Forfatter Emne: Sæson Start  (Læst 4680 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Sæson Start
« Svar #15 Dato: Marts 08, 2007, 01:06:20 pm »
det med syren kommer vel af at en brugt olie indeholder carbonresidualer fra forbrændingen, og det kan skabe ætsende forbindelser...?

[cue: nogle af forums kemi inseminører...]
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sæson Start
« Svar #16 Dato: Marts 11, 2007, 11:49:21 pm »
det med syren kommer vel af at en brugt olie indeholder carbonresidualer fra forbrændingen, og det kan skabe ætsende forbindelser...?

[cue: nogle af forums kemi inseminører...]
Korrekt (AFAIK)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Sæson Start
« Svar #17 Dato: Marts 24, 2007, 12:49:09 am »
Jeg tror ikke vi skal tage det med olien så tungt, hvis vi skifter olie for hver 6000 km er det vel begrænset hvor brugt olien endligt bliver.
Jeg ved godt det er højt ydende motore vi køre med og noget helt andet end biler men jeg tror da ikke der er nogle forhandler "mc som bil" der skifter olien inden køretøjet bilver sat til salg og der kan de jo stå ganske længe inden de bliver solgt og de ved jo også at kunden der køber køretøjet som regl forlanger at der bliver skiftet olie og filter, vel mest for at man selv er fri for at skifte det kort efter man har købt sit nye køretøj.

Min mc står i stuen hele vinteren og jeg gør ikke noget ved olien hverken inden eller efter vinter hvis det ikke er ved den til hvor det SKAL skiftes.