Forfatter Emne: Gearing??  (Læst 7903 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Gearing??
« Svar #15 Dato: Februar 02, 2007, 03:49:41 pm »
15 for og 44 bag mener jeg.  Men husk at en n har 15/45 og det er ikke god skik at have en transmission hvor tand-antallet kan "gå op i hin anden"  her 45/15=3  Det kan i visse tilfælde øge slidtage voldsomt.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Gearing??
« Svar #16 Dato: Februar 02, 2007, 05:47:15 pm »
det er ikke god skik at have en transmission hvor tand-antallet kan "gå op i hin anden"  her 45/15=3  Det kan i visse tilfælde øge slidtage voldsomt.

Jeg har hørt den før, og har stadig svært ved at se hvordan det skulle kunne øge slitagen? Derimod kan der være noget om at antallet af tænder ikke bør kunne gå op i antallet af led på kæden, da de samme led så altid rammer samme tand. Hvis man forestiller sig at der er et dumt led der skulle slide mere på tandhjulet end andre led, vil det gå meget hårdt ud over en bestemt tand, i stedet for slitagen blev fordelt over hele tandhjulet. Ideelt set burde antallet af tænder på et tandhjul være et primtal som ikke går op i antallet af led ;)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Gearing??
« Svar #17 Dato: Februar 02, 2007, 06:49:39 pm »
Som Olfert så rigtigt siger, så kører jeg med N-Kit..  og synes det passer fint til den cykel.

Jeg kan ringe 6.gear ud, og her løber den 218 km/t på uret.. 
Men for at være ærlig, så kan det være fuldstændig lige meget med hastigheder over 180-190 km/t på en SV6½, for den mangler sgu lidt trækkræft..

Er ved at anskaffe mig fortandhjul med en tand mindre, for at prøve det..  (Wheelie, Wheelie !! )
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Gearing??
« Svar #18 Dato: Februar 03, 2007, 10:51:32 am »
Men for at være ærlig, så kan det være fuldstændig lige meget med hastigheder over 180-190 km/t på en SV6½, for den mangler sgu lidt trækkræft..
Rigtigt, Men når man som jeg også skal bruge den som transportmiddel og ikke kun sjov, er det meget lækkert at man kan cruise ud ad motorvejen med 120-140 km/t uden alt for mange omdr.
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Larsen

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 125
Re: Gearing??
« Svar #19 Dato: Februar 05, 2007, 05:54:59 pm »
Citér
OK, venter stadig på hvad/hvilket/hvor jeg skal handle

Jeg handlede hos Holtug Mc.
Dialog er sidste udvej, når alle voldelige muligheder er udtømte, og det er de sjældent !!

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Gearing??
« Svar #20 Dato: December 27, 2007, 10:25:28 pm »
har sludret med mr.dyno om at gearer min sv med en tand mindre foran,,,,  ( han har det selv )) han fortalte at spedometeret sidder på udgangsakslen... så derfor viser spedo mere forkert end det plejer,,,,,  tandhjulet skulle kunne tages fra en gxr..
er der nogen der har erfaring med dette på en sv1000....   
nu med yamaha fz1 2008

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: Gearing??
« Svar #21 Dato: Februar 07, 2008, 08:23:59 pm »
Jeg kører SV 650S 05 med en tand mindre foran og en mere i bag. Det kan mærkes men gearene løber hurtigt ud. Mellem Accelration er blevet rigtig god. Valgte det sådan da kædens længede så kan være den samme som originalt. 8)
Gul SV 650S K5

Kim2300

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
Re: Gearing??
« Svar #22 Dato: Februar 07, 2008, 08:40:07 pm »

OK, venter stadig på hvad/hvilket/hvor jeg skal handle, men så lad os da samtidig lave en lille undersøgelse om hvores vægt :shock:
[/quote]

Jeg går selv i samme tanker, og jeg regner med at bestille herfra
http://www.jhsracing.co.uk/chains.htm
//Kim

Pyrotek

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 264
  • Nu med underseat Exhaust
Re: Gearing??
« Svar #23 Dato: Februar 07, 2008, 08:48:28 pm »
Betsildte bare ved den lokale Kolding Mini Motor. Bagtandhjulet havde de hjemme (det samme som på en GSX-R 400) en eller anden årgang (kan ikke huske det  :huh:) og fortandhjulet skaffede de hjem.
Gul SV 650S K5

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Gearing??
« Svar #24 Dato: Februar 07, 2008, 08:56:07 pm »
på Louis er N og S 1000 de samme tandjul - bare kædelængden der er anderledes...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Gearing??
« Svar #25 Dato: Februar 08, 2008, 10:55:06 am »
mr dyno har en tand mindre på sin sv 1000 han gav det  :thumbsup:  med mine 115 kg så er det nok også en god ide,,,,

fin mc han havde fået lavet,, æsær det med hul i tanken
nu med yamaha fz1 2008

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Gearing??
« Svar #26 Dato: Februar 08, 2008, 11:44:59 am »
hvad gir bedst
en mindre foran eller 3 mer bag? eller begge?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Gearing??
« Svar #27 Dato: Februar 08, 2008, 01:04:45 pm »
hvad gir bedst
en mindre foran eller 3 mer bag? eller begge?

Det giver ca det samme da forholdet mellem for og bag er ca. 1-3. Bedst optræk vil være 1 ned for og 3 op bag eller det samme som 6 op bag, men bliver nok for ekstremt.

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Gearing??
« Svar #28 Dato: Februar 08, 2008, 01:09:22 pm »
hvad gir bedst
en mindre foran eller 3 mer bag? eller begge?

Det giver ca det samme da forholdet mellem for og bag er ca. 1-3. Bedst optræk vil være 1 ned for og 3 op bag eller det samme som 6 op bag, men bliver nok for ekstremt.

SørenG
så en start vil være at gå 1 ned foran - og se om der skal fler bag på senere ;)
hvor kan jeg købe et fornuftigt for tandhjul? og skal jeg fjrene nogle led af kæden når jeg skifter?
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Gearing??
« Svar #29 Dato: Februar 08, 2008, 04:31:20 pm »
hvad gir bedst
en mindre foran eller 3 mer bag? eller begge?

Det giver ca det samme da forholdet mellem for og bag er ca. 1-3. Bedst optræk vil være 1 ned for og 3 op bag eller det samme som 6 op bag, men bliver nok for ekstremt.

SørenG

hvor kan jeg købe et fornuftigt for tandhjul? og skal jeg fjrene nogle led af kæden når jeg skifter?


det ved du da godt  :blink: det klasker vi da bare på når vi skifter dine fjedre  :D