Forfatter Emne: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?  (Læst 4721 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Dato: Februar 27, 2007, 10:28:10 pm »
Hej.

Så kom dagen hvor jeg skrev under på en sort SV650S 07´.

Jeg har fra start af bestilt kåbe og en spyball alarm på den.... Er lige pt igang med kortet, og regner med at være færdig om ca. 2 md - glææææder mig som et lille barn!!!

Nå men mit spørgsmål er så, om der er noget jeg skal bør have af andet udstyr på den? Har læst lidt om nogle crashpads - god idé? Og hvor køber man dem evt henne?

Hvor køber i "gejl" henne? Dvs. blinklys, udstødning osv...

Og ellers noget jeg bør gøre, nu når cyklen er sprit ny?

På forhånd rigtig mange tak!  :D
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Svar #1 Dato: Februar 27, 2007, 11:08:33 pm »
Savle savle... tillykke med den.  :thumbsup:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Tulle

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Svar #2 Dato: Februar 28, 2007, 12:03:29 am »

Og ellers noget jeg bør gøre, nu når cyklen er sprit ny?

På forhånd rigtig mange tak!  :D

 :respekt: :respekt: :respekt:
Pas på derude - la´ vær´ at smide den og så ellers bare rigtig god fornøjelse med den og KÆMPE STORT tillykke !!  :D
Nu med Gsx r 400 r ........ som rent faktisk kan køre :O)

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Svar #3 Dato: Februar 28, 2007, 01:02:18 am »
Tillykke med SVinet! Og velkommen til.

Crashpads er altid en god idé (dog kører jeg ikke selv med dem :oops: ). I tilfælde af at uheldet er ude, kan de redde specielt stellet (og også andre dyre/vitale stumper) fra de fleste ting, såsom ridser, buler og skrammer.

Hvad du ellers vil gøre ved din cykel, er helt op til dig. Umiddelbart vil jeg ikke sige, der som sådan er noget, du direkte "behøver". Få dyret i hus, og så hold øjnene åbne. Du vil helt sikkert støde på ting, som får dig til at tænke "Dét der må jeg bare ha' på mit SVin!". Angående steder, hvor man kan købe gejl, lir og bling-bling... tjah, der er mange! Jeg tror faktisk, det er lettere hvis du spørger efter en specifik ting. Så skal folk nok komme på banen med erfaringer omkring, hvor man kan købe det, hvilke priser man kan forvente, og fordele/ulemper/oplevelser.

Håber, det ovenstående er brugbart. Og ellers så spørger du bare løs! :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Svar #4 Dato: Februar 28, 2007, 01:20:53 am »
Afhængig af hvor den skal holde(vesterbrogade/din kælder i nordsverige) ville en monsterkæde med lås være en god ting.
Gejl til geden finder du i vores og Runes linksamling(husk at snakke med banken først :mrgreen:)
Crashpads er en rigtig god ting som kan spare mange sure $$ vi lavede på et tidspunkt et fælleskøb hos GSG mototechnik og de virker supersolide.
Udstødninger er lidt det samme som når kvinder skal købe sko :twisted: mit bedste råd vil være, at komme til nogle fællesture ud i det grønne eller på linien og lytte, føle, mærke, se osv osv.... og ud fra det bestemme dig.

Sidst men ikke mindst vil jeg anbefale dig at tage på bronzekursus og/eller(helst) en tur på bane med mestersvinger eller lignende,  de penge vil være dem du får størst glæde af basta!!(ifølge min ydmyge mening) :D
   

Damage

  • Gæst
Re: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Svar #5 Dato: Februar 28, 2007, 07:57:28 am »
Tillykke med SVinet...  :thumbsup:

Jeg købte en SV1000SK6 sidste år og en af de "fejl/mangler" SV´eren har efter min mening er at
forskærmen IKKE dækker for motoren. Motoren bliver møg beskidt hvis man kører i lidt regn.
Jeg har monteret en forskærmsforlænger her i vinterpausen og det ser rigtig fint ud.  :)

Alarm og en kæde til at låse den fast til ting...RIGTIG GOD IDÉ, der blev stjålet mange SV´er sidste år.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Svar #6 Dato: Februar 28, 2007, 09:03:07 am »
Siger det samme som de andre Blablabla... :mrgreen:

Men 1 MUST er: Få fjernet den bagagebærer der sidder på en SV fra ny af!!!!! :puke: :puke:  :lmao:

Løsninger findes i mange forskellige prislejer fra næsten gratis (hvis man er lidt ferm selv) til rimeligt peperet (de forcromede løsninger med indbyggede blink mm.)  :blink:

Men noget af det vigtigste er: Sikkerhed for dig!!! Rygskjold og nogle ordentlige støvler, handsker og dragt!
Det er KLART vigtigere end geil på kværnen! :police: :police: :police:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Svar #7 Dato: Februar 28, 2007, 03:35:32 pm »
Men noget af det vigtigste er: Sikkerhed for dig!!! Rygskjold og nogle ordentlige støvler, handsker og dragt!
Det er KLART vigtigere end geil på kværnen! :police: :police: :police:

Held i uheld! Jannik var dødbider før mig   :lmao: :respekt:

Medmindre du allerede har en übergeil Kushitani dragt, Held handsker, Arai helmut, AlpineStar boots og et Dainese paddeskjold, så glem alt om geil til cyklen.

Og som Moolex skriver: kørekursus er toppen!!  (Fuck dig, Paw - alle kan lære noget  :wink::mrgreen: :wink:)


Var det mere?  :club:
/ Nælz


PS. Tillykke med dyret og velkommen til  :thumbsup:  Mød os på Langelinie d. 11 til pøller og størknet dej  :orkester:
« Senest Redigeret: Februar 28, 2007, 03:37:30 pm af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Svar #8 Dato: Marts 03, 2007, 08:56:41 pm »
Jeg takker mange gange for jeres svar...!

Hvor I alverden køber man nogle crash pads billigt?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Svar #9 Dato: Marts 04, 2007, 09:11:18 am »
Men noget af det vigtigste er: Sikkerhed for dig!!! Rygskjold og nogle ordentlige støvler, handsker og dragt!
Det er KLART vigtigere end geil på kværnen! :police: :police: :police:

Held i uheld! Jannik var dødbider før mig   :lmao: :respekt:

Medmindre du allerede har en übergeil Kushitani dragt, Held handsker, Arai helmut, AlpineStar boots og et Dainese paddeskjold, så glem alt om geil til cyklen.

Og som Moolex skriver: kørekursus er toppen!!  (Fuck dig, Paw - alle kan lære noget  :wink::mrgreen: :wink:)


Var det mere?  :club:
/ Nælz


PS. Tillykke med dyret og velkommen til  :thumbsup:  Mød os på Langelinie d. 11 til pøller og størknet dej  :orkester:

Jeg er fuldstændig enig i det meste Nælz har skrevet :mrgreen:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Svar #10 Dato: Marts 05, 2007, 09:10:15 am »
Jeg takker mange gange for jeres svar...!

Hvor I alverden køber man nogle crash pads billigt?

i tyskland  komplet crash pads + styr ender i mærket   LSL  700 kr  hos http://www.louis.de/
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Sprit ny SV650S 07´ model bestilt! Noget at huske på?
« Svar #11 Dato: Marts 11, 2007, 01:36:39 am »
Ja bare husk at nyde den aller første tur på sådan en helt ny maskine, og tillykke med den  :whatever: