Forfatter Emne: Rukka, findes der alternativer..?  (Læst 15716 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Majse

• Moderator
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Rukka, findes der alternativer..?
« Svar #16 Dato: Februar 17, 2007, 12:55:18 pm »
Når jeg stod og solgte Rukka hos Aagesen ( det jeg solgte mest af ) havde folk det meget med at forsøge og købe det så der var plads til bukser inden under... og tyk trøje inden under jakken.. Det er forkert

når I køber skal I prøve uden bukser. Fordi om sommeren kører I hverken med bukser eller fór. ( nogen kører selvfølgelig med bukser hvis de skal på arbejde eller lign.)  Og så bliver bukserne for store.. og det samme med jakken... Fordi da I prøvede det var det med alm. tøj + fór...

Jeg er en frossenpind når jeg kører, men jeg kører faktisk hele sæsonen i cykelshorts eller lign og max en tynd fleecetrøje... om sommeren... Shorts og T-shirts. 

Derudover rykker Rukka for vildt... Det er det bedste... Har dog taget rygskjoldet ud og har dainese skjold på... Men albuer og skulder er supert med den bløde beskyttelse... og det er effektivt... Bare spørg karsten eilersen som er instruktør på bronze kursus og lign. hans Rukka holdte til meget sidste vinter...

Kenny

• Roadracer
« Svar #17 Dato: Februar 17, 2007, 03:59:29 pm »
Tak for linket  :D

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #18 Dato: Februar 20, 2007, 09:05:47 am »
I øvrigt, er Rukkas ikke skumgummi, men en speciel "gummi"-måtte..
Jeg ved det godt. Det er en slags "impact foam", som netop (modsat skumgummi) bevarer formen ved hurtige slag, hvorimod det sagtens kan forme sig ved relativt langsom påvirkning. I øvrigt nogenlunde samme materiale som sad i ryggen på min egen læderdragt.
Det med at kalde det skumgummi var mest for at sætte tingene lidt på spidsen. :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #19 Dato: Februar 20, 2007, 11:03:02 am »
Jeg ved det godt. Det er en slags "impact foam", som netop (modsat skumgummi) bevarer formen ved hurtige slag, hvorimod det sagtens kan forme sig ved relativt langsom påvirkning. I øvrigt nogenlunde samme materiale som sad i ryggen på min egen læderdragt.
Det med at kalde det skumgummi var mest for at sætte tingene lidt på spidsen. :wink:
Jeg tror du tager fejl, Freddy.

Der er i Rukka ikke tale om impact foam, men om en knap 1 cm tyk gitterkonstruktion af en eller anden gummitype. Men ikke skum på nogen måde.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #20 Dato: Februar 20, 2007, 06:59:32 pm »
Jeg tror du tager fejl, Freddy.

Der er i Rukka ikke tale om impact foam, men om en knap 1 cm tyk gitterkonstruktion af en eller anden gummitype. Men ikke skum på nogen måde.
Du har selvfølgelig ret. Min fejl. Jeg har selvfølgelig lagt mærke til det ruder-mønster man kan se på Rukka'ernes knæer. Ved ikke lige hvorfor jeg tænkte på impact foam, måske fordi det er det, der bruges i eks. Hein Gerickes dragter.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #21 Dato: Februar 21, 2007, 07:19:30 pm »
Ingen årsag Freddy... :wink:

Jeg har i øvrigt PDF'et en test af textiltøj som blev bragt i BIKE sidste år.  Et blad Olfert var så flink at overlade til mig tidligere.

I testen kan man læse, at Frank Thomas kommer mindst ligeså godt ud af det som Rukka, i de prøvelser som tøjet underkastes.

[Fjernet grundet oprydning i store filer]
« Senest Redigeret: Februar 21, 2007, 10:42:44 pm af nyg »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

WEELLiam

• Scooterfjæs
  • *
  • AKA Mercury AKA MR HYDE
Varme boller i Rukka
« Svar #22 Dato: April 28, 2007, 10:00:03 am »
Kørte køkørsel ned af Vesterbrogade igår. Det varmede - jeg havde endda taget foret ud af buksen (hedder det det?).
Udover det er jeg meget glad for sættet - Es ist sehr gut   :D
Skiftet til DL650 VSTROM - Der er gået morfar i det. :-)

Gixxer Heino

• Plastikrocker
« Svar #23 Dato: April 28, 2007, 11:13:50 pm »
der findes jo også det der hedder 1st safety!! som er klart bedre en rukka. :afro:
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

Majse

• Moderator
  • Sandt SVin
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
« Svar #24 Dato: April 28, 2007, 11:20:03 pm »
der findes jo også det der hedder 1st safety!! som er klart bedre en rukka. :afro:

I dine drømme eller hvad ????? :D :D

Gixxer Heino

• Plastikrocker
« Svar #25 Dato: April 29, 2007, 08:37:00 pm »
Det er jo nok ikke for sjov det hedder 1 safety,navnet siger sku da alt.. :dead:
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

Morten L

• Gæst
« Svar #26 Dato: April 29, 2007, 08:39:25 pm »
Den er en svær ting, den ironi - specielt på skrift. :blink:

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #27 Dato: Maj 01, 2007, 10:40:07 am »
Så fik jeg indkøbt lidt til MC garderoben se her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6356.0

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!