Glæd dig nyg...
Det var der jeg fik min lavet, med filter og potter og hele pisset...
og der er hyggeligt derude, og han ved sgu hvad det handler om.. Det kan godt være at man ikke får mere på toppen (men det gør amn ). Men det er er super, er at den bliver rullet ind med gassen der hvor man normalt har den, dvs 20-50% åbent
I den grad en forbedring... Meget mere jævn og harmonisk, og alligevel mere rap på gassen. Men der skulle altså også 68 Roll-on test + ca. 25 statiske justeringer til før Mr. Dyno var tilfreds.
Jeg er meget tilfreds med resultatet, som både på papiret og i den virkelige verden er noget forskelligt fra det jeg mødte op med.
Jeg fik da også lige et par grafer med...
I kan se på nummeret oppe i venstre hjørne, hvor i forløbet grafen stammer fra. På roll-on testen ses en klar forbedring i mellemområdet, og en lille forbedring jævnt over det meste af resten af kurven. På all-gear testen ses forbedringerne i eliminationen af 'dyk' i kurven og andre ujævnheder.
Som det også kan ses er air/fuel kurven blevet meget jævn. Den havde nogen meget udtalte ujævnheder i området 1500rpm-4000rpm og 5000-7000rpm - ved stort set alle spjælåbninger.
Ved 40%, 60% og 80% åbning var der betydeligt større ujævnheder end ved 100% spjælpåbning, så resultatet er selvfølgelig mest at mærke når man ikke giver fuldt gas - det gør jeg nu heller ikke så tit.
Alt i alt en klart anbefalelsværdig procedure, som i mit tilfælde kostede 1530 pisk. (3 arbejdstimer + 3 liter ekstra benzin)