Forfatter Emne: Rullefelt  (Læst 25232 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Rullefelt
« Svar #15 Dato: April 07, 2005, 08:10:05 pm »
Kan man ikke bare lave hul i de 2 kanaler der er lukkede???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Rullefelt
« Svar #16 Dato: April 07, 2005, 08:36:42 pm »
nej, jeg tror det vil ødelægge snorklen, så den ikke kan sidde fast.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Rullefelt
« Svar #17 Dato: April 08, 2005, 05:06:30 pm »
Snorklen fås i Holland til det der svarer til ca. kr 267.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Martin021

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 100
Rullefelt
« Svar #18 Dato: April 08, 2005, 05:10:22 pm »
Citat fra: Haugen
Snorklen fås i Holland til det der svarer til ca. kr 267.


Kan man bestille den over nettet og hvis ja hvor???  :D
Sort SV650S K5, baghugger, egosæde, typhoon råberør, pipercross luftfilter, spyballalarm, fuldkåbe og meget andet godt :_)

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Rullefelt
« Svar #19 Dato: April 09, 2005, 11:18:28 am »
Nu vi snakker om Holland, så var jeg i kontakt med en hollænder på et af de andre forummer.
han skrev at han havde haft sin sv650 på rullefelt og fået den testet med både sv650 og sv1000 snorkel.
resultatet var at sv650 snorkelen var den bedste  :shock:

jeg vil prøve at få testet begge snorkler når nu jeg kommer på rullefelt, men indtil da kan I jo spare jeres penge  :wink:
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Martin021

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 100
Rullefelt
« Svar #20 Dato: April 11, 2005, 09:09:45 am »
Citat fra: runes-mc.dk
Nu vi snakker om Holland, så var jeg i kontakt med en hollænder på et af de andre forummer.
han skrev at han havde haft sin sv650 på rullefelt og fået den testet med både sv650 og sv1000 snorkel.
resultatet var at sv650 snorkelen var den bedste  :shock:

jeg vil prøve at få testet begge snorkler når nu jeg kommer på rullefelt, men indtil da kan I jo spare jeres penge  :wink:



Ja okay.... Så må du meget gerne skrive når du ved mere  :D
Sort SV650S K5, baghugger, egosæde, typhoon råberør, pipercross luftfilter, spyballalarm, fuldkåbe og meget andet godt :_)

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Rullefelt
« Svar #21 Dato: April 11, 2005, 05:13:07 pm »
Undskyld jeg har været så længe om at svare.

Jeg kender ikke til nogen hollandske sider, min bliver hentet og bragt 8) .

Jeg vil også meget gerne høre om resultatet på rullefeltet, jeg synes det lyder lidt mærkværdigt at der skulle være færre heste efter sv1000 snorklen, specielt hvis man har PC monteret. Men hvad ved jeg... :?
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

ZuLeX

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
Rullefelt
« Svar #22 Dato: April 12, 2005, 01:34:00 pm »
Ok, nu er jeg pænt forvirret.  :cry:

Jeg havde planer om at købe et K&N filter og skære snorkelen ud.
En såkaldt Snorkelectomy http://www.geocities.com/catpoopman/sv650_snorkel.html

Men nu kan jeg så læse at jeg kan risikere at få vand ind i luftfilteret :?:  :!:  :?:  :!:

Hvad dælen gør jeg så :?:

Historie:
"Da jeg købte min SV var der monteret et fuldt Leo Vinci system (oplagt) på den. Men ejeren havde aldrig fået den dyset om. Det skal jeg så have gjort i år. Men jeg vil da også godt lige have pillet ved luftfilteret inden den skal dyses om. I stedet for at skulle betale for 2 justeringer."

Jeg spørger igen... What to do :?:  :?:  :shock:
SV650 '01, Ducati gul ;)
AAlborg
SMADRET!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Rullefelt
« Svar #23 Dato: April 12, 2005, 01:49:06 pm »
Citat fra: ZuLeX
Ok, nu er jeg pænt forvirret.  :cry:

Jeg havde planer om at købe et K&N filter og skære snorkelen ud.
En såkaldt Snorkelectomy http://www.geocities.com/catpoopman/sv650_snorkel.html

Men nu kan jeg så læse at jeg kan risikere at få vand ind i luftfilteret :?:  :!:  :?:  :!:

Hvad dælen gør jeg så :?:

Der er ikke snorkel på din model, det er først fra ´03.
Du skal bare have skiftet filteret til et sportsfilter af en art og så skal du hæve tanken 1½-2 cm i front og du skal have fjernet det skumlag der er på undersiden af tanken ned mod filteret. Så får den så meget luft den kan. Jeg prøvede at lave lidt "Ram-air" på min ´00 men det blev aldrig rigtigt godt så derfor "nøjes" med at gøre som jeg har beskrevet, så får den rigeligt med luft.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Rullefelt
« Svar #24 Dato: April 12, 2005, 02:04:13 pm »
Jeg tror ikke det er så stort et problem med vand på  den gamle model, da jeg kan se at snorklen sidder oven på luftfilterkassen.

"Problemet" på den nye model er at snorkelen sidder foran på luftfilterkassen, så på den måde kommer der meget nemmere vand ind den vej.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Rullefelt
« Svar #25 Dato: April 12, 2005, 02:21:47 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Jeg tror ikke det er så stort et problem med vand på  den gamle model, da jeg kan se at snorklen sidder oven på luftfilterkassen.

"Problemet" på den nye model er at snorkelen sidder foran på luftfilterkassen, så på den måde kommer der meget nemmere vand ind den vej.
Ja men der er kun snorkel på der originale filter. (et rør der går ned i filteret, så den kun trækker vejret gennem de nederste 2-3 cm af filteret. Med sportsfiltrene er der bare hul ned uden røret...
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Rullefelt
« Svar #26 Dato: April 12, 2005, 02:59:59 pm »
OK, det var jeg ikke klar over.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Rullefelt
« Svar #27 Dato: April 12, 2005, 03:24:47 pm »
Citat fra: ZuLeX
Ok, nu er jeg pænt forvirret.  :cry:

Jeg havde planer om at købe et K&N filter og skære snorkelen ud.
En såkaldt Snorkelectomy http://www.geocities.com/catpoopman/sv650_snorkel.html

Men nu kan jeg så læse at jeg kan risikere at få vand ind i luftfilteret :?:  :!:  :?:  :!:

Hvad dælen gør jeg så :?:

Historie:
"Da jeg købte min SV var der monteret et fuldt Leo Vinci system (oplagt) på den. Men ejeren havde aldrig fået den dyset om. Det skal jeg så have gjort i år. Men jeg vil da også godt lige have pillet ved luftfilteret inden den skal dyses om. I stedet for at skulle betale for 2 justeringer."

Jeg spørger igen... What to do :?:  :?:  :shock:



Jeg ville kraftigt anbefale at købe BMC RACE istedet for, så slipper du også for kraftige borehuller i dit K&N

Jeg har kørt med Dyno 1 (haves på lager) og K&N - er nu skiftet til Dyno 2 + BMC race og der er i den grad stor forskel, plus den lyder fuldstændig anderledes (med større hul).....
Med Dyno to kan du også gå i en større main jet, med det kraftigere efftekt.....(se billede i album)
Derudover skal du også have hævet din tank en anelse så filteret får nok luft......

Betænkt dig ikke to gange, det andet spiller ikke........... 8)

Ifølge ALLE de indlæg jeg har læst giver Snorkelectomy INGEN effekt, og ifølge de drenge der kører SVræs, skal filter og omdysning passe sammen, ellers mister man effekt, der er også stor forskel på hvilken anbefaling man får, mht til nålestilling på den foreste og bagerste karborator + jets fra Mikuni (den du får i et dynokit) kommer i forskellige størrelser og boringer.

Per
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Rullefelt
« Svar #28 Dato: April 12, 2005, 05:01:10 pm »
Citat fra: PWEE
giver Snorkelectomy INGEN effekt


Det skulle da lige være lydeffekt... 8)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

PWEE

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 291
  • Low on bike again :-)
Rullefelt
« Svar #29 Dato: April 12, 2005, 09:02:52 pm »
Præcis  :shock:
SV1000SK5, Micronpotter, hugger, spyball