Som nogle af jer ved, så købte jeg jo den der AGV GP-Pro "Rossi" hjelm i Hamborg sidste år. Nå, men jeg sad altså og kedede mig forleden dag og tænkte; "Hey! Jeg skiller sgu lige gryden ad, og vedler den i bund.", som sagt, så gjort...
Jeg opdage til min store ærgelse at hjelmen faktisk var ved at falde fra hinanden af sig selv... Syninger var gået, limninger lindet fra og den der dims ved næsen kunne ikke længere side fast
Jeg var overrasket, for det var ikke just en billig hjelm og den virkede på købstidspunktet faktisk ganske tillidsvækkende.
Jeg så ingen anden udvej end at finde mig en ny hjelm, og dem der kender mig ved at jeg ikke går på kompromis med mit sikkerhedsudstyr.
Til at starte med trawlede jeg nettet igennem og så på priser, data og modeller. Jeg indsnævrede feltet til enten en Shoei eller en Arai.
Jeg har allerede en Shoei X-Ceed II (topmodellen før X-Spirit), som jeg er super glad for. Jeg har haft den siden 2000 og jeg vil gerne beholde den længe endnu
Jeg er jo en nysgerrig sjæl, og vil derfor gerne prøve noget nyt en gang imellem, så da jeg havde hørt meget godt om Arai hjelme, blev det sådan en jeg valgte.
Det var vigtigt for mig at få god rådgivning vedrørende pasform o.s.v. Så jeg valgte at køre til Køge MC-Center, som er den nærmeste Arai forhandler.
Jeg havde hørt meget skidt om forretningen men jeg blev faktisk positivt overrasket over den kompetente og venlige betjening jeg modtog.
Jeg endte derfor med at slæbe en Arai Chaser og et blåt visir med hjem (billede kommer længere nede...), lettet for et ikke ubetydeligt beløb
Damn! De er dyre... og det var ikke engang den dyreste
Nå, men jeg ville lige benytte lejligheden til at fortælle om mine erfaringer med AGV hjelme. Jeg vil ikke drage nogle konklusioner, det vil jeg lade være op til folk selv...
Hov! Billedet er ikke ret godt, men hjelmen er altså hvid med sølvgrå tegninger, er den er RET flot