Forfatter Emne: Rusten kæde.  (Læst 3798 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per F

• Plastikrocker
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Rusten kæde.
« Dato: Marts 05, 2007, 08:48:23 pm »
I søndags, da jeg skulle ud på sæsonens første tur, opdagede jeg desværre at der var kommet rust på kæden.
Jeg fik ellers ny kæde på her i efteråret, så jeg håber ikke at den skal skiftes igen.
Er det nok at give den en ordentlig omgang smørelse?

Hvor var I for resten henne, alle sammen, i søndags. Jeg kørte en tur til Roskilde og der efter ud forbi Holbæk uden at møde en eneste MC.
Alle Blackbirderne har sikkert taget en lille smuttur ned forbi Hartzen, men hvor var alle de andre?

:rolleyes:
M.v.h.
Per F
M.v.h. Per F

bach

• Plastikrocker
  • Selv om man er tyk,kan man jo godt have tynd mave.
Re: Rusten kæde.
« Svar #1 Dato: Marts 05, 2007, 10:27:56 pm »

Hvis det var min kæde der var lidt rust på,
ville jeg rense den godt og grundigt.
Jeg ville bruge lampeolie og så tørre kæden bagefter.
og så ville jeg smørre den godt hver gang jeg havde været ude og kører.
Så burde der ikke komme rust på kæden.
Jeg smøre min kæde hver gang jeg har kørt en tur :angel:

Bach :afro:
Rizoma lir`,plov, forskærmsforlænger, mivv titanium potter....... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13243

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #2 Dato: Marts 08, 2007, 11:28:59 am »
Nu ved jeg endnu ikke hvordan kæden har det efter vinteropbevaring (har ikke hentet den endnu - synes stadig der er salt på vejene), men jeg smører den "kun" efter hver tankpåfyldning. Nogen der måske kan fortælle om det er tit nok?? (jeg bruger det her klæbene stads som jeg ikke lige kan huske navnet på)
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Claus m

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Marts 08, 2007, 12:37:23 pm »
Trevize hvis det tager 2mdr. at køre en tankfuld af så ville jeg smøre tidere, men ellers er det ikke for lidt.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #4 Dato: Marts 08, 2007, 01:14:46 pm »
Trevize hvis det tager 2mdr. at køre en tankfuld af så ville jeg smøre tidere, men ellers er det ikke for lidt.
:wink: tager ca 3-4 dage  :innocent: :innocent:
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

teamupsidedown

• Roadracer
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
« Svar #5 Dato: Marts 08, 2007, 01:17:15 pm »
Nu ved jeg endnu ikke hvordan kæden har det efter vinteropbevaring (har ikke hentet den endnu - synes stadig der er salt på vejene), men jeg smører den "kun" efter hver tankpåfyldning. Nogen der måske kan fortælle om det er tit nok?? (jeg bruger det her klæbene stads som jeg ikke lige kan huske navnet på)

Når rullerne der kører på tandhjulene i midten af kæden begynder at blive blanke, så skal kæden smøres. Ligner de chrom, skulle kæden have været smurt :innocent:

Når kæden er ny smurt og cyklen har rullet en tur, er rullerne sorte/mørkegrå af fedtet.

Når jeg kommer hjem og har været ude og kører, så tjekker jeg lige om der skal smøres kæde og får det klaret mens kæden er varm så fedtet trænger godt ind, så er den bare klar til næste flyvning :mrgreen:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen