Ja, sorry. Det var nu heller ikke for at lede tråden i en anden retning.
no problems
Poster du et par billeder af projektet? Og selvfølgelig ville en lille video af vibra-lyset også være velkommen.
se, nu skal du høre en længere historie:
da jeg blev i tvivl om monteringen af vibra-lyset - og i særdelshed om, hvordan det så ud i drift, så forlod jeg denne løsning.. har eftersøgt en video af produktet i aktiv tilstand, men Vibra-lysets opfinder fortæller mig "at det ikke kan ses på fjernsyn"
.. dette gjorde, at jeg ikke har bestilt sådan en tingest.. mit mål var bl.a. at få lys i fjernlygten og dette tvivlede jeg på, kunne lade sig gøre, hvis man ikke en gang kan tage et billede af slutresultatet.. jeg er opmærksom på problemer omkring lysfrekvens og billedeopdatering, men alligevel...
så det jeg gjorde, var at bestille sådan en fætter her:
http://www.veiligmotorrijden.com/den har jeg installeret og den virker perfekt
.. har installeret den i stedet for positionslygten foran, som nu ikke længere er i drift...
men men men, sagen slutter ikke her, fordi jeg har Xenon i nærlyset, hvilket giver et fint blåligt lys (tror forresten ikke, jeg behøver Vibra-lyset længere
)... problemet er bare, at pæren i fjernlyset lyser i en meget gullig nuance ifht. Xenon-nærlygten.. og når jeg netop har sat effektbegrænseren (
http://www.veiligmotorrijden.com/) i pga. ønsket om en symmetrisk front, så du'r det bare ikke, at det ene lys er blåligt - og det andet er gulligt.. har endda prøvet en "superblue" H1 pære fra THansen (undskyld)...
så nu har jeg i England bestilt sådan en pære her til fjernlyset:
og håber dermed på, at der igen kan komme symmetri i frontlygterne... billeder kommer, når projektet lykkes (hvis det sker)
forresten har jeg bestilt sådanne to LED-pærer til baglygten, da jeg synes, stoplyset reagerer alt for langsomt:
måske, der kommer en lille "før og efter"-video, hvis det ellers spiller..
i en anden tråd har jeg efterlyst, hvordan man skiller lygtehuset ad, og det var egentligt fordi det var min tanke, at forsøge at installere en H4 pære i lygtehuset, om hvilke jeg har hørt, skulle kunne give en mere blåligt lys end H1-pærerne.. denne idé har jeg dog forladt igen efter jeg har set, hvad der skal til
det er ikke fordi, jeg nødvendigvis eftertragter blåt lys for alt i verden, men når nu nærlyset er det - så skal fjernlygten også have det.. ellers skal den alternativt være slukket, som originalt
/langhistorieslut