Forfatter Emne: Prop i dæk i Kbh  (Læst 12482 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Prop i dæk i Kbh
« Svar #15 Dato: April 07, 2005, 01:22:16 pm »
Jeg syntes ikke jeg kan mærke forskel på pilot sport og pilot power, men der skulle efter michelin være stor forskel på hvor længe de er om at blive driftvarme.
Pilot sport: 20 min. ved normal kørsel
Pilot power: 5 min. ved normal kørsel

Derfor er det nok underbevistheden der gør forskellen for mig! Jeg lægger den længere ned i svingene tidligere nu da jeg kører på power frem for før hvor jeg kørte på sport.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Prop i dæk i Kbh
« Svar #16 Dato: April 07, 2005, 01:26:04 pm »
Så lige en på det engelske forum havde snakket om propper: http://forums.sv650.org/viewtopic.php?t=20914
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Lausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 43
    • http://www.aragon.dk/
Prop i dæk i Kbh
« Svar #17 Dato: April 07, 2005, 01:27:20 pm »
Hvor længe holder et dæk så for dig Jannik??

Jeg har kørt 1500 på det Pilot Road der sad på som standard, og det begynder så småt at kunne ses på det.
Lausen
SV 650S

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Prop i dæk i Kbh
« Svar #18 Dato: April 07, 2005, 01:27:50 pm »
Citat fra: Jannik
Jeg syntes ikke jeg kan mærke forskel på pilot sport og pilot power, men der skulle efter michelin være stor forskel på hvor længe de er om at blive driftvarme.
Pilot sport: 20 min. ved normal kørsel
Pilot power: 5 min. ved normal kørsel

Derfor er det nok underbevistheden der gør forskellen for mig! Jeg lægger den længere ned i svingene tidligere nu da jeg kører på power frem for før hvor jeg kørte på sport.


Wut ??? :shock:

Jeg syntes klart der kan mærkes forskel! Jeg føler mig en del mere sikker på at dækkene, da de ikke 'skaber' sig på samme måde som sportene gjorde når de bllev presset lidt. De virker bare mere stabile efter min mening....
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Prop i dæk i Kbh
« Svar #19 Dato: April 07, 2005, 01:32:53 pm »
Citat fra: runes-mc.dk
Så lige en på det engelske forum havde snakket om propper: http://forums.sv650.org/viewtopic.php?t=20914


Sikke da noe geeeeeeh. Min skrue sidder godt nok i mønstret, men den går skråt ind... og så mumler den tråd lidt om at det reparerer man ikke.

Så må jeg i gang med reifenversand og få min lokale mekanikerven til at smide det på ;)

Jeg synes jeg har læst at D220 fordækket skulle være ret skod uanset, så det er vel næsten ligemeget hvad jeg smider bag på... men Pilot Power kunne sikkert være sjovt.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Prop i dæk i Kbh
« Svar #20 Dato: April 07, 2005, 01:34:35 pm »
Jeg havde bare ikke nogle problemer med mine sport, og slidtagen på de 2 sæt er helt ens, og ingen af dem har brokket sig over at blive slidt ud til kanterne. Sådan er det så forskelligt...

Jeg kører ca 7000 - 8000 km på et bagdæk og ca 10000 - 12000 på et fordæk, men så er de også slidt godt til, hvis du forstår sådan en lille en der. :wink:
Jeg ved godt at nogle siger man skal skifte i sæt, og jeg bliver da nok også klogere når jeg bliver dygtig nok, men jeg har ikke nogle problemer med at skifte på forskellige tider endnu, men vi må se... :?
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Martin P

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 153
Prop i dæk i Kbh
« Svar #21 Dato: April 07, 2005, 01:38:48 pm »
Citat fra: Jannik
Jeg kører ca 7000 - 8000 km på et bagdæk og ca 10000 - 12000 på et fordæk, men så er de også slidt godt til, hvis du forstår sådan en lille en der.


Det er præcis samme afstande jeg kører på mine Dunlop 208. Og så er de også slidt til... kørte 8500 på det sidste bagdæk, og burde nok have skiftet lidt før  :lol:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Prop i dæk i Kbh
« Svar #22 Dato: April 07, 2005, 01:41:47 pm »
Dækslidet kommer jo også an på om du kører meget motorvej eller om du kun kører sjovt ud over de små veje, hvor man helst skal ligge ude på dæksiderne :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Lausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 43
    • http://www.aragon.dk/
Prop i dæk i Kbh
« Svar #23 Dato: April 07, 2005, 01:42:01 pm »
Citat fra: Jannik

Jeg kører ca 7000 - 8000 km på et bagdæk


Jeg synes det lyder af meget. Men det kan da være jeg bliver positivt overrasket. Dem jeg kender der kører V2 i den klasse, klemmer sjældent mere end 4000-5000 ud af et dæk.
Lausen
SV 650S

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Prop i dæk i Kbh
« Svar #24 Dato: April 07, 2005, 01:45:03 pm »
Citat fra: surfsmurf
Jeg synes jeg har læst at D220 fordækket skulle være ret skod uanset, så det er vel næsten ligemeget hvad jeg smider bag på... men Pilot Power kunne sikkert være sjovt.
MEN DU MÅ FOR ALT IVERDEN IKKE SÆTTE ET BEDRE DÆK BAGPÅ END DET FORAN!!!! Mister du grebet i forhjulet før den slipper bagpå så er du fucked!!! Hvis det ikke er lige gode dæk du har på foran og bagpå, så skal det ALTID være det med de bedste egenskaber der sidder foran, for skrider dit baghjul kan det reddes, men ikke hvis det er dit forhjul så er det i jorden kammerat!!! :?  :cry:  :cry:  :cry:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Prop i dæk i Kbh
« Svar #25 Dato: April 07, 2005, 01:48:03 pm »
Citat fra: Lausen
Jeg synes det lyder af meget. Men det kan da være jeg bliver positivt overrasket. Dem jeg kender der kører V2 i den klasse, klemmer sjældent mere end 4000-5000 ud af et dæk.

Det er meget med forskel hvordan man kører, om det er meget ligeud eller mange sving, og hvor bløde dæk ikke mindst. Desuden har vægten også en stor indflydelse på km.

Eks. så kørte jeg på det første sæt dæk på min 6½ (michelin pilot road bag og pilot sport foran) 16.000 km men der var jeg også grøn mc´ist... :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Prop i dæk i Kbh
« Svar #26 Dato: April 07, 2005, 01:51:47 pm »
Citat fra: Jannik
DU MÅ FOR ALT IVERDEN IKKE SÆTTE ET BEDRE DÆK BAGPÅ END DET FORAN!!!!


Hehe, jeg ved godt hvad det er du siger, men min pointe er bare at D220 fordækket også er væsentlig mere skod end D220 bagdækket, og det derfor ikke burde betyde noget hvad man egentlig sætter bagpå lige nu.

Har man i øvrigt en større chance for at redde sig ud af det hvis begge dæk slipper, i stedet for hvis fordækket slipper?
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Lausen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 43
    • http://www.aragon.dk/
Prop i dæk i Kbh
« Svar #27 Dato: April 07, 2005, 01:51:52 pm »
Citat fra: Jannik
Desuden har vægten også en stor indflydelse på km.


Siger du jeg er fed??  :shock:   :D
Lausen
SV 650S

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Prop i dæk i Kbh
« Svar #28 Dato: April 07, 2005, 01:54:46 pm »
Citat fra: Lausen

Siger du jeg er fed??  :shock:   :D
Hmmm... :oops:  :oops:  :oops:

Næe næe nej du øøøøhhh.. :wink:

Nej det jeg mener er hvis man eks har konen med bagpå hver dag til og fra arbejdet, (og HUN er fed!!! :wink:  det er gasss) så er der størrer slid på bagdækket end hvis man kører alene.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Prop i dæk i Kbh
« Svar #29 Dato: April 07, 2005, 02:03:09 pm »
Citat fra: Jannik
Jeg havde bare ikke nogle problemer med mine sport, og slidtagen på de 2 sæt er helt ens, og ingen af dem har brokket sig over at blive slidt ud til kanterne. Sådan er det så forskelligt...


Jep... det er det åbenbart.... 8)

Citat fra: Jannik

Jeg kører ca 7000 - 8000 km på et bagdæk og ca 10000 - 12000 på et fordæk, men så er de også slidt godt til, hvis du forstår sådan en lille en der. :wink:


Jep, det forstås - jeg var dog nød til at skifte fordækket ved 7500km, da mønsteret var bremset væk på hver anden af de små 'trekanter' der lissom peger ned mod asfalten når man kigger på dækket forfra.  Ellers havde jeg nok regnet med at køre noget længere på det.  Mønsteret  på power'ne er heldigvis sådan at det nok ikke bliver bremset væk ligeså hurtigt.

(Desuden motorbremser jeg nok mere nu end jeg gjorde tidligere)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson