Forfatter Emne: SV650S K3 - Montering af PowerCommander  (Læst 6449 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Dato: Februar 24, 2007, 05:32:45 pm »
Hej,

Jeg var ved at gøre MC'en forårsklar og ville i den forbindelse montere min PowerCommander III USB..

Jeg har luret hvor den skal på i forbindelse med Fuel-connectoren men så skriver de:

Locate the trottle Position Sensor connector - Den er jeg også med på.!

Unplug the connector from the TPS. Connect the supplied wire tap to the pink wire with the white stripe.

Det er så HER at jeg ikke fatter det - skal man hive stikket af og så sætte ekstra ledning på PC3'eren på eller skal man lodde ledningen
på TPS-stikkets lyserøde/hvide ledning?

Der ligger en strømtyv med i æsken - det ligger jo lidt op til at man skal "stjæle" sig ind på ledningen? (at jeg så ville lodde den er en anden ting - strømtyve stinker)

Hvad siger I?? :)

- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #1 Dato: Februar 24, 2007, 05:43:21 pm »
Nu tror jeg at jeg har luret den - man skal bruge den strømtyv, for så at sætte det stik op bag i strømtyven.

Hvad har I andre gjort?, er det ikke mere holdbart at lodde den på? :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #2 Dato: Februar 24, 2007, 06:19:42 pm »
Nu tror jeg at jeg har luret den - man skal bruge den strømtyv, for så at sætte det stik op bag i strømtyven.

Hvad har I andre gjort?, er det ikke mere holdbart at lodde den på? :)

jeg brugte strømtyven som fulgte med.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #3 Dato: Februar 24, 2007, 07:11:26 pm »
jeg brugte strømtyven som fulgte med.

Begynder det ikke at irre osv?

Jeg tror nu at jeg lodder mit på..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #4 Dato: Februar 24, 2007, 07:21:43 pm »
jeg brugte også stømtyven der fulgte med, og gav ledningen isolerings tape, det virker fint  :D

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #5 Dato: Februar 24, 2007, 07:24:25 pm »
jeg brugte strømtyven som fulgte med.

Begynder det ikke at irre osv?

Jeg tror nu at jeg lodder mit på..

jeg smurte det ind i fedt.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #6 Dato: Februar 24, 2007, 09:17:16 pm »
Strømtyve er noget en gal mand har opfundet i vrede, bare for at irritere andre menesker.
ALDRIG nogensinde har jeg brugt sådan en i mine år som mekaniker.
Det tager 10 min at lodde det, så hvorfor ikke gøre det ordenligt.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #7 Dato: Februar 24, 2007, 09:24:20 pm »
Det tager 10 min at lodde det, så hvorfor ikke gøre det ordenligt.

Just præcis! - Det bliver gjort imorgen - så mangler jeg bare mit nye luftfilter (alex) :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #8 Dato: Februar 25, 2007, 12:59:54 am »
Det tager 10 min at lodde det, så hvorfor ikke gøre det ordenligt.

Just præcis! - Det bliver gjort imorgen - så mangler jeg bare mit nye luftfilter (alex) :)

du kommer bare an   :D   det er på lager..   :blink:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #9 Dato: Februar 25, 2007, 10:07:14 am »
Hvordan er benzinforbruget efter montering af anden potte/udst. + luftfilter og powercommander?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #10 Dato: Februar 25, 2007, 10:30:15 am »
Hvordan er benzinforbruget efter montering af anden potte/udst. + luftfilter og powercommander?

Mon ikke at det er nogenlunde det samme? :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #11 Dato: Februar 25, 2007, 10:36:08 am »
Hvordan er benzinforbruget efter montering af anden potte/udst. + luftfilter og powercommander?

Mon ikke at det er nogenlunde det samme? :)
Det virker ikke logisk? Skifter man ikke luftfilter for at forbedre lufttilførslen? Så monterer du en powercommander for at forebedre justeringen mellem luft og benzin.  Ved at der kommer en større luft tilførsel skal der vel også mere benzin til?

Eller er jeg helt ude at skide her?  :afro:
Theis

Ex. SV650S ejer.

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #12 Dato: Februar 25, 2007, 03:37:20 pm »
Hvordan er benzinforbruget efter montering af anden potte/udst. + luftfilter og powercommander?

Mon ikke at det er nogenlunde det samme? :)
Det virker ikke logisk? Skifter man ikke luftfilter for at forbedre lufttilførslen? Så monterer du en powercommander for at forebedre justeringen mellem luft og benzin.  Ved at der kommer en større luft tilførsel skal der vel også mere benzin til?

Eller er jeg helt ude at skide her?  :afro:

Min fortolkning:
Der skal stadig den samme kraft til at trække cyklen. Altså skal den have mindre gas for at give samme kraft når den er "tunet". Så benzin forbruget stiger kun hvis der altid køres med fuld rulle.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #13 Dato: Februar 26, 2007, 11:17:14 am »
Det tager 10 min at lodde det, så hvorfor ikke gøre det ordenligt.

Just præcis! - Det bliver gjort imorgen - så mangler jeg bare mit nye luftfilter (alex) :)

du kommer bare an   :D   det er på lager..   :blink:
Standard luftfilter  :?:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: SV650S K3 - Montering af PowerCommander
« Svar #14 Dato: Februar 26, 2007, 11:35:57 am »
Standard luftfilter  :?:

Nej, Greenfilter-power-edge-racing-filter - det giver lige under 14HK at montere det.. :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.