Forfatter Emne: SV i fremtiden?  (Læst 4020 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
SV i fremtiden?
« Dato: Februar 15, 2007, 10:14:19 pm »
Hvordan ser fremtiden ud for SV?
Modellen opstod jo i 1999 med lidt rødder i TL´eren, faceliftet kom efter 4 årgange.
Hvornår ventes den næste store forandring, vil modellen fortsætte i produktion eller forsvinder den og hvad kunne så tænkes skulle erstatte den????

Hvad tror I fremtiden bringer, vi ved det jo af gode grunde ikke, men måske nogen kender mere til Suzuki-historie end jeg og tør komme med bud...gerne begrundet.


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: SV i fremtiden?
« Svar #1 Dato: Februar 16, 2007, 05:50:22 am »
Jeg tror SV`en bliver udfaset i forbindelse med de kommende euro3 emissionskrav. V2 motoren var et "modefænomen" i halvfemserne som Suzuki sprang med på med TLS, SV er en udspringer af det projekt.

Hvem laver V2 motorer i dag?  Det gør Ducati, Aprilia og andre eksotiske italienere, de japanske producenter holder sig til deres varemærke; rækkefireren.

Jeg tror suzuki vil droppe SV og satse på mere cost-effective firecylindrede begyndermodeller, baseret på detunede gsx-r motorer.

Desværre...
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: SV i fremtiden?
« Svar #2 Dato: Februar 16, 2007, 07:59:12 am »
nu er jeg godt nok lige stoppet hos reinhardt, men ved at gs500 kører på sidste år netop pga de euro krav der er, og mener altså desværre også det samme gælder for sv'ern... men håber sku selv jeg tager fejl...
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: SV i fremtiden?
« Svar #3 Dato: Februar 16, 2007, 08:01:02 am »
Hvordan var det nu det var, var der ikke noget om at flere udenlandske mc-producenter tog Suzukis motor til deres modeller så vi kan jo håbe at det holder SVeren igang
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: SV i fremtiden?
« Svar #4 Dato: Februar 16, 2007, 08:43:54 am »
Håbet kan jo også ligge i i deres Customafdeling, de går vel ikke over til R4 og så kunne man håbe de vil finde behov for en sportspræget maskine med V2´eren i.
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

AHEP

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 262
Re: SV i fremtiden?
« Svar #5 Dato: Februar 16, 2007, 08:47:08 am »
Jeg tror SV`en bliver udfaset i forbindelse med de kommende euro3 emissionskrav.
Ifølge Suzukis hjemmeside overholder den nye 650 euro3 kravende.
Eller er det mig der læser det helt forkert???
Anders
Suzuki GS500E 96

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: SV i fremtiden?
« Svar #6 Dato: Februar 16, 2007, 02:48:04 pm »
Jeg tror SV`en bliver udfaset i forbindelse med de kommende euro3 emissionskrav.
Ifølge Suzukis hjemmeside overholder den nye 650 euro3 kravende.
Eller er det mig der læser det helt forkert???
Du har sikkert ret i at den overholder 1.fase, men jeg har læst om omfanget af ændringerne i forhold til nu, og jeg tror ikke den kan leve op til dem alle.
Euro3 bliver indført gradvist ligesom euro2.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: SV i fremtiden?
« Svar #7 Dato: Februar 16, 2007, 02:59:03 pm »
Du har sikkert ret i at den overholder 1.fase, men jeg har læst om omfanget af ændringerne i forhold til nu, og jeg tror ikke den kan leve op til dem alle.
Euro3 bliver indført gradvist ligesom euro2.

Der er lidt i den nyeste engelske Bike omkring det, det er dog ikke særligt detaljeret hvad undtagelserne i år går ud på, har du noget nærmere?

Der er dog en udtalelse fra en Suzuki-gut som siger at det er svært for luftkølede maskiner at overholde kravene, så de har været nødt til at droppe GSX1400 og nogle banditter. Mon ikke han ville have nævnt SV'eren hvis den ikke kunne, i betragtning af hvor populær den er?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: SV i fremtiden?
« Svar #8 Dato: Februar 16, 2007, 03:06:39 pm »
Du har sikkert ret i at den overholder 1.fase, men jeg har læst om omfanget af ændringerne i forhold til nu, og jeg tror ikke den kan leve op til dem alle.
Euro3 bliver indført gradvist ligesom euro2.

Der er lidt i den nyeste engelske Bike omkring det, det er dog ikke særligt detaljeret hvad undtagelserne i år går ud på, har du noget nærmere?

Der er dog en udtalelse fra en Suzuki-gut som siger at det er svært for luftkølede maskiner at overholde kravene, så de har været nødt til at droppe GSX1400 og nogle banditter. Mon ikke han ville have nævnt SV'eren hvis den ikke kunne, i betragtning af hvor populær den er?

Jeg har også godt set det i Bike(uk), udemærket artikel.
Jeg tror ikke SV´eren bliver droppet i 07 eller 08, og du får nok ikke en Suzuki rep. til at udtale sig om hvilke maskiner der ikke har nogen fremtid efter 07 (tror jeg).

Ville det egentlig ikke være meget fedt hvis de droppede SV`eren? Så ville jeres maskine jo være noget specielt (og eftertragtet), jeg kan ihvertilfald skrive under på at det ikke er fedt at købe en ny maskine, der så bliver afløst af en ny og moderigtig model allerede året efter...
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: SV i fremtiden?
« Svar #9 Dato: Februar 16, 2007, 03:15:12 pm »
Altså personligt er jeg fuldstændigt ligeglad med om den bliver droppet, jeg har min og har nok glæde af den en del år endnu. Jeg tror dog bare ikke at Suzuki vil droppe en populær model der på det nærmeste ejer segmentet. Med ændringer såsom twin spark på K7, synes jeg det ligner at de prøver på at holde den indenfor Euro 3.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: SV i fremtiden?
« Svar #10 Dato: Februar 16, 2007, 03:20:00 pm »
Tror heller ikke slukker ned for produktionen hvis de kan undgå det.. det er jo en ren "Cash Cow" for suzuki. Ingen særlig udvikling, men et stødt og jævnt stigende salg. Det er sådan man tjener penge !

Kilosfau

  • Gæst
Re: SV i fremtiden?
« Svar #11 Dato: Februar 16, 2007, 05:59:52 pm »
Tror at folk er lidt forvirrede ..

Ud fra hvad jeg kan læse på internettet  :whatever: så trådte Euro3 i kraft i 1999. Motorcykler fik en dispensation bl.a. fordi at motorcykler repræsenterer en meget lille del af den samlede udledning af CO2 i EU men også fordi at på daværende tidspunkt var der meget få motorcykler som rent faktisk opfyldte Euro3 kravene.

De nuværende krav er pr. 1. okt. 2006 Euro4 og denne gang har motorcykel svjv ingen dispensation. Euro5 træder i kraft pr. 1. okt 2009 og heller ikke denne gang får motorcykler en dispensation.

Dvs. indtil 1. okt. 2009 kan vi roligt regne med at SVer kan indregistreres  :afro:

Hvad der sker efter 1. okt. 2009 er vist så langt ude i fremtiden at selv Suzuki Japan ikke helt ved hvad der skal ske...  :huh:

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: SV i fremtiden?
« Svar #12 Dato: Februar 16, 2007, 06:28:07 pm »
Tror at folk er lidt forvirrede ..

Ud fra hvad jeg kan læse på internettet

Kan du ikke komme med et link, for som du selv siger er der meget modstridende information. Blandt andet nævner artiklen i Bike UK også at Euro-kravene ikke lægger låg på CO2, men CO (en katalysator laver CO om til CO2).
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Kilosfau

  • Gæst
Re: SV i fremtiden?
« Svar #13 Dato: Februar 16, 2007, 10:56:20 pm »
http://www.volvo.com/trucks/denmark-market/da-dk/aboutus/Environment/euro4_euro5/aboutEuro4_5/

Min fejl at skrive CO2 .. der er tale om NOx og partikeludledning

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: SV i fremtiden?
« Svar #14 Dato: Februar 16, 2007, 10:57:15 pm »
Tror at folk er lidt forvirrede ..

Ud fra hvad jeg kan læse på internettet  :whatever: så trådte Euro3 i kraft i 1999. Motorcykler fik en dispensation bl.a. fordi at motorcykler repræsenterer en meget lille del af den samlede udledning af CO2 i EU men også fordi at på daværende tidspunkt var der meget få motorcykler som rent faktisk opfyldte Euro3 kravene.

De nuværende krav er pr. 1. okt. 2006 Euro4 og denne gang har motorcykel svjv ingen dispensation. Euro5 træder i kraft pr. 1. okt 2009 og heller ikke denne gang får motorcykler en dispensation.

Dvs. indtil 1. okt. 2009 kan vi roligt regne med at SVer kan indregistreres  :afro:

Hvad der sker efter 1. okt. 2009 er vist så langt ude i fremtiden at selv Suzuki Japan ikke helt ved hvad der skal ske...  :huh:

det er da rart at høre så har Enghave stadigvæk en mulighed for at nå at sælge deres Sv1000Sk9