Forfatter Emne: Erfaringer med Auto-toget? (/kørsel i Kroatien/Montenegro)  (Læst 4858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Erfaringer med Auto-toget? (/kørsel i Kroatien/Montenegro)
« Dato: Februar 21, 2007, 09:21:15 am »
Jeg skal til Montenegro (Hercegnovi) og besøge en kammerat til sommer, og havde overvejet at fragte MC'en med auto-toget til Rijeka.

Hvad er jeres erfaringer med auto-toget? Er det sikker transport af ens MC?

Derudover fortæller min kammerat at de kører som død og helvede i området dernede (Kroatien/Montenegro osv), og jeg tænkte om det måske var en dårlig idé at gøre det? På den anden side tror jeg det kunne være vildt fedt at køre hele vejen ned langs kysten, fra Rijeka til Hercegnovi. Det er en meget lang tur, men nok helt sikkert det værd...?
Har i nogle indput hertil?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Drlund

• Roadracer
Re: Erfaringer med Auto-toget? (/kørsel i Kroatien/Montenegro)
« Svar #1 Dato: Februar 21, 2007, 10:41:46 am »
Sidste år var vi afsted : http://doktorlund.googlepages.com/del1
Og vi havde kun gode oplevelser med biltoget. Jeg vil sige det sådan, at man skal være opmærksom i trafikken, og her mener jeg at Kroatien ikke er ligeså slemt, som i Montenegro/Serbien. Vi skal selv til Rijeka til sommer med toget. Og siden hele vejen snor sig langs kysten sydpå til Montenegro skal du regne med at det kommer til at tage en hel del tid, netop fordi der kan være en del langsomt kørende turister på strækningen. Omvemdt hvis du er indstillet på, at køre defensivt så er der altså mulighed for at se noget af Europas flotteste natur og byer (Dubrovnik) - vel at bemærke på motorcykel :D Jeg ville ikke betænke mig to sekunder, hvis jeg fik tilbudt en sådan tur :D

- Hvad datoer skal du til Herceg Novi? (Vil skal til Budva 65 km fra H. N. :D)
« Senest Redigeret: Februar 21, 2007, 10:43:50 am af Drlund »
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Februar 21, 2007, 10:54:25 am »
Min plan var netop at sno mig hele vejen ned langs kysten. Det bliver omkring uge 27 (måske tager jeg afsted fra slutningen af uge 26). Hvornår skal i afsted?
Theis

Ex. SV650S ejer.

Drlund

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Februar 21, 2007, 11:09:12 am »
Vi skal afsted fra Hamburg d. 8/7 så ifølge billetterne er vi i Rijeka ved middagstid næste dag :D
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Der Frank

• Plastikrocker
  • Rammstein Jam i aktion
    • R+ Jams hjemmeside
« Svar #4 Dato: Februar 21, 2007, 11:22:37 am »
Jeg kan kun fortælle om mine erfaringer med Auto-toget, da jeg sidste år havde mc'en med fra Hamburg til München.

Medarbejderne på stationerne tager sig godt af din mc, og hvis du har specielle ønsker til, hvordan du vil ha' cyklen fastspændt, har du også mulighed for at komme med input. Jeg kan kun sige Deutsche Effektivität! 8) Det spiller. Min bagage blev endda sikret ekstra, så den kunne blive på under turen. God service

Det er jo tog, så turen kan godt være ret bumpende, og i mit tilfælde, betød det, at jeg ikke fik sovet så meget. Når du nu skal så langt, kan det måske godt betale sig, at betale lidt ekstra for at få den bedre komfort i f.eks. en sovevogn.

Det var ordene

/der Frank
www.rammstein-jam.dk

GSX750R K2
CBR 600 RR and was damn proud:-( Bastards - give me back my motorcycle!

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Februar 21, 2007, 12:22:38 pm »
Min eneste bekrymring er at jeg skal afsted alene. Hvis der sker noget med MC'en (kæden springer, dækket punkterer/eksploderer, osv osv), hvad gør man så? Stiller MC'en og håber på at den stadig står der når man kommer tilbage efter den?
Theis

Ex. SV650S ejer.

AHEP

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Februar 21, 2007, 12:31:42 pm »
Derudover fortæller min kammerat at de kører som død og helvede i området dernede (Kroatien/Montenegro osv), og jeg tænkte om det måske var en dårlig idé at gøre det?
Vi var i Kroatien for 3 år siden og syntes ikke det var rat meget værre end i Frankrig. Det var dog i bil. (Desværre :()

Min eneste bekrymring er at jeg skal afsted alene. Hvis der sker noget med MC'en (kæden springer, dækket punkterer/eksploderer, osv osv), hvad gør man så? Stiller MC'en og håber på at den stadig står der når man kommer tilbage efter den?
Ja det er sku lidt noget lort :| Men man kan vel tegne et falck, tophjælp eller hvad de nu hedder,  abonnement det er da ikke så dyrt.... (Tror jeg :?)
Anders
Suzuki GS500E 96

Drlund

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Februar 21, 2007, 12:38:10 pm »
Der er masser af Vulkaniser's på vej derned af. Så hvis du kommer ud for at dækket punkterer, og du ikke selv har skum/ lappekit med så er der masser af muligheder. Hvis kæden springer, så ved jeg dog ikke hvad man kan gøre :D Men jeg tror at sandsynligheden for dette ligger på et meget lille sted, i hvertfald er der aldrig ret langt til det nærmeste hus/ landsby når man ta'r rivieraen derned af og de lokale er meget gæstfrie så... :thumbsup:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
« Svar #8 Dato: Februar 21, 2007, 01:53:35 pm »
Jeg har været i Frankrig/Spanien og endda hjem fra Italien med autotoget, det spiller bare - hvorfor bruge tid, slid og kræfter på motorvej når der er alternativer med seng og morgenmad :twisted:
... og ja din ged bliver spændt ordenligt fast men jeg ved faktisk ikke hvad der sker hvis den falder af  :shock: :lol:

Kroatien/Montenegro ved jeg ingen ting om..... ku være at man skulle tage med dig, arrr d´ gas, for det får jeg sgu ikke råd til i år :( men det lyder spændende  :thumbsup:

Hvor langt er der hvis man kører hele vejen? http://www.viamichelin.com/
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #9 Dato: Februar 21, 2007, 01:59:06 pm »
Jeg har i bil kørt hele turen fra Østrig til Grækenland gennem det daværende Jugoslavien, og kan kun sige at det gad jeg satme godt gøre på MC!!

Men pas på skod asfalt, og unge udødelige på Yomas knallerter.... :shock:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #10 Dato: Februar 21, 2007, 02:10:11 pm »
Hvad koster sådan en tur fra DK->Kroatien med knallert-toget?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Februar 21, 2007, 02:28:26 pm »
Hvad koster sådan en tur fra DK->Kroatien med knallert-toget?

Knallert-togets hjemmeside: http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/dk/reisevorbereitung/informationen__fuer/motorrad/vorteile/vorteile.html

Omkring uge 26 var det vidst 4-4500 t/r for en person (det er såvidt jeg husker, men jeg er ikke 100% sikker)

Link til sommerkatalog: http://www.dbautozug.de/site/dbautozug/zubehoer__assets/dk/dateianhaenge/Sommerkataloge.pdf
« Senest Redigeret: Februar 21, 2007, 02:30:12 pm af Copy_Cat »
Theis

Ex. SV650S ejer.

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #12 Dato: Februar 21, 2007, 02:55:44 pm »
Det er jo en returbillet i fly + leje af MC :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Copy_Cat

• Fotopedel
  • Sandt SVin
« Svar #13 Dato: Februar 21, 2007, 03:38:23 pm »

Retur billet med fly er ca. 2500 kr. Så ja, det kan nok godt betale sig at leje en MC. Gad vide om man kan leje en GSXR ?  :mrgreen:
Theis

Ex. SV650S ejer.

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #14 Dato: Februar 21, 2007, 04:07:24 pm »

Retur billet med fly er ca. 2500 kr. Så ja, det kan nok godt betale sig at leje en MC. Gad vide om man kan leje en GSXR ?  :mrgreen:

Hvad med at leje i Tyskland?

En af mine kammerater besøgte mig da jeg boede i Tyskland og lejede en GSX-R600 & en TT600 her: http://www.buckenmaier.net/
forhandleren er en fin fyr, og medlem af det landsdækkende MC udlejnings firma MOTOrent: http://www.motorradvermietung.net/html/index.html
De har mere end 400 udlejere i tyskland.  Mon ikke der er et par mere lige nord for alperne....?

EDIT: priserne på suzuki er her: http://www.motorradvermietung.net/html/Mieten/Suzuki.html
Men hvorfor en GSX-r til 96€ om dagen, når daytona 675 koster 79€?
« Senest Redigeret: Februar 21, 2007, 04:13:11 pm af nyg »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson