Forfatter Emne: Billigste forsikring SV1000  (Læst 7614 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bach

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Selv om man er tyk,kan man jo godt have tynd mave.
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #15 Dato: Marts 06, 2007, 07:26:36 pm »
hehe så skulle du prøve at være 28 og under 1 år på to hjul ......... 10800 med 5000 i selv risiko ...... :whatever:



FYYYYYYYY for sørensens det var da ellers noget af en årspræmie :shock: :shock: :shock: :shock:
Rizoma lir`,plov, forskærmsforlænger, mivv titanium potter....... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13243

MS

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #16 Dato: Marts 06, 2007, 07:31:03 pm »
tror det kommer sig af 3 ting

1 ingen erfaring på MC
2 under 30 år gammel
3 1000 kubik og det lille S derefter var noget både Tryg og IF (som det er i) gik meget op i :cry:

men jeg hører da meget gerne om alternativer  :)

skal lige nævnes at min far som havde min lillebrors første (identisk med min) fik den til 5500/år
Of those who know nothing, few are silent

SV1000k6 - Mivv Titanium potter - Hamicad grille - Puig DB - Hyperpro for og bag - Supercorsa - Hamicad fender eliminator - Suki ego sæde -

bach

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Selv om man er tyk,kan man jo godt have tynd mave.
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #17 Dato: Marts 06, 2007, 07:40:47 pm »


Jeg begyndte på en 650n 99årg. og måtte af med 6500kr hos fair og jeg var 26 og ingen erfaring på mc.

jeg har nu købt en 1000n og der er prisen 5200kr hos LB
Der er ingen forskæl om det er en S eller N

Rizoma lir`,plov, forskærmsforlænger, mivv titanium potter....... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13243

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #18 Dato: Marts 06, 2007, 08:03:09 pm »
Det er ikke nødvendigt min svoger er 27 så deeeeeeee.........................

Og har kasko på MC? Jeg skal da vist ha' snakket med FDM :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

AG

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #19 Dato: Marts 06, 2007, 08:36:53 pm »
Det billigste er at blive ansat i staten. Så kan du få en lækker tjænestemandsforsikring.... :thumbsup:
Zen and the Art of Motorcycle Maintenance

Kilosfau

  • Gæst
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #20 Dato: Marts 07, 2007, 07:01:06 am »
jeg har nu købt en 1000n og der er prisen 5200kr hos LB
Der er ingen forskæl om det er en S eller N

Måske ikke hos LB men både Tryg, If og TopDK gør en væsentlig forskel på S og ikke S...  :police:

jeg havde oprindelig planlagt at jeg skulle have en S men de (på daværende tidspunkt) 25k plastik og 4k ekstra for forsikringen gjorde at det blev en ikke S model .. hvilket jeg ikke har fortrudt overhovedet  :mrgreen:

Kreipke

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #21 Dato: Marts 07, 2007, 07:44:04 am »
 Som en service kan jeg da fortælle, at hvis du er kunde hos Lån & Spar Bank, kan du blive kunde hos LB. Der er ikke så mange der er klar over det, men de har et samarbejde, som gør at alle deres kunder kan komme ind hos LB uanset erhverv.

 Husk også altid at forhandle om prisen på din forsikring. Jeg gik fra 15.000 til 9.000, da jeg skulle forsikre min GSX-R 600, 30 år og ingen erfaring på motorcykel, jeg har heller ikke ejet en bil. Hvis du har haft bil i flere år, tæller det også med hos forsikringsselskaberne.

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #22 Dato: Marts 07, 2007, 04:13:30 pm »
jeg har nu købt en 1000n og der er prisen 5200kr hos LB
Der er ingen forskæl om det er en S eller N

Måske ikke hos LB men både Tryg, If og TopDK gør en væsentlig forskel på S og ikke S...  :police:

jeg havde oprindelig planlagt at jeg skulle have en S men de (på daværende tidspunkt) 25k plastik og 4k ekstra for forsikringen gjorde at det blev en ikke S model .. hvilket jeg ikke har fortrudt overhovedet  :mrgreen:

Hos Tryg er det da vist kun når det gælder 1000 ccm der er forskel på om det er med s eller ej, for med min 650s fik jeg at vide at de ikke kiggede på det. (3800,- uden nogen selvrisiko) :)
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #23 Dato: Marts 07, 2007, 06:06:00 pm »
Som en service kan jeg da fortælle, at hvis du er kunde hos Lån & Spar Bank, kan du blive kunde hos LB. Der er ikke så mange der er klar over det, men de har et samarbejde, som gør at alle deres kunder kan komme ind hos LB uanset erhverv.

 Husk også altid at forhandle om prisen på din forsikring. Jeg gik fra 15.000 til 9.000, da jeg skulle forsikre min GSX-R 600, 30 år og ingen erfaring på motorcykel, jeg har heller ikke ejet en bil. Hvis du har haft bil i flere år, tæller det også med hos forsikringsselskaberne.

Jeps, det er nemlig rigtigt. En super fordel - og Lån&Spar er jo samtidig en glimrende bank.
Forhandlede du direkte med LB omkring forsikringen? Sådan over telefonen?

Satser jo på at have en 650'er til sommer og er MEGET mistænkelig mht. forsikring. Er selv uden erfaring på MC, men har dog bil.
Gør det den store forskel i forsikring om sv'en er spritny eller brugt?

Er sikker på jeg bliver revet rundt af dem ($$$)...
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #24 Dato: Marts 07, 2007, 06:23:14 pm »
hehe så skulle du prøve at være 28 og under 1 år på to hjul ......... 10800 med 5000 i selv risiko ...... :whatever:

Hos hvem og hvad har du ellers hos dem? har du evt. overført encienitet fra bil?!?! Det er BILLIGT!

Jeg skal give ca 10K for en 650S'er hos RUNA (LB) med 10K i selvrisiko og er på trin 5...

/J
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #25 Dato: Marts 07, 2007, 06:38:53 pm »
Agrhrr - kan se det er samme situation, jeg kommer til at stå i med Runa. 1 års skadefri kørsel i bil dog... 10.000!?? Føj en pris!!  :brok:

Vi taler både ansvar og kasko, ik?
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #26 Dato: Marts 08, 2007, 12:28:05 am »
Hej jeg skulle også hente min SV1000S i denne uge, men importøren kan åbenbart ikke følge med dammmm... :club:

Nå men jeg har fået tilbudt forsikring hos tryg, 4000 m 9mdr samt kasko 5000 i selvrisiko, jeg skulle da flytte alle forsikringer til dem, mit gamle selvskab ville have 17K, detr syntes de selv var en god pris (for dem).

Michael
Hayabusa Sort / Orange

KBO

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #27 Dato: Marts 08, 2007, 01:02:59 pm »
Som en service kan jeg da fortælle, at hvis du er kunde hos Lån & Spar Bank, kan du blive kunde hos LB. Der er ikke så mange der er klar over det, men de har et samarbejde, som gør at alle deres kunder kan komme ind hos LB uanset erhverv.

 Husk også altid at forhandle om prisen på din forsikring. Jeg gik fra 15.000 til 9.000, da jeg skulle forsikre min GSX-R 600, 30 år og ingen erfaring på motorcykel, jeg har heller ikke ejet en bil. Hvis du har haft bil i flere år, tæller det også med hos forsikringsselskaberne.

Som ansat hos LB mener jeg at vide, at der nu er sat en prop i hullet der hedder MC-forsikring tegnet via Lån&Spar. Det er i øvrigt ikke LB, men Runa der har samarbejdet med Lån&spar, men ikke at det gør det store forskel.

Jeg er måske erhvervsskadet, men jeg kan ikke lade være med at undre mig at der kun bliver fokuseret på præmie og selvrisiko. Det er der virkelig kan koste knasterne er efterspillet når skaden sket...? Er det fastpræmie eller bonusreguleret? Hvis det er bonusreguleret, hvor meget koster det så dig som kunde før du er tilbage på trinnet før skaden skete? Og generel selskabpolitik: Har kunden altid ret i tvivlspørgsmål og hvor mange skader skal der til før du bliver smidt ud.

Kilosfau

  • Gæst
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #28 Dato: Marts 08, 2007, 01:34:28 pm »
Jeg er måske erhvervsskadet, men jeg kan ikke lade være med at undre mig at der kun bliver fokuseret på præmie og selvrisiko. Det er der virkelig kan koste knasterne er efterspillet når skaden sket...? Er det fastpræmie eller bonusreguleret? Hvis det er bonusreguleret, hvor meget koster det så dig som kunde før du er tilbage på trinnet før skaden skete? Og generel selskabpolitik: Har kunden altid ret i tvivlspørgsmål og hvor mange skader skal der til før du bliver smidt ud.

Point taken  :club:

Mht tvivlsspørgsmål så må du gerne uddybe ..

jeg har fastpræmie og det er jeg glad for  :innocent:

KBO

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 20
Re: Billigste forsikring SV1000
« Svar #29 Dato: Marts 08, 2007, 02:50:33 pm »
Jeg er måske erhvervsskadet, men jeg kan ikke lade være med at undre mig at der kun bliver fokuseret på præmie og selvrisiko. Det er der virkelig kan koste knasterne er efterspillet når skaden sket...? Er det fastpræmie eller bonusreguleret? Hvis det er bonusreguleret, hvor meget koster det så dig som kunde før du er tilbage på trinnet før skaden skete? Og generel selskabpolitik: Har kunden altid ret i tvivlspørgsmål og hvor mange skader skal der til før du bliver smidt ud.

Point taken  :club:


Mht tvivlsspørgsmål så må du gerne uddybe ..

jeg har fastpræmie og det er jeg glad for  :innocent:

Jeg sidder og behandler of regulerer skaderne. Jeg har siddet i flere af de større danske forsikringsselskaber.

Et typisk tvivlsspørgsmål kunne eksempelvis være en situation, hvor en taksator opgør en skadet MC og vurdere at der var en gammel skade på udover den nye skade. Det vil udløse 2 x selvrisici (og evt. 2 x bonustab hvis policen er bonusreguleret).
I nogle selskaber (typisk aktieselskaberne, hvor der skal tjenes penge til aktionærerne) vil selskabet holde fast på at der er tale om to skader.
I andre selskaber (typisk gensidige medlemsejet selskaber, som ikke skal tjene penge til andre end medlemmerne) er chancen større for at kunne argumentere sig til at det kun er en skade, hvis der er den mindste smule tvivl hos taksatoren.
Medlemsejet selskaber er mere tilbøjelig til at give kunden ret end aktieselskaberne.
Ydermere har medlemsejet selskaber som regel en mindre restrektiv saneringspolitik. Der skal altså mere til at blive smidt ud af G/S'ere end A/S'ere.