vejrtrækningsområde. Der kører nogle heftige debatter om det så vidt jeg er informeret.
« Senest Redigeret: Marts 21, 2007, 01:33:40 pm af Sjaskemand »

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Antidug visir
« Svar #16 Dato: Marts 21, 2007, 02:50:40 pm »
Eftersom det ikke endeligt er afklaret, om de Nano produkter er pissegiftige eller ej, så ville jeg nok være lidt varsom med at bruge dem, specielt omkring ens vejrtrækningsområde. Der kører nogle heftige debatter om det så vidt jeg er informeret.
Har du et link til det :?:
Kunne være interessant, da jeg selv overvejer at bruge nogle af disse nanoprodukter
Anders
Suzuki GS500E 96

Sjaskemand

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 14
Re: Antidug visir
« Svar #17 Dato: Marts 21, 2007, 02:56:07 pm »
Eftersom det ikke endeligt er afklaret, om de Nano produkter er pissegiftige eller ej, så ville jeg nok være lidt varsom med at bruge dem, specielt omkring ens vejrtrækningsområde. Der kører nogle heftige debatter om det så vidt jeg er informeret.
Har du et link til det :?:
Kunne være interessant, da jeg selv overvejer at bruge nogle af disse nanoprodukter

Ja..der er ét her : http://ing.dk/article/20051021/FORSKNING/110210119

ellers prøv at "google" lidt på emnet.

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: Antidug visir
« Svar #18 Dato: Marts 22, 2007, 01:00:19 pm »
Ja..der er ét her : http://ing.dk/article/20051021/FORSKNING/110210119
Rimelig interessant læsning....
Spænende om der sker noget på området
Anders
Suzuki GS500E 96

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Antidug visir
« Svar #19 Dato: Marts 22, 2007, 05:38:05 pm »
Kenneth P - Så vidt jeg husker så er der indbygget antidug i visir til Schuberth Hjelme S1. Hvorfor skal det skiftes.? Grunden til at jeg spørger er at der i mange Schuberth hjelme har været lavet et visir som krakelerede. Og gør dit det, eller dugger det, så er der garanti på og du kan få udleveret et nyt visir hvis hjelmen altså ikke er for gammel.

Men i alle visir til S1 hjelmen er der antidug i. Du må ikke sæbebehandle det da du "kan" ødelægge den hinde der sidder på indersiden. Udenpå må du selvfølgelig godt, det er jo også der dyrerne lander.. men indersiden er skrøbelig.

nå bare lige en information fra mig :D :D god aften

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Antidug visir
« Svar #20 Dato: Marts 24, 2007, 10:59:39 am »
Ser du, skaden er sket :innocent:

Jeg har vasket den på indersiden så antidug hinden er røget af, det skulle jeg aldrig have gjort :brok: :brok:

Så nu skal jeg have nyt visir, og så gik spørgsmålet på om det var værd at ofre de ekstra kroner og få Pin-Lock visir istedet for det almindelige antidug behandlet visir.
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Antidug visir
« Svar #21 Dato: Marts 24, 2007, 03:03:00 pm »
Det er mit indtryk, at antidug-hinden ikke holder evigt. Træerne gror desværre ikke ind i himlen. Jeg har kørt med FogCity i mit klare visir, og det har jeg været glad for. Det har bestemt virket efter hensigten. Visiret er seks år gammelt, og er ved at have aftjent sin værnepligt, men FogCity-indsatsen holder endnu, også det klister der holder det på plads. Og det visir har altså været vasket et utal af gange.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...