Forfatter Emne: advarsel  (Læst 3383 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
advarsel
« Dato: Marts 16, 2007, 03:14:17 pm »
Jeg vil godt advare mod dette dæk, Metzeler Z4, det er fanme livsfarligt når det er ubrugt og koldt, det mister grebet med 20 km/t elendige lortedæk :brok: :brok: :brok:.

Nu har jeg kørt over 25.000 på kilodyret med pilot sport :D og power :D, og ALDRIG oplevet tendens til dækslip, så havde jeg fandenhalme ikke regnet med at dettte ville give op når man kørte så langsomt :brok: :brok: :brok:
« Senest Redigeret: Marts 16, 2007, 05:52:48 pm af Moolex »
   

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: advarsel
« Svar #1 Dato: Marts 16, 2007, 03:26:15 pm »
det er forhåbentligt ikke gadecyklen du har lagt ned !?!?!?  :(

er det Z1'erne ???
http://www.metzelermoto.de/de_81/tires/template_categorie.jhtml?selected=desc&catid=81SPSUP&productid=13520&nome=ME_Z1

« Senest Redigeret: Marts 16, 2007, 03:29:06 pm af Luske »

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Re: advarsel
« Svar #2 Dato: Marts 16, 2007, 03:56:48 pm »
er det Z1'erne ???

Skal man tro titlen på billedet er det nok Z4
« Senest Redigeret: Marts 16, 2007, 03:58:22 pm af Canidae »
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: advarsel
« Svar #3 Dato: Marts 16, 2007, 04:05:02 pm »
Jeg havde samme oplevelse.. Der sad Z4 standard på min cykel og puha, de var ubehagelige når der var koldt eller vådt..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: advarsel
« Svar #4 Dato: Marts 16, 2007, 04:10:09 pm »
Ej ØV Moolex!!! Er det kendt, at det dæk er så ringe??? Håber ikke, der er sket større skade med hverken dig eller cyklen  :(
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: advarsel
« Svar #5 Dato: Marts 16, 2007, 05:45:26 pm »
nej det var ikke min der lagde sig :|
Men den sv '650 som vi har haft stående i vinterhi, da jeg jo for det meste er en flink fyr, ville jeg lige tanke den op og give den lidt karburatorsprit i tanken inden Pia henter den. Jeg når 200m hvor jeg i en rundkørsel skal til højre. jeg kører med lav fart (da motoren jo stadigvæk er kold og jeg stadigvæk er i byen) og drejer med det resultat at forhjulet forsvinder :shock: :shock: smask mig i gulvet iført hættetrøje og alm bukser :rolleyes:, men dog hjelm og handsker. Fik et par små hudafskrabninger på knæ og albue :brok:
Resultat af styrt med 20 km/t: standard potte, underste kåbe, blinklys, frontkåbe, bremsegreb, og styrvægt skamridset(fordi man lige ville tanke op :tie:) nå men Pia tog det foreløbigt rigtigt pænt, og vi har her i eftermiddag afleveveret den til nærmeste Suzy værksted så den kan blive fin igen. og da det tyder på at hun har en super forsikring, stiger hun ikke i præmie, dog vil jeg jo selvfølgelig betale selvrisikoen på en ca. 3500:-.
« Senest Redigeret: Marts 16, 2007, 05:48:55 pm af Moolex »
   

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: advarsel
« Svar #6 Dato: Marts 16, 2007, 05:48:01 pm »
jeg har efterfølgende været oppe og kigge og der ligger intet grus eller lignende, så det må have været en blanding af lortedæk som ikke var varme og slidt på siderne, og vejstriber.

Pas på derude 
   

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: advarsel
« Svar #7 Dato: Marts 16, 2007, 06:01:35 pm »
er det noget jeg kan forvente med min helt nye cykel og fabriksnye dæk?  :shock:

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: advarsel
« Svar #8 Dato: Marts 16, 2007, 06:01:50 pm »
Nu er han faldet ned igen... Men damn hvor var han hidsig da han kom tilbage...
Man må sige at sagnet er sandt når man siger at det er på de små ture og uden sikkerhed at det sker... HUSK SIKKERHEDSUDSTYR.. For resultaterne er sgu for ulækre.. Yarkkkk
« Senest Redigeret: Marts 16, 2007, 06:07:39 pm af Moolex »

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: advarsel
« Svar #9 Dato: Marts 16, 2007, 06:07:13 pm »
er det noget jeg kan forvente med min helt nye cykel og fabriksnye dæk?  :shock:

nu ved jeg ikke hvad de har sat på k7 '650???? på billedet ligner det ikke dem, men jeg ville da nok lige sikre mig at det ikke var, og ellers få nogle pilot road(evt 2ct) på med det samme. 
Er der nogle som ved hvad der sidder på standard idag??
   

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: advarsel
« Svar #10 Dato: Marts 16, 2007, 06:33:04 pm »
er det noget jeg kan forvente med min helt nye cykel og fabriksnye dæk?  :shock:

nu ved jeg ikke hvad de har sat på k7 '650???? på billedet ligner det ikke dem, men jeg ville da nok lige sikre mig at det ikke var, og ellers få nogle pilot road(evt 2ct) på med det samme. 
Er der nogle som ved hvad der sidder på standard idag??

Det var Dunlop D220 på min K4'er
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: advarsel
« Svar #11 Dato: Marts 16, 2007, 07:01:14 pm »
Det lyder da underligt.
Jeg kører med Roadtec Z6, der er inge problemer med greb selv om det er pisse koldt og hvide striber. Det kan da næsten ikke passe at der er voldsom forskel mellem Z4 og Z6!

Kan der ikke været spildt noget olie eller lignende på dem under klargøring til vinteren?
Jeg vil selvfølgeligt ikke hentyde noget til førens færdigheder   :wink:  :)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: advarsel
« Svar #12 Dato: Marts 16, 2007, 07:06:35 pm »
Det lyder da underligt.
Jeg kører med Roadtec Z6, der er inge problemer med greb selv om det er pisse koldt og hvide striber. Det kan da næsten ikke passe at der er voldsom forskel mellem Z4 og Z6!

Kan der ikke været spildt noget olie eller lignende på dem under klargøring til vinteren?
Jeg vil selvfølgeligt ikke hentyde noget til førens færdigheder   :wink:  :)
intet olie da jeg intet har lavet ved den, og den har stået i den anden ende af havestuen og hygget sig.
   

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: advarsel
« Svar #13 Dato: Marts 16, 2007, 07:39:17 pm »
Det lyder da underligt.
Jeg kører med Roadtec Z6, der er inge problemer med greb selv om det er pisse koldt og hvide striber. Det kan da næsten ikke passe at der er voldsom forskel mellem Z4 og Z6!

Jo, der er nemlig rigtig stor forskel på Z4 og Z6. Et link som Busa-Nikolaj kom med for noget tid siden - http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=370
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: advarsel
« Svar #14 Dato: Marts 16, 2007, 08:55:03 pm »
Hey.

Jeg kører med Z4, og har overhovedet ikke mærket noget slip eller udskrid, hverken på kolde eller varme dæk. :huh: Dog kun når den får godt med gas over vejstriber og andre opmærkninger. Så jeg er godt tilfreds med mit dæk valg...

Det eneste jeg er træt af, er at dækket ikke er punkterfri, og folk ikke kan lade vær' med at smide med søm og skruer. Punkterede i Onsdags d. 14 ved at køre en skrue op i dækket. 1847 kr for nyt Z4 + montering at betale  :brok: :brok:
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707