det er jo ikke smart med den opsætning du har der. så går tænderne jo op i hinanden og der ved er det de samme tænder for og bag der trækker sammen.... i stedet for at tand fordelingen hykker sig en tand for hver gang kæden har kørt en omgang
Jeg tillader mig stadig at tvivle på at den opsætning skulle være specielt dårlig. Jeg kan simpelthen ikke se hvordan det skulle have nogen betydning at antallet af tænder går op i hinanden. 650N'eren bliver trods alt leveret med præcis den opsætning.
Hvis det er noget man går højt op i, kan man sørge for at antallet af tænder ikke går op i antallet af led, og hvis man vil være helt sikker på at få kørt alle kombinationer af tænder og led igennem, skal man vælge et antal tænder der er et primtal som ikke går op i antallet af led.
I realiteten - glem det.
omtrent mine ord !
Jo, jeg kan godt se at der noget om snakken.. jeg har på et tidspunkt læst alt dette igennem med antal led skulle går op i tandhjul osv. ..men..
Tænderne på tandhjulene er ENS !! måske med en forskel på 0,001- 0.002 mm forskel. dette gælder både for og bagtandhjul.
ledene på kæden er ENS !! stadig med samme forebehold for produktionsfejl.
Måske kan man se en forskel NÅR man har gjort følgende : smurt, passet og plejet sin kæde hysterisk, og 100% efter foreskrifterne. ..også her ved vinteropbevaring ?!
Her kan man måske opleve at kæden holder i lang tid, lad os sige 30.000 km for en V2'er.
Et par små kommentarer til emnet.. hvad når der har været skiftet dæk ? ( kæden holder forhåbentlig længere end dækket)
er tænderne kommet rigtigt ind på plads igen ??
hvor mange tænker over det, når der geares om ??
Og når der køres på bane cykler, så geares der om til den store guldmedalie, for at komme først over stregen.
..jo i konkurrencer tænkes der kun i at komme over stregen og derefter skiftes udstyret.. men når alt kommer til alt, så tror jeg LANGT hen af vejen, at vi alle bare gerne vil ha det sjovt med vores mc, og måske ikke er så meget koncentreret i om hvorvidt om kæden holder 22.000 km eller 25.000 km
(kun et eksembel på km, dette kan variere af hvor god du har været til at smøre, og hvilken spray og.. og... )
slap af, gear om, kør og ha det sjovt..ellers køb en scooter, den har variokobling (remtræk)