Forfatter Emne: Afmontering af stump fra frontblinklys  (Læst 7701 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fldahl

• Roadracer
  • the devil made me do it...
Afmontering af stump fra frontblinklys
« Dato: Januar 23, 2007, 08:12:13 pm »
Hej

Jeg har bestilt miniblink (og relæ) og vil forberede mig til monteringen.

Har flået kåbedelene af og fået det ene blinklys af.

Så opdager jeg til min gru, at der sidder en gummistump godt fast i kåbedelen. Det er den stump, blinklygtehuset før var monteret på.

Hvordan får jeg den af.? Vrider.? Indefra eller udefra.? Eller skal den saves over for at have noget, at montere de nye blink i.?

Pfh. tak

Udefra:

Indefra:
Nu uden tohjulet liv...

Per F

• Plastikrocker
  • Blå SV650S K2
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11683
Re: Afmontering af stump fra frontblinklys
« Svar #1 Dato: Januar 23, 2007, 09:20:43 pm »
Hej Pfh.
Du havde ikke behøvet at "ødelægge" din Sv´er for at montere miniblink. Det kan sagtens gøres, når kåbedelene sidder på.
Men bortset fra det, så buk de 2 gummiflapper på indersiden sammen. Så kan du skubbe det hele ud på ydersiden.
Du skal også bruge nogle Indy spacers ( små plast plader ) til at montere de nye blink på. Jeg brugte også den originale metalbøjle til at stabilisere Indy spacerne med. Jeg vendte den bare den "forkerte" vej.

M.v.h.
Per F   
M.v.h. Per F

Rask

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Januar 24, 2007, 10:40:09 am »
Hej Pfh.
Du havde ikke behøvet at "ødelægge" din Sv´er for at montere miniblink. Det kan sagtens gøres, når kåbedelene sidder på.
Men bortset fra det, så buk de 2 gummiflapper på indersiden sammen. Så kan du skubbe det hele ud på ydersiden.
Du skal også bruge nogle Indy spacers ( små plast plader ) til at montere de nye blink på. Jeg brugte også den originale metalbøjle til at stabilisere Indy spacerne med. Jeg vendte den bare den "forkerte" vej.

M.v.h.
Per F   

Han har vel skilt den af for at male den sort!!!  :lmao:

Da jeg monterede mini-blink skar jeg bare den yderste del af de originale holdere - det passede perfekt med mine blink..

Morten
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

fldahl

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Januar 24, 2007, 10:50:33 am »
Hejsa

Jeg har det med at skille tingene ad for at se, hvad det er jeg laver. Når man - på forhånd - overhovedet ikke ved, hvordan skidtet er monteret indvendigt, tja, så ser jeg ikke nogen anden udvej end at splitte skidtet ad for at se.. Jeg har ikke røngtensyn..  :D

Tak for tippet. Har kigget efter IndySpacers, men har ikke kunnet finde noget, hvor jeg ikke skal betale en arm i fragt.. Tror måske jeg vil følge Per F. løsning med at skære i gummistumpen - den ser næsten ud til at være beregnet til det..

Han har vel skilt den af for at male den sort!!!  :lmao:
Jeg er udmærket tilfreds med den blå farve, tak  :wink:

Nu uden tohjulet liv...

Kenny

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Januar 24, 2007, 06:04:15 pm »
blå er flot, bare den forkerte blå farve  :lmao:

Per F

• Plastikrocker
  • Blå SV650S K2
« Svar #5 Dato: Januar 28, 2007, 12:43:50 am »
Hej Pfh.
Du har sikkert ret i, at hvis man kun køber Indy spacerne på nettet, bliver det alt for dyrt.
Nu ved jeg jo ikke lige hvor du bor, men flere MC forhandlere har dem. Blandt andet Masi Motor i Holbæk og Næstved, og Enghave Motor.
Der er desværre mange typer at vælge mellem.
Hvis det er en 99-02 du har, skal spacerne være æggeformede.

Men det kan jo også være at det lykkes at bare skære af de originale holdere.
Og du har styr på det der med blinkrelæ og formodstande??

M.v.h.
Per

M.v.h. Per F

fldahl

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Januar 28, 2007, 08:29:57 pm »
Det er lykkedes rigtigt fint med at skære i de originale holdere. Jeg tror næsten, de er beregnet til det.

De er leddelt på en måde, der gør, at man kan skære de yderste to led af og så passer det helt perfekt med montering af nye heri. Der er praktisk taget lavet udfræsning til møtrikken.

Jeg har købt et relæ hos Louis, der gerne skulle afhjælpe problemet med, at de blinker med for hurtig frekvens. Jeg er dog ikke så vild med at klippe i ledningsnettet under sædet, men jeg ser ikke rigtigt nogen udvej. Så jeg tror, jeg har styr på det.  :D

Billeder kommer senere. Lige i øjeblikket kæmper jeg med at finde et ordentligt sted til ballasten til Xenon-kittet. Først derefter sætter jeg kåberne ordentligt fast .  8)
Nu uden tohjulet liv...

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #7 Dato: Januar 28, 2007, 09:33:24 pm »
Jeg har købt et relæ hos Louis, der gerne skulle afhjælpe problemet med, at de blinker med for hurtig frekvens. Jeg er dog ikke så vild med at klippe i ledningsnettet under sædet, men jeg ser ikke rigtigt nogen udvej. Så jeg tror, jeg har styr på det.  :D

På min 650s K4 har jeg pillet stikbenene ud af relæholderen og lavet en lille adapterledning fra de org. kabelsko hen til det nye relæ, så kan det altid føres tilbage igen.

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

fldahl

• Roadracer
« Svar #8 Dato: Januar 29, 2007, 08:10:16 am »
På min 650s K4 har jeg pillet stikbenene ud af relæholderen og lavet en lille adapterledning fra de org. kabelsko hen til det nye relæ, så kan det altid føres tilbage igen.

SørenG

Hej Søren

Hvordan piller du dem ud.? Har forsøgt både ovenfra og nedenfra..

V.h. Flemming
Nu uden tohjulet liv...

Per F

• Plastikrocker
  • Blå SV650S K2
« Svar #9 Dato: Januar 29, 2007, 08:48:49 pm »
Kommentar til Søren: Det er rigtig smart at tænke på, hvordan man får den tilbage til original stand, hvis man får behov for det.
Kan du ikke også lige nævne farverne på ledningerne en gang til.

M.v.h.
Per

M.v.h. Per F

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #10 Dato: Januar 29, 2007, 09:05:03 pm »
På K4 ( så sikkert også på K3, K5, K6) er farverne brun (tændingsplus) og lyseblå (blinklys)

Kommentar til Søren: Det er rigtig smart at tænke på, hvordan man får den tilbage til original stand, hvis man får behov for det.

M.v.h.
Per

Kan bedst lide når man kan lave det om igen, så virker det heller ikke så hjemmebikset :angel:

SørenG

Hej Søren

Hvordan piller du dem ud.? Har forsøgt både ovenfra og nedenfra..

V.h. Flemming

Smartest er at bruge en specieltang til at pille stikben ud med ( men den har de fleste jo ikke  :wink: ).
Alternativt kan en tynd elektronikdkruetrækker bruges, ovenfra skal den stikkes ned og en lille modhage på stikbenet skal trykkes ind, samtidig med man forsigtigt trækker lidt i ledningen nedefra.
Hvis man har en stiftpistol så kan en flad tynd stift bukkes som et lille U og med held bruges til at løsne stikbenet.

Held og lykke med jeres projekter.  :thumbsup:

fldahl

• Roadracer
« Svar #11 Dato: Januar 30, 2007, 12:39:24 pm »
Smartest er at bruge en specieltang til at pille stikben ud med ( men den har de fleste jo ikke  :wink: ).
Alternativt kan en tynd elektronikdkruetrækker bruges, ovenfra skal den stikkes ned og en lille modhage på stikbenet skal trykkes ind, samtidig med man forsigtigt trækker lidt i ledningen nedefra.
Hvis man har en stiftpistol så kan en flad tynd stift bukkes som et lille U og med held bruges til at løsne stikbenet.

tak for beskrivelsen..   :respekt:

det skal helt sikkert forsøges...
Nu uden tohjulet liv...

fldahl

• Roadracer
« Svar #12 Dato: Januar 30, 2007, 12:42:33 pm »

hej Per

Allan har tidligere postet dette billede:

han har dog (tilsyneladende) klippet ledningerne..
Nu uden tohjulet liv...

fldahl

• Roadracer
« Svar #13 Dato: Januar 30, 2007, 02:47:49 pm »
de ser forresten sådan ud, de miniblink, jeg har monteret (gæt selv, hvilken et, der er det nye):

Nu uden tohjulet liv...

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #14 Dato: Januar 30, 2007, 04:16:09 pm »

hej Per

Allan har tidligere postet dette billede:

han har dog (tilsyneladende) klippet ledningerne..

Det lurede jeg også på da jeg skulle montere mit, jeg ville bare ikke sætte to kabelsko på som Allan har gjort.