Jeg ved ikke hvad en klog ville gøre, men det er også et emne jeg har tænkt meget over. Jeg har valgt at køre med Metzeler Z6'ere, som er et sportsligt vej-dæk.
Jeg har et kørselsmønster der nok minder meget om dit (Jesper). Dog en noget kortere tur hver dag, men så med ture til Jylland en gang imellem. Min mc er mit primære transportmiddel, og jeg kører om det regner. Sæsonen bliver nok igen krydret med en eller to banedage. Og sikkert nogle fællesture i det sjællandske
Det har gjort at jeg mener at Z6'erne er det bedste valg for mig.
Jeg ved godt jeg ikke er en superracer, når jeg kigger på mine dæk efter en banedag, er der stadig 5 millimeter til kanten, og jeg har ikke oplevet at dækkene var ved at give op. Til gengæld skal jeg lære at hænge mere ud, og så bliver der jo igen længere til kanten. På fællesturene køres der trods alt ikke så friskt som på bane, så her er der slet ikke noget problem.
Der er en stor portion selverkendelse i at vælge et vej-dæk! Den dag jeg mener at jeg har nået grænsen, vil jeg overveje at skifte. Jeg tvivler dog på jeg når den grænse på vejene.
Derudover vil jeg også lige slå et slag for Z6'erne, de er altså for fede. Jeg er meget imponeret over hvor godt de står fast i regn, de vækker virkelig tillid. Nylig testvinder i Motorrad -
http://www.metzelermoto.com/metzeler_world/news/page_0001/roadtec_z_best_sport_touring_fitment.htm