Forfatter Emne: Har du alarm monteret på din MC?  (Læst 6541 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Har du alarm monteret på din MC?
« Dato: Marts 15, 2007, 10:01:29 pm »
Jeg overvejer at montere en alarm på min SV'er, da den i fremtiden vil være parkeret meget inde omkring KBH.

Hvad er jeres erfaringer med alarmer?

Hvilke alarmer kan i anbefale?

Hvad er pris niveauet for disse alarmer?

Jeg har hørt at alarmer tapper ens batteri for strøm, så hvis ikke man kommer ud at køre jævnligt eller sætter en lader på batteriet - risikerer man at komme ud til en "død" mc.. Er det rigtigt?

Theis

Ex. SV650S ejer.

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #1 Dato: Marts 15, 2007, 10:43:52 pm »
Jeg overvejer at montere en alarm på min SV'er, da den i fremtiden vil være parkeret meget inde omkring KBH.

Hvad er jeres erfaringer med alarmer?

Hvilke alarmer kan i anbefale?

Hvad er pris niveauet for disse alarmer?

Jeg har hørt at alarmer tapper ens batteri for strøm, så hvis ikke man kommer ud at køre jævnligt eller sætter en lader på batteriet - risikerer man at komme ud til en "død" mc.. Er det rigtigt?

Jeg har en Datatool system3 alarm, og den er jeg rigtig glad for. Folk kan godt synes den er lidt hidsig, men jeg var meget glad for den, den nat hvor alarmen gik igang ved min ejendom og jeg hørte nogle unge mennesker løbe væk.

Jeg ved ikke hvad den har kostet, da den sad på da jeg købte den. :]

Du er velkommen til at smage den til en MC Tirsdag, hvis du har mulighed for at komme der.

Ang. alarmer der tapper ens batteri, har jeg hørt at det er Spyball alarmerne. Jeg har ikke oplevet at løbe tør for strøm i det år jeg har haft min SV. :]
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #2 Dato: Marts 16, 2007, 08:05:59 am »
Jeg har en spyball der blev monteret fra cyklen var ny. Selv på den laveste følsomhed går den i gang bare det blæser en smule.

Jeg har før haft en M+S Legos 3 fra Louis som jeg var ovenud tilfreds med.
SV1000S K6 - blå.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #3 Dato: Marts 16, 2007, 08:11:15 am »
Der var en Scorpio alarm monteret på min gsxr da jeg købte den.

gsxr'eren er måske lidt mere eftertragtet blandt mc-tyve, men SV'eren stod da uberørt i 3 år hjemme under halvtaget.
Så jeg ved ikke hvor meget alarmen vil blive brugt derhjemme...

Men ja, den tapper strøm.
3 måneder i vinteropbevaring, så er batteriet tømt.
Men om den tapper hurtigt nok til at det er et problem i dagligdagen ved jeg ikke (endnu).

Hvis jeg selv skulle købe en alarm ville jeg købe den med plug-and-play ledningsnet.
Desværre tror jeg at den på min er "splejset" ind i mc'ens ledningsnet, så den er ikke lige til at pille af igen.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Damage

  • Gæst
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #4 Dato: Marts 16, 2007, 08:34:10 am »
Jeg har en M+S Legos 3 monteret på min SV1000SK6 og den er jeg meget glad for. Den går netop ikke igang
ved at det blæser og medfører falske alarmer.
Den bruger stort set ingen strøm på batteriet, efter at mc´en har stået i en uge går den i "dvale" som betyder at den ingen strøm bruger men starter op igen hvis en alarm bliver påvirket (startspæren er altid aktiveret)
Legos 3 koster ca. 1000,- i Tyskland (Louis), jeg ligger inde med monterings vejledninge til SV1000.  :D

Jeg kan varmt anbefale Legos 3.
« Senest Redigeret: Marts 16, 2007, 10:04:18 am af René T »

SeDahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 47
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #5 Dato: Marts 16, 2007, 08:44:07 am »
Jeg har en Spyball alarm på min, og er meget glad for den.
Jeg har sat den på laveste følsomhed, så nu skal det altså blæse temmelig kraftigt før den går igang...
Jeg har heller ikke oplevet at løbe tør for strøm, selv efter flere måneder.

/Svend-Erik

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #6 Dato: Marts 16, 2007, 09:32:20 am »
overvejer kraftigt at købe en og få den monteret på min ny 650´er.... man bor vel på amager  :police:

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #7 Dato: Marts 16, 2007, 10:59:46 am »
Jeg har en Spyball alarm på min
Jeg har sat den på laveste følsomhed, så nu skal det altså blæse temmelig kraftigt før den går igang...
Jeg har heller ikke oplevet at løbe tør for strøm, selv efter flere måneder.
X 2

Har haft en enkelt løs forbindelse til højtaleren.  Den blev repareret på garanti.
Ellers ikke nogen problemer.

Ville ubetinget vælge en GPS-løsning i dag.  Muligheden eksisterede desværre ikke da jeg købte min.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #8 Dato: Marts 16, 2007, 11:25:35 am »
Er det ikke lige så nemt at have kasko på?, så får man "jo bare en ny" hvis den bliver stjålet...

Eller er jeg for blå-øjet - går der lang tid inden at forsikringen slipper pengene eller kan man gå ud og købe en dagen efter?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #9 Dato: Marts 16, 2007, 11:30:26 am »
Er det ikke lige så nemt at have kasko på?, så får man "jo bare en ny" hvis den bliver stjålet...

Visse selskaber har jo en 20% selvrisiko ved tyveri, det kan man få rigtig meget alarm for ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #10 Dato: Marts 16, 2007, 11:50:55 am »
Er det ikke lige så nemt at have kasko på?, så får man "jo bare en ny" hvis den bliver stjålet...

Visse selskaber har jo en 20% selvrisiko ved tyveri, det kan man få rigtig meget alarm for ;)

Sakset fra mine vilkår:
2) Motorcyklen efter tyveri ikke er kommet tilveje 4
uger efter anmeldelse til politiet og skriftlig anmeldelse
til selskabet.

Motorcyklen tilfalder selskabet ved kontanterstatning.
Kontanterstatning forudsætter, at motorcyklen
afmeldes i Centralregisteret for Motorkøretøjer og at
Told- og Skattestyrelsens regler overholdes.

Stjålet eller skadet tilbehør, hvor reparation ikke kan
betale sig, erstattes efter vort valg enten ved kontant
betaling eller levering af tilsvarende genstande.


Endvidere kan jeg se at min selvrisiko stiger fra 2200 til 4000 hvis det er i forbindelse med tyveri..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #11 Dato: Marts 16, 2007, 12:03:48 pm »
Er det ikke lige så nemt at have kasko på?, så får man "jo bare en ny" hvis den bliver stjålet...

Visse selskaber har jo en 20% selvrisiko ved tyveri, det kan man få rigtig meget alarm for ;)

Sakset fra mine vilkår:
2) Motorcyklen efter tyveri ikke er kommet tilveje 4
uger efter anmeldelse til politiet og skriftlig anmeldelse
til selskabet.

Motorcyklen tilfalder selskabet ved kontanterstatning.
Kontanterstatning forudsætter, at motorcyklen
afmeldes i Centralregisteret for Motorkøretøjer og at
Told- og Skattestyrelsens regler overholdes.

Stjålet eller skadet tilbehør, hvor reparation ikke kan
betale sig, erstattes efter vort valg enten ved kontant
betaling eller levering af tilsvarende genstande.


Endvidere kan jeg se at min selvrisiko stiger fra 2200 til 4000 hvis det er i forbindelse med tyveri..
Nu er jeg meget glad for min MC, og vil egentlig hellere beholde den, end at få pengene til en anden brugt af forsikringen (som jeg iøvrigt ikke har = ingen kasko).

Desuden synes jeg nok det ville være rimelig irriterende at mangle en MC i en periode indenfor MC sæsonen.. Så jeg tror på at en alarm er det bedste valg - og ikke bare vente på at få pengene fra forsikringen...
Theis

Ex. SV650S ejer.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #12 Dato: Marts 16, 2007, 12:06:26 pm »
Den tidligere ejer af min gsxr havde nær fået stjålet den.
Tyvene havde brudt sædeskallen op og var begyndt at klippe alarmens ledninger så den "holdt kæft".

Hvis ikke det var fordi alarmen er med overvågning via fjernbetjeningen, så havde han ikke opdaget det.

Lidt at tænke over...
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Damage

  • Gæst
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #13 Dato: Marts 16, 2007, 12:16:59 pm »
Er det ikke lige så nemt at have kasko på?, så får man "jo bare en ny" hvis den bliver stjålet...

Eller er jeg for blå-øjet - går der lang tid inden at forsikringen slipper pengene eller kan man gå ud og købe en dagen efter?

Jeg fik jo stjålet min helt nye SV1000Sk6 sidste år og der gik ca. 6 uger så fik jeg pengene. Men...du får ikke penge til en ny! du får en "kontanterstatning" og det betyder at forsikringsselskabet kontakter 3-4 forhandlere og får et bud på hvad din motorcykel er værd med de km den har kørt (i mit tilfælde 1800 km) og det er jo IKKE NY PRIS!  :puke: Jeg har dog ikke en selvrisiko på 20 % men jeg tabte rigtig mange penge alligevel.  :dead:
Så kan jeg også lige informerer at forhandlerne siger til taksatoren at eftermontering af udstødninger er en FORRINGELSE af motorcyklen så budet på motorcyklen bliver mindre! Enghave havde på det tidspunkt (og har stadig) en ny blå SV1000S K4 med power commander og MIVV udstødninger til salg som koster MERE end nypris, men så er det pludselig ikke en forringelse af motorcyklen...!!!  :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:

Det er en rigtig god idé at sikre sin MC med alarm eller GPS og så fastgører den til et eller andet.

Damage

  • Gæst
Re: Har du alarm monteret på din MC?
« Svar #14 Dato: Marts 16, 2007, 12:20:11 pm »
Den tidligere ejer af min gsxr havde nær fået stjålet den.
Tyvene havde brudt sædeskallen op og var begyndt at klippe alarmens ledninger så den "holdt kæft".

Hvis ikke det var fordi alarmen er med overvågning via fjernbetjeningen, så havde han ikke opdaget det.

Lidt at tænke over...

Man kan sikre sædeskallen også, mange alarmer har indput til eksterne kontakter. Jeg har sikret min sædeskal.  :)