Forfatter Emne: Montering af Puig Double Bobble  (Læst 4924 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Montering af Puig Double Bobble
« Dato: Januar 05, 2007, 08:19:32 am »
Hej - godt nytår

Jeg har købt et PUIG kåbeglas hos LOUIS og skal have det monteret i weekenden. (årh, jeg glæder mig  :D)

Skal man afmontere begge sidekåbestykker for at montere et nyt kåbeglas.?

Pfh. tak for svar
Nu uden tohjulet liv...

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Montering af Puig Double Bobble
« Svar #1 Dato: Januar 05, 2007, 09:23:48 am »
Jeg ved ikke med den gamle model, men på den nye er det bare skruerne der skal ud og så sidder der 4 gummi bøsninger i de nederste skruer, som går gennem kåbeglasset for at give gevind til skruerne.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Montering af Puig Double Bobble
« Svar #2 Dato: Januar 05, 2007, 12:02:22 pm »
Så vidt jeg husker der der skruer under klapperne indvendigt ved spejlene og så ellers de synlige på fronten.
(Eller var det kun de synlige på fronten???) :huh:
Hmmm Nå men der hvor der sidder gummibøsninger skal du pille skruerne ud og lirke gummibøsningerne ud.
Når de skal i igen, skal du skrue skruerne i indtil hovederne når kappen uden at de begynder at komprimere gummiet, før du presser dem i kåben igen, for ellers risikerer du at gummityllen ryger igennem og ind bag ved, hvor du skal splitte frontkåben ad for at få den ud igen. (Dont ask why i know :brok:)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Montering af Puig Double Bobble
« Svar #3 Dato: Januar 05, 2007, 01:10:55 pm »
Hej - godt nytår

Jeg har købt et PUIG kåbeglas hos LOUIS og skal have det monteret i weekenden. (årh, jeg glæder mig  :D)

Skal man afmontere begge sidekåbestykker for at montere et nyt kåbeglas.?

Pfh. tak for svar

nej
   

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Montering af Puig Double Bobble
« Svar #4 Dato: Januar 05, 2007, 01:14:54 pm »
tak for svarene.!
Nu uden tohjulet liv...

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Montering af Puig Double Bobble
« Svar #5 Dato: Januar 07, 2007, 08:02:58 pm »
Så fik jeg monteret kåbeglasset. Må sige, det passede perfekt.!

Ikke desto mindre blev jeg nødt til, at pille hele frontkåben af pga. de irriterende "gummimøtrikker", som nederste del af kåbeglasset er monteret med (se billede nummer 3). Min sparsomme erfaring fortalte mig, at jeg blev nødt til at skubbe manchetten af disse møtrikker igennem nedefra (/indefra). Dette betød - med mine fingre - at jeg måtte pille kåben af.  :shock:

Før:



Undervejs (se bort fra Kleenex i baggrunden):



De irriterende "gummimøtrikker" ses her midt i billedet:..
(Her ses indersiden af midterdelen af frontkåben. Lygten i midten er således bagsiden af positionslyset)



Og slutresultatet:


Nu uden tohjulet liv...

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Montering af Puig Double Bobble
« Svar #6 Dato: Januar 07, 2007, 08:11:19 pm »
Det er bare flot til din cykel........... nu har du jo også hygget dig under monteringen, kan se cola på din sadel  :lol: :lol: så skal vi bare ha 20 grader og tørre veje  :lmao:

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Montering af Puig Double Bobble
« Svar #7 Dato: Januar 07, 2007, 10:38:09 pm »
CITAT: MIGSELV
Hmmm Nå men der hvor der sidder gummibøsninger skal du pille skruerne ud og lirke gummibøsningerne ud.
Når de skal i igen, skal du skrue skruerne i indtil hovederne når kappen uden at de begynder at komprimere gummiet, før du presser dem i kåben igen, for ellers risikerer du at gummityllen ryger igennem og ind bag ved, hvor du skal splitte frontkåben ad for at få den ud igen.

 :huh: :huh: :huh:

Hvad gik galt nu da du havde den fine instruktion... :hand: :innocent: :innocent:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Montering af Puig Double Bobble
« Svar #8 Dato: Januar 08, 2007, 10:31:47 am »
Hvad gik galt nu da du havde den fine instruktion... :hand: :innocent: :innocent:

Alt kan gå galt, når jeg er indblandet.  :D

Jeg turde simpelthen ikke flå i gummiet - uden jeg ved selvsyn havde set, hvad det var, jeg flåede i. Så derfor: af med kåberne, så jeg kunne se, hvad jeg lavede.

Efter min bedste overbevisning, så kan man (læs: jeg) ikke trække gummibøsningen ud foroven. En kraftig "ring" holder hele bøsningen fast på indersiden. Så min eneste løsning - på trods af den fine beskrivelse - var, at lirke bøsningen igennem indefra - så var det trods alt kun gummimanchetten, der skulle igennem glasset og kåben, og ikke "ringen".

Men så var der også tid til en cola undervejs  8)

Jeg glæder mig til at efterprøve "boble-effekten" af kåbeglasset. På dette billede er det tydeligt at se, at glasset er højere og smallere:
Nu uden tohjulet liv...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Montering af Puig Double Bobble
« Svar #9 Dato: Januar 08, 2007, 12:12:51 pm »
Hehehe...
Jo man kan godt lirke dem ud den vej som skruen bliver skruet i fra, hvis man bare trækker samtidigt med at man køre den rundt i cirkler...
(Tro mig jeg har skiftet glas nogle gange efterhånden. Der skal jo klart glas på når der skal filmes.)

Nå men under alle omstændigheder så blev resultatet fedt!!! :respekt:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

fldahl

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 343
  • the devil made me do it...
Re: Montering af Puig Double Bobble
« Svar #10 Dato: Januar 08, 2007, 01:56:50 pm »
Nå men under alle omstændigheder så blev resultatet fedt!!! :respekt:

Det ved jeg så til næste gang  :)

Omend ikke andet, så fik jeg fjernet spindelvæv bag ved kåben... Gad vide, om jeg kører for langsomt når det kan lade sig gøre  :shock:
Nu uden tohjulet liv...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Montering af Puig Double Bobble
« Svar #11 Dato: Januar 08, 2007, 02:05:44 pm »
[
Jeg glæder mig til at efterprøve "boble-effekten" af kåbeglasset. På dette billede er det tydeligt at se, at glasset er højere og smallere:

Det kan du roligt gøre..

Min GSXR's originale kåbegals gjorde sådan at luften mere eller mindre røg lige ind i brysten på en ved alm. kørsel.. og jeg ved at det er meget mere slemt på en Oldschool SV (det første jeg lagde mærke til, da jeg prøvede at sidde på en, at man umuligt og overhovedet ikke kan gemme sig bag det lave kåbeglas, ikke engang en lille mand som mig) ..

Da jeg fik mit double bouble monteret.. skulle jeg lige prøve at lave en lille accelretaions test... hehe, ja jeg mærkede slet ikke farten på samme måde. ups... jeg accelerede jo bare.. og vupti var den på 200 .. det ville ikke have gået mig forbi med det orginale kåbeglas monteret. Der ville jeg have "mærket" at det gik stærkt.

Pynter virkelig på din cykel. God opgradering du har lavet !  :thumbsup: