Forfatter Emne: Campingvogn  (Læst 5270 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Campingvogn
« Dato: Februar 08, 2007, 11:27:25 am »

Olfert

• Sandt SVin
Re: Campingvogn
« Svar #1 Dato: Februar 08, 2007, 12:03:32 pm »
Den er skuda genial  :D :D :D
Så er det frem med stiksaven, gu ved hvad Heidi siger................ må nok hellere lade være  :oops:

Istedet kunne man så finde en ældgammel campingvong og skære i smadder  8)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #2 Dato: Februar 08, 2007, 12:31:17 pm »
Ja, det kan sgudda ikke koste særligt meget.

En kammerat købte en 4-5 personers, nysynet og med plader, til skaldede 10.000,- dkr.
De står vist ikke i ret høj kurs når der ikke er toilet i dem...?! (ikke at jeg skal gøre mig særligt klog på lige dét marked...)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

holmgaard

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: Februar 08, 2007, 01:05:45 pm »
Sejt. Mine forældre har sådan en campingvogn også, som de aldrig bruger, måske man skulle lave lidt sjov ud af den :afro:

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #4 Dato: Februar 08, 2007, 01:35:46 pm »
Hmmm vinteropbevaring??? Værksted???? og fristed hvis der også er et køleskab i!
 :respekt:
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Hudson_W

• Gæst
« Svar #5 Dato: Februar 08, 2007, 03:59:59 pm »
Hehe, det kunne være man skulle slå sig ned som mekaniker med mobilt værksted  :)

Kenny

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Februar 08, 2007, 07:06:45 pm »
Sådan en må man da eje  :D

jesper

• Plastikrocker
« Svar #7 Dato: Februar 08, 2007, 07:22:12 pm »
Sådan en må man da eje  :D

Ja sådan et lille vinterprojekt.. :lol:
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #8 Dato: Februar 09, 2007, 10:04:59 am »
Det er jo den ultimative, trackday trailer det der.. !!!  transport af knallerten og gode overnatnings forhold .. genialt

skide god ide !  :thumbsup:

Nogen der ved hvor lang tid en campingvogn holder syn ?? er det til ejerskifte ? eller er det periodisk ?? (kunne være interessant at vide, hvis man ville lave den om som vist på billedet.)
« Senest Redigeret: Februar 09, 2007, 10:12:02 am af Luske »

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #9 Dato: Februar 09, 2007, 11:17:32 am »
Det er jo den ultimative, trackday trailer det der.. !!!  transport af knallerten og gode overnatnings forhold .. genialt

skide god ide !  :thumbsup:

Nogen der ved hvor lang tid en campingvogn holder syn ?? er det til ejerskifte ? eller er det periodisk ?? (kunne være interessant at vide, hvis man ville lave den om som vist på billedet.)
Sakset fra www.politi.dk

Hvis du har et køretøj, der ikke er omfattet af reglerne om periodisk syn, f.eks. en motorcykel, en campingvogn eller en traktor, skal køretøjet synes ved ejerskifte.

Det gælder dog ikke, hvis:

* køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden, og det er godkendt indenfor de sidste 2 år eller
    * køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden, og det er godkendt inden for det sidste år.

Du er også fritaget for syn i en række situationer, hvor et køretøj ejerskiftes mellem ægtefæller, registrerede partnere og samboende.

Vær opmærksom på, at ved anmeldelsen til registrering af et ejerskifte eller en ændring må synsgodkendelsen ikke være mere end 1 år gammel.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #10 Dato: Februar 09, 2007, 05:02:48 pm »
Hmm måske skulle denne tråd rykkes over i tips og tricks kategorien :o :o :o

lige et ? til campingfolket(Olfert) er der regler for hvor meget man må læsse ind i sådan en fætter?? :huh:

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Februar 09, 2007, 11:01:48 pm »
Hmm måske skulle denne tråd rykkes over i tips og tricks kategorien :o :o :o

lige et ? til campingfolket(Olfert) er der regler for hvor meget man må læsse ind i sådan en fætter?? :huh:
Jeps, og de er rå (altså ham her  :police: )
De fleste vogne må ha mellem 200 og 250 kg gods ombord, og det gælder alt lige fra bestik til motorcykler.
Det er sådan set bare at se på vognens egenvægt/totalvægt (som står på typeskiltet på rammen)

Man skal så lige tænke på at campingvogns fabrikkerne/forhandlerne er lige lovlig optimistiske med hensyn til vognenes egenvægt. Jo mere lort/luksus du fylder i, jo mindre bagagevægt har du at gøre godt med.
Det er faktisk sket at folk har købt en spritny vogn, der med alt ekstraudstyret (ovn, air-con, mover osv.) har nået vognens totalvægt. Så er der pludselig ikke plads(vægt) til tallerkner og bestik  :shock:

Det gode ved denne tråd er at vi taler om ældre vogne, der som regel har godt spillerum mellem egen og totalvægt, typisk over 250kg. Det dårlige er så at ældre vogne som regel har trukket lidt fugt og så'en gennem årene.

Det sikreste vil være at køre vognen på en vægt så man har et præcist tal.

Vi plejer når vi tager på ferie at, veje hele lortet. Jeg jogger på en badevægt med alt der bliver slæbt ombord.

Det kan godt være at jeg lige gik i selvsving her, og den blev lidt laaaaaang, men det er der 2 årsager til.

Den første : Det er ubehageligt og farligt at køre med overlæs på traileren (bare se på alle de ulykker med campingvogne ned gennem europa i ferietiden)

Den Anden : Bliver du snuppet af  :police: i DK får du en monsterbøde og får ikke lov at køre videre, dette kan ordnes da man altid kan ringe efter en 3 x 34. Værre er det i f.eks. Tyskland, der får du bare lov til at læsse overskydende af på stedet, hvis du vil videre  :shock:

Hvis jeg skulle lave sådan en trackday-campingvogn ville jeg finde en lille gammel vogn og så strippe den for alt halvunødvendigt, vægtmæsigt ville der aligevel kun være plads til een mc.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #12 Dato: Februar 10, 2007, 12:30:37 am »
tak :respekt: :respekt:

Hønse

• Sandt SVin
  • Hey fuckfjæs, kom og slå dig ned....
    • "passiv" profil hos DFMC
« Svar #13 Dato: Februar 19, 2007, 10:44:37 pm »
Arrr, nu er jeg med på hvad I snakkede om i går  :idea:

Den er skuda genial  :D :D :D
Så er det frem med stiksaven, gu ved hvad Heidi siger................ må nok hellere lade være  :oops:

Har du snart fødselsdag Olfert? For Heidi spurgte sgu da Larsen og jeg om ikke vi kunne bygge Jeres kampingswagon om til julefrokosten, så måske vi skulle sige ja alligevel?  :twisted: :lmao:
:mrgreen: is a TLS"v" 

(aka pre SV)

off-topic ad

Larsen

• Plastikrocker
« Svar #14 Dato: Februar 21, 2007, 08:49:28 pm »
Citér
Har du snart fødselsdag Olfert? For Heidi spurgte sgu da Larsen og jeg om ikke vi kunne bygge Jeres kampingswagon om til julefrokosten, så måske vi skulle sige ja alligevel?

Yes sir jeg er frisk.. :club:  :twisted: :club: :innocent:
Dialog er sidste udvej, når alle voldelige muligheder er udtømte, og det er de sjældent !!