Forfatter Emne: Har du alarm monteret på din MC?  (Læst 6535 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #15 Dato: Marts 16, 2007, 01:26:56 pm »
Det her med GPS - er der nogen der kan forklare mig hvad det er, fordele, priser m.v.

Det kan godt være jeg er ultra langsomt opfattende, men er det ikke et system, som gør, at mc'en kan spores - NÅR den er stjålet. Det er vel meget bedre med en kombination af GPS OG alarm. :oops: :oops: :oops:
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #16 Dato: Marts 16, 2007, 01:30:41 pm »
Det her med GPS - er der nogen der kan forklare mig hvad det er, fordele, priser m.v.

Det kan godt være jeg er ultra langsomt opfattende, men er det ikke et system, som gør, at mc'en kan spores - NÅR den er stjålet. Det er vel meget bedre med en kombination af GPS OG alarm. :oops: :oops: :oops:

Du har ret - MC'en kan spores hvis der sidder GPS på..

Det er vel også meget smart at man kan besøge tyven bagefter ;)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #17 Dato: Marts 16, 2007, 01:34:13 pm »
Har sat sådan en lille sag på min:

http://www.dantrack.com/dk/html/product/dk-dt30.html (De har i mellemtiden skiftet navn til DEFA http://mcs.defa.com/en/)

Ud over en Spyball altså...

GPS'en er tilsluttet en alarmcentral som overvåger maskinen 24/7

/bo
MC-løs :-/

pling

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 260
  • SV 650S - 1999
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #18 Dato: Marts 16, 2007, 01:36:23 pm »
JOOOOOOOOO, Jesper Jensen, det har du også ret i, men jeg ville helst undgå, at det kom så vidt. Det er klart, at skulle uheldet være ude - at der var nogen der løb med dyre, selv om den larmede og blinkede - så var det rart hurtigst at kunne finde den igen. og så skulle de få  :club: :club: :club: :club: :club: :club: :club:
Rød SV 650 S - fuld Akrapovic titanium - jetkit - hævet tank - huller i luftfilter...... (er nu konens maskine)

Rød Aprilia RSV Mille 2003 (Min "nye" maskine)

Sort GSX-R250 toprestaureret 1992 (Sønnens maskine)

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #19 Dato: Marts 16, 2007, 07:19:04 pm »
Jeg bor på landet, så har ikke alarm på min.

Hvis jeg skulle have alarm, ville jeg vælge en model med GPS. Og så ville jeg montere en GSM enhed.
Så ville jeg lave en lille finesse så cyklen kunne bringes hurtigt til standsning med en sms hvis den var ude at køre =hudafskrabninger på føren.  8)
Ja selvtægt er strafbart, men hvem vil finde ud af at man havde lavet det!

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #20 Dato: Marts 16, 2007, 07:48:53 pm »
Jeg bor på landet, så har ikke alarm på min.

Hvis jeg skulle have alarm, ville jeg vælge en model med GPS. Og så ville jeg montere en GSM enhed.
Så ville jeg lave en lille finesse så cyklen kunne bringes hurtigt til standsning med en sms hvis den var ude at køre =hudafskrabninger på føren.  8)
Ja selvtægt er strafbart, men hvem vil finde ud af at man havde lavet det!
Hov! det minder mig lidt om det "baitcar" videoclip fra canada som florerede på det hersens internet for noget tid siden...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #21 Dato: Marts 16, 2007, 08:00:47 pm »
Jo, men det er da meget smart at have GPS på. Problemet er bare at mange af dem på markedet ikke kan få signal nok, hvis mc'en holder indenfor, i en container, kælder osv. Det vil sige det er meget nemt for tyven i ro og mag at finde eller lede efter en eventuel GPS og afmontere den. Selv i mange af de små gader herinde i København kan en GPS fra Dantrack eller Safetrack ikke få signal nok til stedbestemmelse.
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Hudson_W

  • Gæst
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #22 Dato: Marts 19, 2007, 05:04:37 pm »
Jeg har en DEFA alarm monteret på min. Den kostede 3000kr og de monterede den gratis, normalt tager de 4000 for montering. Jeg er nok mest glad for startspærren. Sidste sæson var der en billist der bakkede ind i min cykel midt om natten så den væltede. Jeg sov med åbent vindue og hørte ingen ting. Ingen andre i gaden havde hørt noget, så enten er alarmen ikke gået eller også er der så meget gadelarm og alarmer der går af at folk ikke rigtigt tænker over det. Det er mine erfaringer.

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #23 Dato: Marts 20, 2007, 08:17:26 am »
nu har jeg lige tjekket mid mit gamle arbejde (reinhardt) og der tager de sku ca en 8-10 tusinde for sådan en gps alarm.. er der virkelig ikke noget der er billigere?? det kan da ikke passe.. men syntes dog heller ikke at udbudet på markedet virker så stort... desværre... for er selv en af dem der fik en helt ny mc stjålet!!!! :cry:
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #24 Dato: Marts 20, 2007, 09:47:54 am »
nu har jeg lige tjekket mid mit gamle arbejde (reinhardt) og der tager de sku ca en 8-10 tusinde for sådan en gps alarm.. er der virkelig ikke noget der er billigere?? det kan da ikke passe.. men syntes dog heller ikke at udbudet på markedet virker så stort... desværre... for er selv en af dem der fik en helt ny mc stjålet!!!! :cry:

Lur lige den her tråd. Ved ikke om priserne stadig holder GPS
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D