Forfatter Emne: TPS ??? Tomgang ???  (Læst 11424 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

  • Gæst
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #15 Dato: Januar 20, 2007, 11:53:35 am »
Hej bare lige en kommentar ang. tomgang og ved ikke om det passer på a SV, men da jeg havde en monster 900 der jo osse lød godt når den gik lidt lavt i tomgang, fik jeg at vide fra den lokale mcmekaniker at jeg ikke måtte stille den lavere end 1200 omdr pga. så kunne den ikke trække olie nok med stemplerne, har osse hørt det fra flere ducati kører

Jeg har en kammerat som også har kørt Ducati (900 SS), han har også nævnt det som du skriver.  :undecided:

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #16 Dato: Januar 20, 2007, 05:13:16 pm »
min eks-mille skulle stå på 1600rpm.
Det kommer helt an på svinghjulet osv osv på de enkelte V-motorer hvordan de skal stå i tomgang. Man kan altid læse manualen og se.
Men det er meget forsekllig.

Mange harleyer står meget lavt (selvom de fleste af dem egentlig slet ikke har godt af det) netop fordi det er noget "lort" der sidder inden i. Dvs når det føret er begyndt at dreje er det svært at stoppe! :)

JO lettere svinghjul osv jo lhøjere tomgang :) Det er i bund og grund inertien/gyroeffekten der bestemmer det :)
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #17 Dato: Januar 20, 2007, 05:15:26 pm »
http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=9111
faldt lige over det her

Det er jo ret interessant! Måske det kan hjælpe dig?

Er det ikke på tide du lige melder dig ind i tråden igen?

Kunne da godt tænke mig svar på den første lange tråd jeg lavede. Der var jo masser af evt grunde til dit problem og også masser af muligheder for løsning af dit problem.
Har du været nogle af dem igennem? Dvs kan du udelukke nogen af de muligheder jeg kom med? Giv lige en feesdback ellers kan jeg ikke hjælpe mere. Derudover så er det da almindelig pli man lige giver en melding/svar på en sådan post.
« Senest Redigeret: Januar 20, 2007, 05:30:02 pm af MSGDiller »
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

ska

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
  • missil med stil
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #18 Dato: Januar 20, 2007, 06:26:02 pm »
http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=9111
faldt lige over det her

Det er jo ret interessant! Måske det kan hjælpe dig?

Er det ikke på tide du lige melder dig ind i tråden igen?

Kunne da godt tænke mig svar på den første lange tråd jeg lavede. Der var jo masser af evt grunde til dit problem og også masser af muligheder for løsning af dit problem.
Har du været nogle af dem igennem? Dvs kan du udelukke nogen af de muligheder jeg kom med? Giv lige en feesdback ellers kan jeg ikke hjælpe mere. Derudover så er det da almindelig pli man lige giver en melding/svar på en sådan post.

jo tak for hjælpen !!! men det er første gang jeg er på, og skulle lige lærer at skrive retur... vil snakke med værksted i Ringsted på mandag og fortælle dem om diss svar !!!! vender retur på forhånd tak

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #19 Dato: Januar 20, 2007, 10:27:57 pm »
http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=9111
faldt lige over det her

Det er jo ret interessant! Måske det kan hjælpe dig?

Er det ikke på tide du lige melder dig ind i tråden igen?

Kunne da godt tænke mig svar på den første lange tråd jeg lavede. Der var jo masser af evt grunde til dit problem og også masser af muligheder for løsning af dit problem.
Har du været nogle af dem igennem? Dvs kan du udelukke nogen af de muligheder jeg kom med? Giv lige en feesdback ellers kan jeg ikke hjælpe mere. Derudover så er det da almindelig pli man lige giver en melding/svar på en sådan post.

jo tak for hjælpen !!! men det er første gang jeg er på, og skulle lige lærer at skrive retur... vil snakke med værksted i Ringsted på mandag og fortælle dem om diss svar !!!! vender retur på forhånd tak

Det er bare ok :)

Det koster dig jo mange penge hvis de skal tjekke det igennem!
Er det dem der har prakket dig en powercommander på også?

V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

ska

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
  • missil med stil
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #20 Dato: Januar 21, 2007, 04:35:03 pm »
http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=9111
faldt lige over det her

Det er jo ret interessant! Måske det kan hjælpe dig?

Er det ikke på tide du lige melder dig ind i tråden igen?

Kunne da godt tænke mig svar på den første lange tråd jeg lavede. Der var jo masser af evt grunde til dit problem og også masser af muligheder for løsning af dit problem.
Har du været nogle af dem igennem? Dvs kan du udelukke nogen af de muligheder jeg kom med? Giv lige en feesdback ellers kan jeg ikke hjælpe mere. Derudover så er det da almindelig pli man lige giver en melding/svar på en sådan post.

jo tak for hjælpen !!! men det er første gang jeg er på, og skulle lige lærer at skrive retur... vil snakke med værksted i Ringsted på mandag og fortælle dem om diss svar !!!! vender retur på forhånd tak

Det er bare ok :)

Det koster dig jo mange penge hvis de skal tjekke det igennem!
Er det dem der har prakket dig en powercommander på også?

Jep det er det !! men jeg vil sige at powercommanderen har givet mig en utrolig blød/blid maskine selv ved lave omd.før dette kunne den godt være meget uroligt på en ufed måde...... tror du at jeg kan ændre på mine omd. uden at skulle indstille min powercommandor igen ?? vil prøve at sætte den lidt ned i omd.

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #21 Dato: Januar 25, 2007, 11:21:14 pm »
Jeg ville ikek ændre på TPS. Hvorhenne står den nu? Du kan jo lige tjekke om den står i center eller ej!


http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=9111
faldt lige over det her

Det er jo ret interessant! Måske det kan hjælpe dig?

Er det ikke på tide du lige melder dig ind i tråden igen?

Kunne da godt tænke mig svar på den første lange tråd jeg lavede. Der var jo masser af evt grunde til dit problem og også masser af muligheder for løsning af dit problem.
Har du været nogle af dem igennem? Dvs kan du udelukke nogen af de muligheder jeg kom med? Giv lige en feesdback ellers kan jeg ikke hjælpe mere. Derudover så er det da almindelig pli man lige giver en melding/svar på en sådan post.

jo tak for hjælpen !!! men det er første gang jeg er på, og skulle lige lærer at skrive retur... vil snakke med værksted i Ringsted på mandag og fortælle dem om diss svar !!!! vender retur på forhånd tak

Det er bare ok :)

Det koster dig jo mange penge hvis de skal tjekke det igennem!
Er det dem der har prakket dig en powercommander på også?

Jep det er det !! men jeg vil sige at powercommanderen har givet mig en utrolig blød/blid maskine selv ved lave omd.før dette kunne den godt være meget uroligt på en ufed måde...... tror du at jeg kan ændre på mine omd. uden at skulle indstille min powercommandor igen ?? vil prøve at sætte den lidt ned i omd.
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

ska

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
  • missil med stil
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #22 Dato: Januar 26, 2007, 09:39:42 pm »
Jeg ville ikek ændre på TPS. Hvorhenne står den nu? Du kan jo lige tjekke om den står i center eller ej!

Nej jeg vil ændre på omd.!


http://www.sv-portal.com/forums/showthread.php?t=9111
faldt lige over det her

Det er jo ret interessant! Måske det kan hjælpe dig?

Er det ikke på tide du lige melder dig ind i tråden igen?

Kunne da godt tænke mig svar på den første lange tråd jeg lavede. Der var jo masser af evt grunde til dit problem og også masser af muligheder for løsning af dit problem.
Har du været nogle af dem igennem? Dvs kan du udelukke nogen af de muligheder jeg kom med? Giv lige en feesdback ellers kan jeg ikke hjælpe mere. Derudover så er det da almindelig pli man lige giver en melding/svar på en sådan post.

jo tak for hjælpen !!! men det er første gang jeg er på, og skulle lige lærer at skrive retur... vil snakke med værksted i Ringsted på mandag og fortælle dem om diss svar !!!! vender retur på forhånd tak

Det er bare ok :)

Det koster dig jo mange penge hvis de skal tjekke det igennem!
Er det dem der har prakket dig en powercommander på også?

Jep det er det !! men jeg vil sige at powercommanderen har givet mig en utrolig blød/blid maskine selv ved lave omd.før dette kunne den godt være meget uroligt på en ufed måde...... tror du at jeg kan ændre på mine omd. uden at skulle indstille min powercommandor igen ?? vil prøve at sætte den lidt ned i omd.

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #23 Dato: Januar 26, 2007, 10:58:43 pm »
Du kan stille så tosset du til på tomgangsskruen :)
Det har intet at sige nu den er justeret :)


V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

ska

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
  • missil med stil
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #24 Dato: Januar 28, 2007, 08:42:14 pm »
Du kan stille så tosset du til på tomgangsskruen :)
Det har intet at sige nu den er justeret :)



TAK !! så er det bare at vente på foråret......

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #25 Dato: Januar 29, 2007, 11:34:09 am »
Du kan stille så tosset du til på tomgangsskruen :)
Det har intet at sige nu den er justeret :)



TAK !! så er det bare at vente på foråret......

Driller den stadig når du har gjort det, så tjek de andre ting igennem som jeg skrev en af mine første posts
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #26 Dato: Januar 30, 2007, 06:08:30 am »
min eks-mille skulle stå på 1600rpm.
Det kommer helt an på svinghjulet osv osv på de enkelte V-motorer hvordan de skal stå i tomgang. Man kan altid læse manualen og se.
Men det er meget forsekllig.

Mange harleyer står meget lavt (selvom de fleste af dem egentlig slet ikke har godt af det) netop fordi det er noget "lort" der sidder inden i. Dvs når det føret er begyndt at dreje er det svært at stoppe! :)

JO lettere svinghjul osv jo lhøjere tomgang :) Det er i bund og grund inertien/gyroeffekten der bestemmer det :)

Mærkeligt, min Tuono skulle jvnf. manualen stå på 1250o.m.

Det er da stort set samme motor?
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: TPS ??? Tomgang ???
« Svar #27 Dato: Februar 01, 2007, 11:52:00 pm »
min eks-mille skulle stå på 1600rpm.
Det kommer helt an på svinghjulet osv osv på de enkelte V-motorer hvordan de skal stå i tomgang. Man kan altid læse manualen og se.
Men det er meget forsekllig.

Mange harleyer står meget lavt (selvom de fleste af dem egentlig slet ikke har godt af det) netop fordi det er noget "lort" der sidder inden i. Dvs når det føret er begyndt at dreje er det svært at stoppe! :)

JO lettere svinghjul osv jo lhøjere tomgang :) Det er i bund og grund inertien/gyroeffekten der bestemmer det :)

Tror R millen har lettere svinghjul. R´en tager flerre rpm på toppen end den almindelige mille også.

Men er ikke 100% sikker


Mærkeligt, min Tuono skulle jvnf. manualen stå på 1250o.m.

Det er da stort set samme motor?
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606