Forfatter Emne: Rukka, findes der alternativer..?  (Læst 15721 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
Rukka, findes der alternativer..?
« Dato: Februar 15, 2007, 10:08:50 pm »
Ja selvfølgelig gør der jo det, men men

Jeg har kigget på Rukka og det virker bestemt som et kvalitetsprodukt. Føles lækkert og sidder godt.
Jakken jeg har kig på hedder; Jerez og buksen: Unit.
Stilmæssigt er det en kort jakke uden de knap så fede "touringremme" ( det er jo smag og behag)

Hvilke andre mærker skal jeg tage i betragtning inden jeg farer ud og køber mig fattig? Samlet for jakke og buks ca. 6000 kr.

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Rukka, findes der alternativer..?
« Svar #1 Dato: Februar 16, 2007, 07:51:28 am »
Kan blot sige at du bliver RIGTIG glad for det hvis du køber Rukka.. - Jeg er MEGET glad for mit sæt..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Februar 16, 2007, 09:14:52 am »
Slug merprisen.. Det er alle pengene værd..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #3 Dato: Februar 16, 2007, 09:48:17 am »

Vil blot understrege.. - at når det kommer fra en jyde.. - så er der HELT klart noget om snakken! :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #4 Dato: Februar 16, 2007, 09:56:50 am »

Sej kommentar, men prisen er ikke problemet. Jeg er ikke i tvivl om det er prisen værd, men hvis der fantes alternativer i lige så god kvalilitet, pasform og sikkerhed men måske med andre mere spændende designfeatures så ville de måske være et kig værd.
Tråden er ikke startet for at finde billigere alternativer udelukkende forskellige design med samme kvalitet.

SørenG

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #5 Dato: Februar 16, 2007, 11:04:42 am »
Rukka styrer bare for stærkt ha ha!
Det er alle pengene værd!
Men hvis finnerne ikke skulle kunne lave tøj til omskifteligt vejr hvem skulle så?
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Februar 16, 2007, 11:09:57 am »

Vil blot understrege.. - at når det kommer fra en jyde.. - så er der HELT klart noget om snakken! :)

Især når jeg, selv efter jyske standarder, er temmelig nærig :) Jeg er enormt glad for mit Rukka. Jeg ved ikke, om der findes noget tekstil der er lige så godt eller bedre (måske Yoko?) - men jeg har i hvert fald ikke fundet det. Det, der især tiltaler mig er de fleksible beskyttere. Jeg har haft tekstil med hårde(re) skaller, og det kunne jeg simpelthen ikke vænne mig til - i en læderdragt ville det være fint, men de flytter sig for nemt i tekstiltøj..
Ole

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #7 Dato: Februar 16, 2007, 11:41:29 am »

Især når jeg, selv efter jyske standarder, er temmelig nærig :) Jeg er enormt glad for mit Rukka. Jeg ved ikke, om der findes noget tekstil der er lige så godt eller bedre (måske Yoko?) - men jeg har i hvert fald ikke fundet det. Det, der især tiltaler mig er de fleksible beskyttere. Jeg har haft tekstil med hårde(re) skaller, og det kunne jeg simpelthen ikke vænne mig til - i en læderdragt ville det være fint, men de flytter sig for nemt i tekstiltøj..

Præcis det med beskyttelsen har været diskuteret med en kollega. Han kører med Spidi og siger at beskyttelsen SKAL være hårde eller tager de ikke fra i tilfælde af styrt??..., Hmmmmm ???

Umiddelbart lyder det som om jeg skal have noget RUKKA

SørenG

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #8 Dato: Februar 16, 2007, 04:40:43 pm »

Præcis det med beskyttelsen har været diskuteret med en kollega. Han kører med Spidi og siger at beskyttelsen SKAL være hårde eller tager de ikke fra i tilfælde af styrt??..., Hmmmmm ???
Jeg vil nu også holde på, at skallerne i en læderdragt skal være hårde. Men det er måske en religionsspørgsmål, for man møder da fra tid til anden folk som hårdnakket påstår at f.eks. en hård underarmsbeskyttelse lige så let kan brække din arm, som hvis du slet ikke kørte med beskyttelse. Men hvis jeg skulle møde en kantsten eller et autoværn en skønne dag, så vil jeg nu alligevel foretrække at have en hård skal imellem mig og objektet, end et stykke skumgummi.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Februar 16, 2007, 05:32:35 pm »
Det er vist meget et religionsspørgsmål; eller rettere, et spørgsmål om evnen til at absorbere energi.. Jeg er helt sikker på, Rukka har en velovervejet grund til, at deres beskyttere er udformet som det er.. I øvrigt, er Rukkas ikke skumgummi, men en speciel "gummi"-måtte.. http://www.rukka.com/lfashion/rukka/rukkafiles.nsf/pvid/2005119161554719/$file/rvp_air_protectors.mov
Ole

SilVer

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: Februar 16, 2007, 08:11:06 pm »
Sircajun jeg er ved at købe samme sæt. Hvad størrelse skal du bruge?
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #11 Dato: Februar 16, 2007, 09:51:17 pm »
Sircajun jeg er ved at købe samme sæt. Hvad størrelse skal du bruge?

Jeg har prøvet Jakken i str.52 men vil gerne prøve den i 50 for at se det ER den rigige størrelse. Buksen skal jeg først lige prøve i den rigtige størrelse og tjekke benlængde på en cykel. (Buksen laves jo i normal, plus 8cm og minus 8cm)

Hvor vil da da handle?

SørenG

SilVer

• Plastikrocker
« Svar #12 Dato: Februar 17, 2007, 12:04:40 am »
Jerez er en udgået model som kan fås rimeligt billigt i tyskland (Ebay). Men de har ikke alle størrelser. Jakke i str. 50. koster 249Eur. (sort/blå og sort/rød) Sort har de til 299Eur. Såvidt jeg kan se har de desværre ikke flere str. 52. Hvis du er interesseret kan vi dele porto.
Bukserne kan man finde for ca 250 Eur + porto.
Det ser ud som om der er ca 2000 kr at spare pr sæt, hvis du kan passe de størrelser de har. Giv mig besked hurtigst muligt hvis det skal sendes sammen. Alternativt er der vist rabat at hente på Rukka standen i Tappehallerne.
« Senest Redigeret: Februar 17, 2007, 12:11:50 am af SilVer »
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #13 Dato: Februar 17, 2007, 08:26:15 am »
De giver vist 10% i rabat på standen i Tappehallerne, det gjorde de i Herning men jeg fik ikke spurgt igår. Dog kunne jeg ikke finde Jerez-jakken derinde.
Tror jeg vil købe tøjet herhjemme hos en forhandler, er min første cykel så må prøve at oparbejde et godt forhold til en forhandler når nu den skal til service osv.
Mon ikke der også er lidt rabat at hente når man have komplet udstyr, jakke, buks, handsker, hjelm, støvler...?

SørenG

Kenny

• Roadracer
« Svar #14 Dato: Februar 17, 2007, 09:30:21 am »
Har rykka egen hjemme side ? eller en der ligger inde med links ?