Forfatter Emne: Hvor mange km er der i en SV 650?  (Læst 6454 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hudson_W

  • Gæst
Hvor mange km er der i en SV 650?
« Dato: Februar 22, 2007, 04:01:47 pm »
Hej

Jeg er så småt begyndt at kigge mig om efter noget lidt større, og hvad er mere naturligt end at kigge efter en SV 650. Der er stor spredning på pris og km og jeg har derfor tænkt lidt over hvor mange km der er i en SV inden man skal se sig for eller afsætte penge til reperationer.

Jeg har søgt lidt herinde men kunne ikke umiddelbart finde noget. Hvad siger jeres erfaringer?

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #1 Dato: Februar 22, 2007, 05:01:23 pm »
Tjek B2´s signatur, og du vil finde ud af, at der er rigtig mange km i en SV´er  :wink:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Kilosfau

  • Gæst
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #2 Dato: Februar 22, 2007, 05:47:37 pm »
det afhænger selvfølgelig af hvordan km er kørt, korte ture, lange ture, aggresivt eller moderat ..  :hand:

B2 har rundet de 110000 km på hans SVer men det kan han fortælle meget mere om  :respekt:


Hudson_W

  • Gæst
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #3 Dato: Februar 22, 2007, 10:00:29 pm »
OK, det er godt nok en pæn slat.  :respekt:

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #4 Dato: Februar 22, 2007, 10:06:59 pm »
hvor mange km, der er i en SV'er..  tjaeh..

Freddy's og Søren T's  smed et plejlstangs-leje efter ca 26.000 km..

min egen old-school 6½'er har snart rundet 50.000 og har ingen problemer..  og så er der B2..  tjaeh..

godt nok hører man om tilfælde hvor motoren ha brækket sig (der er altså også RIGTIG mange af dem !),
 så en den en hamrende stabil maskine, og du skal ikke tænke så meget over om den har kørt 20.000 km  eller 40.000 km.

men tag evt en anden (erfaren) med ud og kig på den..
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #5 Dato: Februar 22, 2007, 10:47:39 pm »
Freddy's og Søren T's  smed et plejlstangs-leje efter ca 26.000 km..
Er der egentlig nogle årgange hvor dette er særligt udbredt, eller er det lidt tilfældigt?

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #6 Dato: Februar 22, 2007, 11:02:34 pm »
Er der egentlig nogle årgange hvor dette er særligt udbredt, eller er det lidt tilfældigt?

Jeg mener ikke at to tilfælde er nok til at udlede noget brugbar statistik. Det er nok mest bare et pudsigt tilfælde, sådan noget sker jo.
« Senest Redigeret: Februar 22, 2007, 11:05:36 pm af Smølfen »
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #7 Dato: Februar 23, 2007, 09:18:53 am »
Er der egentlig nogle årgange hvor dette er særligt udbredt, eller er det lidt tilfældigt?

Jeg mener ikke at to tilfælde er nok til at udlede noget brugbar statistik. Det er nok mest bare et pudsigt tilfælde, sådan noget sker jo.

Okay. Jeg syntes bare at have hørt om tilfældet nogle gange, men det kan da godt ske at det er de to der er gengangere.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #8 Dato: Februar 23, 2007, 09:57:10 am »
Okay. Jeg syntes bare at have hørt om tilfældet nogle gange, men det kan da godt ske at det er de to der er gengangere.

Hmm ja det er jo svært at vide. Jeg tror kun vi har haft to her på forumet. http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4447.0

Men du kan jo godt bruge den information alligevel, hvis du er ude at prøvekøre en oldschool model med mere end 27k på klokken, kan du jo lytte efter om der er mislyde fra den bageste cylinder. Eller også kan du antage at hvis den f.eks. har gået 40k og stadig lever, er det kram og du skal ikke være bekymret.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #9 Dato: Februar 23, 2007, 10:42:11 am »
Som et par af de andre skriver har mit lille SVin trillet en km eller to.
114.000 og en sjat hvis jeg ikke husker helt galt.

Det er ikke fordi den er blevet sparet for noget,træf, hyggeture, banedage og en masse ture til og fra arbejde er det blevet til.
Selv en påsketur (2001) der endte i sne har vi prøvet  :mrgreen:

Ud over olie, dæk, kædekit og en enkelt gang klodser foran, er der ikke kun skiftet en ensretter (der fes af på en banedag :twisted:)
 bortset fra hele venstre side efter et styrt i 2002  :oops:

Mon man skulle ofre et nyt luftfilter i år ?  :roll:
Der ud over får den en frisk gang olie, med tilhørende filter, og så regner jeg med at det gode gamle batteri slår den i gang, som alle de andre år  :D
Og NEJ jeg har ikke ladet på batteriet hverken denne, eller nogen af de andre vintre  :!:

Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #10 Dato: Februar 23, 2007, 11:12:03 am »
Som andre allerede har nævnt, så mistede jeg sidste sommer en motor, som kun havde kørt 27.000 km. Nøjagtig det samme skete i oktober for Søren, hvis motor også stod af efter 27.000 km. Og det var endda det samme, der gik galt. Lejepannerne mellem krumtappen og bageste cylinders plejlstang gik sig en tur.
Man tænker selvfølgelig sit, når sådan noget sker to gange lige efter hinanden. Men jeg vælger at tro, at det er en tilfældighed. For det første, fordi det er de eneste to tilfælde jeg har hørt om (jeg har ikke gennemtrævlet alle SV fora i verden, men SVRider.dk må siges at repræsentere et ret pænt udsnit af Danmarks samlede bestand af SV'ere). For det andet er Sørens og mit SVin to helt forskellige årgange, hans er en '99 og min er en '01.
Hvad der har afstedkommet problemet, er næsten umuligt at sige. Måske har SV'erne vitterligt et potentielt "dårligt sted" lige præcis ved de omtalte lejepanner, en sygdom som kun viser sig efter ganske bestemte kriterier, men sådan noget er, for at sige det rent ud, umuligt at spå om.
Som Smølfen skriver, så kan man ikke basere nogen statistik på blot to cykler. Så det korte af det lange er, at SV'erne fungerer fint. Selvfølgelig vil man gå efter cyklen med de færreste kilometer, hvis man skal handle, men om den har gået 20.000 eller 50.000 kilometer, ville nok ikke bekymre mig det store. Det kan man jo tydeligt se af B2's eksemplar. Jeg mener også, at Helle Meretes naked old-skool havde gået pænt over 70.000 km. Så de kan altså sagtens. :)
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #11 Dato: Februar 23, 2007, 11:29:29 am »
Jeg blev lidt nysgerrig og begyndte at lede efter andre med problemet, og stødte på dette:

"Suzuki Motor Corporation has decided that a defect which relates to motor vehicle safety exists in certain 2000 model year SV650Y motorcycles.
Suzuki Motor Corporation is conducting a recall campaign for these motorcycles. According to our records, you are the owner of one of these motorcycles.

Suzuki Motor Corporation has determined that the SV650Y oil partition cast into the crankcase permits the creation of air pockets near the oil pump inlet. These air pockets can reduce the oil pump's ability to provide adequate lubrication to the crankshaft bearings during operation at high engine RPM. Lack of lubrication can cause damage to the crankshaft bearings and can cause severe engine damage that could result in sudden engine failure. Sudden engine failure while riding could cause rear wheel lockup, disturbing the rider's ability to control the motorcycle, and could cause a crash without prior warning.

If your SV650Y has been operated in a low RPM fashion, as the owner's manual recommends during break-in or during typical street riding, your motorcycle should not encounter this engine lubrication problem. Only SV650Y motorcycles that have been operated in a high RPM manner, such as sustained high-speed riding or club-level road racing, face the possibility of an engine lubrication problem."
Fra: http://www.sv650.org/sv_feb00.htm (det nederste afsnit på siden)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

holmgaard

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 59
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #12 Dato: Februar 23, 2007, 12:30:11 pm »

B2 har rundet de 110000 km på hans SVer men det kan han fortælle meget mere om  :respekt:


[/quote]

Det er da helt vildt.  :respekt:  Bruger han  den hver dag på arbejde? Ny eller gammel model?

Hudson_W

  • Gæst
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #13 Dato: Februar 23, 2007, 12:30:49 pm »
Ok, jeg tror efterhånden jeg har fået revideret mit syn på Suzuki. Jeg har kig på en SV'er der har kørt 54.000km som prismæssigt er inden for min rækkevidde (57.800kr) men det lader ikke til at jeg skal få nervøse trækninger over km.  :)

Spørgsmålet er om der ikke altid vil være nogle uheldige tilfælde uanset hvilken cykel man vælger. Mener at have hørt noget om et tilfælde med en af BMW's nye sportsmodeller hvor den ene af cylindrene blokerede.

Hudson_W

  • Gæst
Re: Hvor mange km er der i en SV 650?
« Svar #14 Dato: Februar 23, 2007, 12:32:53 pm »

B2 har rundet de 110000 km på hans SVer men det kan han fortælle meget mere om  :respekt:



Det er da helt vildt.  :respekt:  Bruger han  den hver dag på arbejde? Ny eller gammel model?
[/quote]

Ja, jeg har også tænkt på om han har levet på den cykel siden han fik den.  :D Jeg kørte 12.000 sidste sæson og syntes det var meget. Men hvis jeg ganger op kan jeg jo godt se jeg ikke kommer i nærheden.