Ok, nu er jeg pænt forvirret.
Jeg havde planer om at købe et K&N filter og skære snorkelen ud.
En såkaldt Snorkelectomy http://www.geocities.com/catpoopman/sv650_snorkel.html
Men nu kan jeg så læse at jeg kan risikere at få vand ind i luftfilteret
Hvad dælen gør jeg så
Historie:
"Da jeg købte min SV var der monteret et fuldt Leo Vinci system (oplagt) på den. Men ejeren havde aldrig fået den dyset om. Det skal jeg så have gjort i år. Men jeg vil da også godt lige have pillet ved luftfilteret inden den skal dyses om. I stedet for at skulle betale for 2 justeringer."
Jeg spørger igen... What to do
Jeg ville kraftigt anbefale at købe BMC RACE istedet for, så slipper du også for kraftige borehuller i dit K&N
Jeg har kørt med Dyno 1 (haves på lager) og K&N - er nu skiftet til Dyno 2 + BMC race og der er i den grad stor forskel, plus den lyder fuldstændig anderledes (med større hul).....
Med Dyno to kan du også gå i en større main jet, med det kraftigere efftekt.....(se billede i album)
Derudover skal du også have hævet din tank en anelse så filteret får nok luft......
Betænkt dig ikke to gange, det andet spiller ikke...........
Ifølge ALLE de indlæg jeg har læst giver Snorkelectomy INGEN effekt, og ifølge de drenge der kører SVræs, skal filter og omdysning passe sammen, ellers mister man effekt, der er også stor forskel på hvilken anbefaling man får, mht til nålestilling på den foreste og bagerste karborator + jets fra Mikuni (den du får i et dynokit) kommer i forskellige størrelser og boringer.
Per