Forfatter Emne: montering af undertray...  (Læst 4755 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
montering af undertray...
« Dato: Januar 27, 2007, 03:24:51 pm »
jeg står med en undertray fra ermax som jeg skal ha sat på så snart jeg får en hugger her om 14 dage. men jeg har ladet mig fortælle det er noget med man skal skærer i batteri kassen før den kan være der.. er det normalt og i så fald, er der nogen der har erfaring med det så de kan give en hånd eller vejlede?
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: montering af undertray...
« Svar #1 Dato: Januar 27, 2007, 03:54:28 pm »
jeg ved ikke med Ermax'en, men med Hotbodies' skal der ikke skæres noget overhovedet, men det er også forholdsvis kort.

Fulgte der ikke en vejledning med ?

P.S.
fedt brugernavn  :lol:
« Senest Redigeret: Januar 27, 2007, 03:56:17 pm af runes-mc.dk »
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: montering af undertray...
« Svar #2 Dato: Januar 27, 2007, 04:04:01 pm »
nej jeg købte den af en kollega der ikke skulle bruge den alligevel.. så det begrænset med viden derom...
(ja lidt spas ikke) haha
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: montering af undertray...
« Svar #3 Dato: Januar 28, 2007, 08:25:58 am »
Utroligt hvis det er tilfældet, at man skal til og SKÆRE i sin baby  :D

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: montering af undertray...
« Svar #4 Dato: Januar 28, 2007, 05:11:43 pm »
det er jo også det sidste jeg ønsker, så jeg høre jo lige her før jeg bevæger mig ud i noget..
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: montering af undertray...
« Svar #5 Dato: Februar 01, 2007, 07:50:12 am »
hmmm... er der slet ikke nogen der kører med ermax undertray her og som kan hjælpe mig??? :cry:
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: montering af undertray...
« Svar #6 Dato: Februar 01, 2007, 07:53:02 am »
Det er da bare at komme igang, så finder du ud af det. :mrgreen:

Jeg har den originale bagskærm/tebord liggende hvis du vil have den. (inden den bliver smidt ud! :blink:)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: montering af undertray...
« Svar #7 Dato: Februar 02, 2007, 10:50:29 am »
Jeg har ikke Ermax, men derimod 2WJ. Til den skal man også genbruge den originale batterikasse. Det er selvfølgelig lidt surt, at man er nødt til at molestrere cyklens originale "undertray", men der er ikke så meget andet at gøre.
Men der er nu ingen ben i det. Bare frem med nedstrygeren, med en ny frisk klinge i, og så læg et pænt snit (det bliver faktisk ret fint med sådan en ny nedstrygerklinge) lige foran batterikassen. Kan eventuelt renses op til sidst med en skarp kniv.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: montering af undertray...
« Svar #8 Dato: Februar 02, 2007, 12:56:49 pm »
hvordan bliver overgangen mellem den nye undertray og batteri kassen så? er der bare et hak eller skal det fyldes med noget, eller ligger man den bare over måske??
er dog begyndt at få en ide om hvordan det skal ske nu.. er dog som sagt bare lidt angst for at få deet ødelagt...
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: montering af undertray...
« Svar #9 Dato: Februar 02, 2007, 01:08:35 pm »
hvordan bliver overgangen mellem den nye undertray og batteri kassen så? er der bare et hak eller skal det fyldes med noget, eller ligger man den bare over måske??
er dog begyndt at få en ide om hvordan det skal ske nu.. er dog som sagt bare lidt angst for at få deet ødelagt...
Nu ved jeg jo ikke helt, hvordan din Ermax-undertray er lavet. Min er støbt i glasfiber, og den er støbt, så der er en lille kant som batterikassen passer ned i. Selve snittet bliver skjult af den nye undertray. Hvis jeg ikke husker helt galt, er selve batterikassen stadig monteret på stellet med et par bolte, så den skal nok blive siddende. Og den nye undertray bliver formodentlig monteret de samme steder som den gamle, i sub-framen.
Nu er vi selvfølgelig alle sammen forskelligt indrettede, hvad angår mekanisk snilde, men jeg vil vove at påstå, at sværhedsgraden på operationen kun er én svensknøgle ud af fem. :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: montering af undertray...
« Svar #10 Dato: Februar 03, 2007, 03:11:01 pm »
hehe... okey jamen så vil jeg da give det et forsøg..
mange tak for hjælpen.. jeg gider en is på langelinje til sommer... :thumbsup:
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: montering af undertray...
« Svar #11 Dato: Februar 03, 2007, 05:49:34 pm »
Hej jeg har ermax på min, meennn det er jo 2 år siden jeg købte mcén og monterede undertray på den , det er rigtig nok man skal save et lille stykke af før batteriet og gjorde det med en nedstryger, lille operation tror det tog højest 5 min. så skulle man lave et hul i hver side og stripse batterikassen på stellet. det er nemt at se hvor der skal skæres hvis man holder undertrayet op mod hvor det skal monteres :)
Lige en lille tilføjelse køb IKKE de blinklys de har til undertrayet, det gjorde jeg og de kan bare ikke ses i dagslys :(
« Senest Redigeret: Februar 03, 2007, 05:57:22 pm af kim r »

reol aben fra reinhardt

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 120
Re: montering af undertray...
« Svar #12 Dato: Februar 04, 2007, 07:50:09 pm »
så fik jeg endelig sat det på.. det tog alligevle det meste af dagen.. og man skulle skærer en del og tilpasse på mange underlige måder.. men nu sidder det der da, og så håber jeg sku det bliver... :o
havde forresten de blink bag i som du snakkede om. og de ses fint på min...
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

Morten L

  • Gæst
Re: montering af undertray...
« Svar #13 Dato: Februar 11, 2007, 02:28:09 pm »
Kaster du ikke lige et par billeder op på siden, så vi kan se resultatet?

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: montering af undertray...
« Svar #14 Dato: Februar 11, 2007, 02:31:25 pm »
VI VIL SE BILLEDER, VI VIL SE BILLEDER, VI VIL SE BILLEDER,   :D