Forfatter Emne: Gearing??  (Læst 7914 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Gearing??
« Dato: Februar 01, 2007, 08:11:17 pm »
Hej
Har gennemlæst diverse indlæg herinde ang. gearing og har fundet ud af at jeg godt kunne tænke mig lidt vildere træk på bekostning af topfarten.
Hvor mange tænder skal den geares ned/op med for at få et vildere optræk dog uden at midste det vilde på toppen.
Har endnu ikke prøvet at nå omdrejningsbegrænseret ved topfart.
Hvilket kæde kit anbefales og hvor kan det handles osv.. :D

Mvh
Casper

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Gearing??
« Svar #1 Dato: Februar 01, 2007, 08:28:50 pm »
Hej
Har gennemlæst diverse indlæg herinde ang. gearing og har fundet ud af at jeg godt kunne tænke mig lidt vildere træk på bekostning af topfarten.
Hvor mange tænder skal den geares ned/op med for at få et vildere optræk dog uden at midste det vilde på toppen.
Har endnu ikke prøvet at nå omdrejningsbegrænseret ved topfart.
Hvilket kæde kit anbefales og hvor kan det handles osv.. :D

Mvh
Casper

Hey jeg ville mene at 3 tænder mere bag på ELLER 1 tand mindre foran skulle kunne gører det..... :mrgreen:

Jeg havde 1 mindre foran på min sv650s k2 og det var mega fedt, og regner med at smide 2 måske 3 tænder mere BAG på min sv1000 n :twisted:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Larsen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: Gearing??
« Svar #2 Dato: Februar 01, 2007, 08:47:06 pm »
Citér
Hej
Har gennemlæst diverse indlæg herinde ang. gearing og har fundet ud af at jeg godt kunne tænke mig lidt vildere træk på bekostning af topfarten.
Hvor mange tænder skal den geares ned/op med for at få et vildere optræk dog uden at midste det vilde på toppen.
Har endnu ikke prøvet at nå omdrejningsbegrænseret ved topfart.
Hvilket kæde kit anbefales og hvor kan det handles osv.. Very Happy

Mvh
Casper

Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.
« Senest Redigeret: Februar 01, 2007, 08:48:58 pm af Larsen »
Dialog er sidste udvej, når alle voldelige muligheder er udtømte, og det er de sjældent !!

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: Gearing??
« Svar #3 Dato: Februar 01, 2007, 10:16:15 pm »
Citér
Hej
Har gennemlæst diverse indlæg herinde ang. gearing og har fundet ud af at jeg godt kunne tænke mig lidt vildere træk på bekostning af topfarten.
Hvor mange tænder skal den geares ned/op med for at få et vildere optræk dog uden at midste det vilde på toppen.
Har endnu ikke prøvet at nå omdrejningsbegrænseret ved topfart.
Hvilket kæde kit anbefales og hvor kan det handles osv.. Very Happy

Mvh
Casper

Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.
OK, hvor købte du dit tandhjul??
Den lokale eller??

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Gearing??
« Svar #4 Dato: Februar 01, 2007, 11:43:15 pm »

Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.

7 kmt mere ?  (burde det ikke være 7 Kmt mindre ? )  du gearer den jo lettere.. det giver lavere topfart.
(med mindre altså at SV650 er lavet således at den ikke kan køres ud til begrænseren i 6.gear med standard gearing på.. så kan den lavere gearing måske give mere på toppen - Lidt ala, nogle biler rent faktisk har højere topfart i 4.gear end i 5.gear )
« Senest Redigeret: Februar 01, 2007, 11:45:42 pm af Luske »

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Gearing??
« Svar #5 Dato: Februar 02, 2007, 08:47:12 am »
Går egentligt og overvejer et 7 overgear ha ha, nej men når man kører hurtigt og langt tror jeg faktisk godt den ku trække en tungere gearing og altså køre noget længere på literen, hvilket måske ikke var så dumt, den lille fjuttede tank taget i betragtning!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Gearing??
« Svar #6 Dato: Februar 02, 2007, 09:07:30 am »

Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.

7 kmt mere ?  (burde det ikke være 7 Kmt mindre ? )  du gearer den jo lettere.. det giver lavere topfart.
(med mindre altså at SV650 er lavet således at den ikke kan køres ud til begrænseren i 6.gear med standard gearing på.. så kan den lavere gearing måske give mere på toppen - Lidt ala, nogle biler rent faktisk har højere topfart i 4.gear end i 5.gear )


Larsens sv650sk3 gik ikke i begrænseren før han fik en tand mindre på, men min sv650sk2 gjorde det både før og efter :twisted: i burde tabe jer :lmao: :mrgreen:
« Senest Redigeret: Februar 02, 2007, 09:09:14 am af skyggen »
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Gearing??
« Svar #7 Dato: Februar 02, 2007, 09:19:04 am »

Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.

7 kmt mere ?  (burde det ikke være 7 Kmt mindre ? )  du gearer den jo lettere.. det giver lavere topfart.
(med mindre altså at SV650 er lavet således at den ikke kan køres ud til begrænseren i 6.gear med standard gearing på.. så kan den lavere gearing måske give mere på toppen - Lidt ala, nogle biler rent faktisk har højere topfart i 4.gear end i 5.gear )


Larsens sv650sk3 gik ikke i begrænseren før han fik en tand mindre på, men min sv650sk2 gjorde det både før og efter :twisted: i burde tabe jer :lmao: :mrgreen:

haha.... aha,   så man gearer om fordi man er tung i røven..  :lmao:

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Gearing??
« Svar #8 Dato: Februar 02, 2007, 09:57:17 am »

Hej Casper. Jeg havde en sv 650 s k3. Den fik 1 tand mindre foran. og det gav 7 km/t mere på toppen. Den kan også ramme omdrejningsbegrænseren i 6 gear med den gearing.

7 kmt mere ?  (burde det ikke være 7 Kmt mindre ? )  du gearer den jo lettere.. det giver lavere topfart.
(med mindre altså at SV650 er lavet således at den ikke kan køres ud til begrænseren i 6.gear med standard gearing på.. så kan den lavere gearing måske give mere på toppen - Lidt ala, nogle biler rent faktisk har højere topfart i 4.gear end i 5.gear )


Larsens sv650sk3 gik ikke i begrænseren før han fik en tand mindre på, men min sv650sk2 gjorde det både før og efter :twisted: i burde tabe jer :lmao: :mrgreen:

haha.... aha,   så man gearer om fordi man er tung i røven..  :lmao:
He-he, jeg kører også min helt ud uden problemer  :lol: (man skal bare ikke ha rygsæk på :brok:)
Det er også let for os at side og spille langhåret :shock: hva er vores snit-vægt, 60 kg  :?: :lol: :lol:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Gearing??
« Svar #9 Dato: Februar 02, 2007, 01:54:42 pm »
He-he, jeg kører også min helt ud uden problemer  :lol: (man skal bare ikke ha rygsæk på :brok:)
Det er også let for os at side og spille langhåret :shock: hva er vores snit-vægt, 60 kg  :?: :lol: :lol:

Ja lad os sige det.. vent, jeg må lige printe det ud til evigt minde.. tænk at nogen opfatter mig som en nogenlunde 60 kg.   uha, det er længe siden  :D

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: Gearing??
« Svar #10 Dato: Februar 02, 2007, 02:27:01 pm »
He-he, jeg kører også min helt ud uden problemer  :lol: (man skal bare ikke ha rygsæk på :brok:)
Det er også let for os at side og spille langhåret :shock: hva er vores snit-vægt, 60 kg  :?: :lol: :lol:

Ja lad os sige det.. vent, jeg må lige printe det ud til evigt minde.. tænk at nogen opfatter mig som en nogenlunde 60 kg.   uha, det er længe siden  :D
OK, venter stadig på hvad/hvilket/hvor jeg skal handle, men så lad os da samtidig lave en lille undersøgelse om hvores vægt :shock:

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Gearing??
« Svar #11 Dato: Februar 02, 2007, 02:31:08 pm »
OK, venter stadig på hvad/hvilket/hvor jeg skal handle, men så lad os da samtidig lave en lille undersøgelse om hvores vægt :shock:
Sorry........... Men hvad med at købe et kædekit til en N'er, det kører/kørte Alex med og den kom da fint ud af hullet :D
Det billigste er vel Louis.de  :undecided:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: Gearing??
« Svar #12 Dato: Februar 02, 2007, 02:37:18 pm »
OK, venter stadig på hvad/hvilket/hvor jeg skal handle, men så lad os da samtidig lave en lille undersøgelse om hvores vægt :shock:
Sorry........... Men hvad med at købe et kædekit til en N'er, det kører/kørte Alex med og den kom da fint ud af hullet :D
Det billigste er vel Louis.de  :undecided:
THX, så vil jeg lige studere deres side lidt..
/Casper 105----10 gone 20 to go  :lol: :wink: 8)

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Gearing??
« Svar #13 Dato: Februar 02, 2007, 03:23:14 pm »
Jeg har et N-kit på min S'er.  Ville gerne have endnu en tand eller to bag på. Hvor hitter jeg kædehjul det kan det?  (årg 2000)

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: Gearing??
« Svar #14 Dato: Februar 02, 2007, 03:29:25 pm »
Øhh, glemte lige. Min sv`er er ikke hjemme(vinter hi)
Hvor mange tænder er der foran og bag ved på min 650 s årg. 01??
/Casper