Forfatter Emne: Styrthjelme.  (Læst 7729 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Styrthjelme.
« Dato: Februar 07, 2007, 05:49:52 pm »
Som nogle af jer ved, så købte jeg jo den der AGV GP-Pro "Rossi" hjelm i Hamborg sidste år. Nå, men jeg sad altså og kedede mig forleden dag og tænkte; "Hey! Jeg skiller sgu lige gryden ad, og vedler den i bund.", som sagt, så gjort...

Jeg opdage til min store ærgelse at hjelmen faktisk var ved at falde fra hinanden af sig selv... Syninger var gået, limninger lindet fra og den der dims ved næsen kunne ikke længere side fast :|

Jeg var overrasket, for det var ikke just en billig hjelm og den virkede på købstidspunktet faktisk ganske tillidsvækkende.

Jeg så ingen anden udvej end at finde mig en ny hjelm, og dem der kender mig ved at jeg ikke går på kompromis med mit sikkerhedsudstyr.

Til at starte med trawlede jeg nettet igennem og så på priser, data og modeller. Jeg indsnævrede feltet til enten en Shoei eller en Arai.
Jeg har allerede en Shoei X-Ceed II (topmodellen før X-Spirit), som jeg er super glad for. Jeg har haft den siden 2000 og jeg vil gerne beholde den længe endnu :)

Jeg er jo en nysgerrig sjæl, og vil derfor gerne prøve noget nyt en gang imellem, så da jeg havde hørt meget godt om Arai hjelme, blev det sådan en jeg valgte.

Det var vigtigt for mig at få god rådgivning vedrørende pasform o.s.v. Så jeg valgte at køre til Køge MC-Center, som er den nærmeste Arai forhandler.
Jeg havde hørt meget skidt om forretningen men jeg blev faktisk positivt overrasket over den kompetente og venlige betjening jeg modtog.
Jeg endte derfor med at slæbe en Arai Chaser og et blåt visir med hjem (billede kommer længere nede...), lettet for et ikke ubetydeligt beløb :) Damn! De er dyre... og det var ikke engang den dyreste :lol:

Nå, men jeg ville lige benytte lejligheden til at fortælle om mine erfaringer med AGV hjelme. Jeg vil ikke drage nogle konklusioner, det vil jeg lade være op til folk selv...

Hov! Billedet er ikke ret godt, men hjelmen er altså hvid med sølvgrå tegninger, er den er RET flot 8)

« Senest Redigeret: Februar 07, 2007, 05:51:38 pm af Paw »
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Morten L

  • Gæst
Re: Styrthjelme.
« Svar #1 Dato: Februar 07, 2007, 06:00:59 pm »
Det er en fed hjelm du der har købt. Lad os høre fra dig, når du har kørt nogle km med den.

Kan du ikke få hentet noget hjem på den defekte AGV? Det kan da ikke passe, at den skal falde fra hinanden efter kun 1 års brug!  :huh:

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Styrthjelme.
« Svar #2 Dato: Februar 07, 2007, 06:38:57 pm »
Jeg var i tyskland, her i lørdags, for at kigge på lidt udstyr.
Bustiksejeren der vejlede mig, fortalte mig, at jeg skulle holde mig meget langt væk fra AGV, de havde fået så mange tilbage, med fejl på, hvordan de var gået fra hinanden i limningerne, syningerne osv. på trods af at det ikke var billige hjelme de havde.
Og at de var kede af at sælge de hjelme de havde til deres kunder

Så der er nok noget om det!?...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Styrthjelme.
« Svar #3 Dato: Februar 07, 2007, 10:55:22 pm »
fin gryde Paw... :thumbsup: :thumbsup:
« Senest Redigeret: Februar 07, 2007, 11:02:19 pm af Moolex »
   

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Styrthjelme.
« Svar #4 Dato: Februar 08, 2007, 11:03:51 am »
Ja fed hjelm...
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Capone

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1590
Re: Styrthjelme.
« Svar #5 Dato: Februar 12, 2007, 01:43:49 pm »
AGV... Er det ikke noget Mafiaen tjener penge på...ligsom -Fiat, Ducati og Aprilia. Du burde have lært det efter Alfaen og Apriliaen, Paw.
Rå Arai hjelm iøvrigt  :afro:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Styrthjelme.
« Svar #6 Dato: Februar 12, 2007, 02:43:10 pm »
Fed FEd FEEEEEEEEED hjelm. Ug nu ved jeg jo hvordan den ser ud i virkeligheden... Lækker farve..

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Styrthjelme.
« Svar #7 Dato: Februar 16, 2007, 06:22:34 am »
den ser rigtig lækker ud, du må lige fortælle, hvor meget vindstøj der er :D

Birkebæk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 86
Re: Styrthjelme.
« Svar #8 Dato: Februar 21, 2007, 04:10:16 pm »
Super flot hjelm Paw.

Har selv kørt med Arai RX-7 Corsair i 2 år nu. Sidder perfekt og skidtet virker bare. Aldrig haft problemer.

Men vindstøj er vist ikke Arai's stærke side. Det er sikkerhed til gengæld, de test Arai hjelme skal bestå er langt hårdere end den normale lovpligtige test.

Du kommer ikke til at fortryde dit køb af Arai.
 :respekt:



« Senest Redigeret: Februar 21, 2007, 04:15:16 pm af Birkebæk »
Tilbage på Japan'er: Kawazaki ZX-6R 636

I garage: Benelli Tornado TRE 900, Benelli Sport (Arrows titanium) potte, knap så perfekt fra fabrik :/
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9346

bach

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Selv om man er tyk,kan man jo godt have tynd mave.
Re: Styrthjelme.
« Svar #9 Dato: Februar 22, 2007, 08:51:18 am »
Super flot hjelm Paw.

Har selv kørt med Arai RX-7 Corsair i 2 år nu. Sidder perfekt og skidtet virker bare. Aldrig haft problemer.

Men vindstøj er vist ikke Arai's stærke side. Det er sikkerhed til gengæld, de test Arai hjelme skal bestå er langt hårdere end den normale lovpligtige test.

Du kommer ikke til at fortryde dit køb af Arai.
 :respekt:





Enig......pasformen er helt i top :thumbsup:
Rizoma lir`,plov, forskærmsforlænger, mivv titanium potter....... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13243

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Styrthjelme.
« Svar #10 Dato: Februar 22, 2007, 09:09:07 am »
den ser rigtig lækker ud, du må lige fortælle, hvor meget vindstøj der er :D

Der er ingen hjelm der er så støjsvag, at du kan undvære ørepropper.. Selv min, nu afdøde, Schuberth S1 der ellers er i toppen af poppen larmer for meget på motorvej (til jeg vil udsætte mine ører for det)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Styrthjelme.
« Svar #11 Dato: Februar 22, 2007, 11:03:21 am »

Der er ingen hjelm der er så støjsvag, at du kan undvære ørepropper.. Selv min, nu afdøde, Schuberth S1 der ellers er i toppen af poppen larmer for meget på motorvej (til jeg vil udsætte mine ører for det)

Jeg har selv luret lidt på en S1 og har prøvet den for at sikre den sidder godt og det gør den. Men har du nogle erfaringer med den som du vil fremhæve?
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Styrthjelme.
« Svar #12 Dato: Februar 22, 2007, 11:05:40 am »
Jeg har selv luret lidt på en S1 og har prøvet den for at sikre den sidder godt og det gør den. Men har du nogle erfaringer med den som du vil fremhæve?

Den er fin.. Den ER meget støjsvag sammenlignet min gamle AGV. Den er behagelig at have på og "solskærmen" er virkelig guld værd.. Den kan dog ikke holde til, man knalder hovedet i astfalten :-) Den er dog ret fysisk stor i det og lidt tung..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Styrthjelme.
« Svar #13 Dato: Februar 22, 2007, 11:14:45 am »
Jeg har selv luret lidt på en S1 og har prøvet den for at sikre den sidder godt og det gør den. Men har du nogle erfaringer med den som du vil fremhæve?

Den er fin.. Den ER meget støjsvag sammenlignet min gamle AGV. Den er behagelig at have på og "solskærmen" er virkelig guld værd.. Den kan dog ikke holde til, man knalder hovedet i astfalten :-) Den er dog ret fysisk stor i det og lidt tung..

Jeg kan også kun tilslutte mig en indbygget solskærm. Jeg har en 5 år gammel Schuberth Concept og den har også solskærm - det er praktisk. Jeg bruger ikke mere min concept da jeg også synes den er lidt stor men den er perfekt i regnvejr da visiret kan skubbes frem og derved leve gennemtræk langs med glasset.

Idag kører jeg med en Shark S800 men den støjer alt for meget og vil denne gang have en hjelm som kombinerer Shark'ens behagelige pasform men mindre støjene. Hertil tror jeg S1 er et godt valg.
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Kreipke

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Re: Styrthjelme.
« Svar #14 Dato: Februar 23, 2007, 10:02:39 pm »
 Jeg valgte også seæv en Arai Corsair hjelm, pasformen på deres hjelme er ganske enkelt uovertruffen. Glæder mig meget til at komme ud og lufte den på den nye cykel  :D