Forfatter Emne: TL forgaffel ?????  (Læst 17220 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #30 Dato: Januar 16, 2007, 08:27:41 am »

Jeg synes stadig det er inspirerende at motorcykelmiljøet er så propfyldt med personer der har fundet de vise steen... Debatten bærer ofte præg af "Jeg alene vide, alle andre tager fejl" teser fra mere eller mindre selvlærte eksperter :)



Kan kun give dig ret i at dette er ved at udvikle sig til en "Hvis jeg ikke får ret så bliver jeg ved med at poste tynde modargumenter" tråd  :hand:

X2
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Kilosfau

  • Gæst
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #31 Dato: Januar 16, 2007, 04:45:41 pm »
Jeg har selv en SV 1000 og jeg er selv igang med at skifte til en GSXR1000K4 USD...

Min primære grund er udseende og bremser. Så er det sagt. Og det endda prioriteret...

og alt den snak om penge og hvad der er billigt og næsten lige så godt osv bla bla bla... Hvor er det lige det passer ind når vi snakker MC ? Jeg mener, de fleste der har en MC betragter det vel nærmere som et stykke legetøj end som et transportmiddel !??  :huh:

Er jeg den eneste der har bemærket at SV1000 forgaflen er 46 mm og GSXR600 K2/K3 gaflen er 45 mm ?? Ud fra det så mener jeg at der ikke kan være tvivl om at det er to forskellige gafler.. måske SV1000 blot er 1 mm større end GSXR600 K2/K3 gaflen men den er ihvertfald ikke magen til...

men igen, hvad betyder det hvorfor en den evt kommer fra ? Jeg synes at USD er pænest og når det så samtidig er nemt at skifte og at køreegenskaberne/bremseevnen næppe bliver dårligere så forstår jeg ikke hvad der er at diskutere  :innocent: :lmao:

og i sidste ende så bestemmer folk vel selv hvad de gør med deres cykel  :dead: :police:

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #32 Dato: Januar 16, 2007, 04:45:54 pm »

Jeg synes stadig det er inspirerende at motorcykelmiljøet er så propfyldt med personer der har fundet de vise steen... Debatten bærer ofte præg af "Jeg alene vide, alle andre tager fejl" teser fra mere eller mindre selvlærte eksperter :)


Det er jo ikke det det går ud på :) ihvertfald ikke for mig. Jeg deler sq kun ud af erfaringer jeg selv har prøvet af.
Paw, der er da ikke meget idé i at man ikke må dele ud af "sine vise sten" hvis man så bagefter skal anklages for alt muligt. så gider jeg da ikke spilde min tid på at svare på det her forum mere. Jeg svarer gerne på ting som jeg tilfældigvis har erfaring med, og jeg er også meget modtagelig for at lære noget af andre, men folk skal ikke begynde at klandre mig (ved godt det ikke er det du gør). Men man skal ikke spørge om råd hvis man har den indstilling til folk der svarer!

Jeg gider da heller ikke spilde mig tid på mere seriøse indlæg som fx det her hvis det er takken for det:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4834.0
Det indlæg er lavet for at afklare en masse for folk der måske ikke har tunet så meget, og som gerne vil pøve det. Folk kan spare en masse tid og penge ved at læse sådan indlæg igennem, netop fordi jeg har været det igennem og brugt masser af tid og penge på det. Det er da ikke fordi "jeg ved bedre og du ikke har noget at sige" nej det er sq for at hjælpe og være flink. Og har i den indstilling til folk der forsøger at hjælpe at de er typen "jeg er klogere end jer" ja så er det sq jer der har et problem og ikke de folk der svarer. Jeg bruger mange forums og spørger om mange ting jeg ikke ved noget om, men det får mig altså ikke til at sige dem der svarer bare er nogle bedrevidende båtnakker. Nej jeg accepterer at der er nogen der ved bedre end mig, og det kan jeg måske bruge til noget og lære noget af det

Og lige for at vende tilbage til USD gaflerne :) :)
Mht USD gafler. Jeg kan ikke tage folk seriøs der påstår at en standard SV gaffel kan det samme som en USD gaffel. For det kan den ikke. Og det har intet at gøre med at jeg er bedrevidende. Det er et fact!
Men vil igen pointere at ens affjedringssetup kommer an på ens kørsel. Man skal ikke smide en USD gaffel på hvis det er komfort man har som 1. prioritet. For en standard SV gaffel er meget mere komfortabel end en USD gaffel :) Så i sidste ende er det jo ejeneren/føreren af mc´en der afgør hvor hans penge er bedst lagt ud til netop hans behov. Er det en USD gaffel eller et taskesæt! Ja det er udelukkende op til den enkelte at afgøre
« Senest Redigeret: Januar 16, 2007, 05:03:11 pm af MSGDiller »
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #33 Dato: Januar 16, 2007, 04:52:05 pm »

her stod en hel masse :D

Husk nu at Paw ikke repræsenterer hele forummet :wink:

mht. til usd kontra standard sv1000 forgaffel , så er der mange aspekter som man skal tage højde for, hvis det er bling-bling effekten man går efter er der intet at diskutere den er lækker. :respekt:
Er det køreegenskaber, tja den er muligvis en del bedre, men hvor har man brug for det til daglig :?, da ingen af os kører fast på bane ej heller er prof. motogp stjerner :oops:, vil de ændringer(usd forgaffel, bedre bagdæmper osv..) ikke komme til sin ret til hverdag, jeg tror at de penge ville være meget bedre investeret i banedage, kurser og trackday arrangementer af flere dage, hvor vi virkelig lærer grænserne for hvad ens cykel dur til, og hvad man selv dur til :shock:, der ser jeg at man kan hente mange sekunder på en baneomgang.
Opgraderinger er ok hvis man magter at udnytte dem, ellers er det spild af penge set med mine øjne.
Der er jo ingen grund til at toptrimme sin cykel med det dyreste affjedringsgrej man kan købe for penge og racer dæk, hvis man alligevel ikke kan ovehale den 15 år gamle udbankede gs500 som ligger foran en  :shock:
« Senest Redigeret: Januar 16, 2007, 06:35:23 pm af Moolex »
   

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #34 Dato: Januar 16, 2007, 08:46:16 pm »

her stod en hel masse :D

Husk nu at Paw ikke repræsenterer hele forummet :wink:

mht. til usd kontra standard sv1000 forgaffel , så er der mange aspekter som man skal tage højde for, hvis det er bling-bling effekten man går efter er der intet at diskutere den er lækker. :respekt:
Er det køreegenskaber, tja den er muligvis en del bedre, men hvor har man brug for det til daglig :?, da ingen af os kører fast på bane ej heller er prof. motogp stjerner :oops:, vil de ændringer(usd forgaffel, bedre bagdæmper osv..) ikke komme til sin ret til hverdag, jeg tror at de penge ville være meget bedre investeret i banedage, kurser og trackday arrangementer af flere dage, hvor vi virkelig lærer grænserne for hvad ens cykel dur til, og hvad man selv dur til :shock:, der ser jeg at man kan hente mange sekunder på en baneomgang.
Opgraderinger er ok hvis man magter at udnytte dem, ellers er det spild af penge set med mine øjne.
Der er jo ingen grund til at toptrimme sin cykel med det dyreste affjedringsgrej man kan købe for penge og racer dæk, hvis man alligevel ikke kan ovehale den 15 år gamle udbankede gs500 som ligger foran en  :shock:


Gør jeg ikke??? Øv! :lol:

Jeg tror sgu jeg skal ha mig en usd gaffel, det er the bees knees :wink:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #35 Dato: Januar 16, 2007, 09:07:25 pm »
Hvilken tænker du på  :lmao: :lmao:
   

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #36 Dato: Januar 16, 2007, 09:23:53 pm »

her stod en hel masse :D

Husk nu at Paw ikke repræsenterer hele forummet :wink:

mht. til usd kontra standard sv1000 forgaffel , så er der mange aspekter som man skal tage højde for, hvis det er bling-bling effekten man går efter er der intet at diskutere den er lækker. :respekt:
Er det køreegenskaber, tja den er muligvis en del bedre, men hvor har man brug for det til daglig :?, da ingen af os kører fast på bane ej heller er prof. motogp stjerner :oops:, vil de ændringer(usd forgaffel, bedre bagdæmper osv..) ikke komme til sin ret til hverdag, jeg tror at de penge ville være meget bedre investeret i banedage, kurser og trackday arrangementer af flere dage, hvor vi virkelig lærer grænserne for hvad ens cykel dur til, og hvad man selv dur til :shock:, der ser jeg at man kan hente mange sekunder på en baneomgang.
Opgraderinger er ok hvis man magter at udnytte dem, ellers er det spild af penge set med mine øjne.
Der er jo ingen grund til at toptrimme sin cykel med det dyreste affjedringsgrej man kan købe for penge og racer dæk, hvis man alligevel ikke kan ovehale den 15 år gamle udbankede gs500 som ligger foran en  :shock:


Ja det er jeg skan enig i. Men derfor er det stadig op til den enkelte at afgøre hvad man vil bruge sie penge til 

Og ja, der er rigtigt at mange ikke kan udnytte deres cykel og at mange opgrades egentlig ikke har noget formål, netop fordi føreren ikke kører bedre fordi han har fået en bagdæmper til 10k eller lignende. Jeg kan heller ikke udnytte min TL´er, men derfor er cyklen stadig så meget bedre for mig at køre selvom der er smidt både det ene og andet på den  Sætter jeg mig op på en standard TL´er synes jeg den er træg og træls at køre. Ergo er køreglæden for mig større også selvom jeg ikke kan udnytte cyklen. Det skal man altså også huske på.
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Kilosfau

  • Gæst
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #37 Dato: Januar 16, 2007, 09:46:25 pm »

Ja det er jeg skan enig i. Men derfor er det stadig op til den enkelte at afgøre hvad man vil bruge sie penge til


Endelig en som forstår betydningen af hvad det vil sige at eje  :respekt:

Når det er MIT SVin så bestemmer jeg vel for dælen selv hvad jeg vil gøre med den ? Om jeg så skulle have lyst til at male den grøn-lilla-polkaprikket og skifte svingeren ud med en høtyv...

Ved godt at _nogen_ mener at de alene ved bedst og at hvad andre mener er forkert  :whatever: jeg synes at denne tråd er løbet af sporet...  :puke:


Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #38 Dato: Januar 17, 2007, 03:22:33 am »
Nå alle jer USD elskere, nu har jeg lige tjekket og spring raten i standard gixxer gafler er som følger

gsxr 600 k1-k3 .780 kg/mm k4-k5 .850 kg/mm
gsxr 750 '00-k3 .780 kg/mm k4-k5 .850 kg/mm
gsxr 1000 k1-k2 .876 kg/mm k3-k4 .850 kg/mm
tl1000s '97-k1 740 kg/mm
sv1000s k3-k7 .980 kg/mm :shock:
sv650 '99-k2  .706 kg/mm
sv650s k3-6k  .670 kg/mm

dvs. fjedrene er underdimensionerede hvis man bare bytter over(på sv1000'eren) :innocent: der er vist nogle som skal ud og købe nye fjedre hva' gutter :twisted: :twisted:
« Senest Redigeret: Januar 17, 2007, 04:10:04 am af Moolex »
   

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #39 Dato: Januar 17, 2007, 05:55:40 am »
Nope er allerede gjort. :mrgreen:

Hyperpro...  :thumbsup: :thumbsup:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #40 Dato: Januar 17, 2007, 08:33:05 am »
der er vist nogle som skal ud og købe nye fjedre hva' gutter :twisted: :twisted:

det skal de fleste der har mandsstørrelse vist under alle omstændigheder.... :innocent:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #41 Dato: Januar 17, 2007, 10:14:28 am »
Nå alle jer USD elskere, nu har jeg lige tjekket og spring raten i standard gixxer gafler er som følger

gsxr 600 k1-k3 .780 kg/mm k4-k5 .850 kg/mm
gsxr 750 '00-k3 .780 kg/mm k4-k5 .850 kg/mm
gsxr 1000 k1-k2 .876 kg/mm k3-k4 .850 kg/mm
tl1000s '97-k1 740 kg/mm
sv1000s k3-k7 .980 kg/mm :shock:
sv650 '99-k2  .706 kg/mm
sv650s k3-6k  .670 kg/mm

dvs. fjedrene er underdimensionerede hvis man bare bytter over(på sv1000'eren) :innocent: der er vist nogle som skal ud og købe nye fjedre hva' gutter :twisted: :twisted:


jeps har skiftet både bag og foran :) (og det er bøvlet bagtil på en TL´er)
Men de data ændrer ikke på det fact at en USD bare er bedre :) :) )
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Corlin

  • Gæst
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #42 Dato: Januar 17, 2007, 05:18:07 pm »
Nå alle jer USD elskere, nu har jeg lige tjekket og spring raten i standard gixxer gafler er som følger

gsxr 600 k1-k3 .780 kg/mm k4-k5 .850 kg/mm
gsxr 750 '00-k3 .780 kg/mm k4-k5 .850 kg/mm
gsxr 1000 k1-k2 .876 kg/mm k3-k4 .850 kg/mm
tl1000s '97-k1 740 kg/mm
sv1000s k3-k7 .980 kg/mm :shock:
sv650 '99-k2  .706 kg/mm
sv650s k3-6k  .670 kg/mm

dvs. fjedrene er underdimensionerede hvis man bare bytter over(på sv1000'eren) :innocent: der er vist nogle som skal ud og købe nye fjedre hva' gutter :twisted: :twisted:


Kunne være interessant at få oplyst data på fjedre på USD fra GSXR K4-K5. Helt anden gaffel og muligvis også andre fjedre.

Corlin

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #43 Dato: Januar 17, 2007, 06:07:43 pm »
Nå alle jer USD elskere, nu har jeg lige tjekket og spring raten i standard gixxer gafler er som følger

gsxr 600 k1-k3 .780 kg/mm k4-k5 .850 kg/mm
gsxr 750 '00-k3 .780 kg/mm k4-k5 .850 kg/mm
gsxr 1000 k1-k2 .876 kg/mm k3-k4 .850 kg/mm
tl1000s '97-k1 740 kg/mm
sv1000s k3-k7 .980 kg/mm :shock:
sv650 '99-k2  .706 kg/mm
sv650s k3-6k  .670 kg/mm

dvs. fjedrene er underdimensionerede hvis man bare bytter over(på sv1000'eren) :innocent: der er vist nogle som skal ud og købe nye fjedre hva' gutter :twisted: :twisted:

Ja Suzuki regner vel med at Køberne/kørerne af SV1000'erne er lidt oppe i alderen, og måske vejer lidt mere end dem der vælger sportsmaskinerne.  Ja de ryger sikkert også pibe  :lmao:

(hehe det skal nok få nogle 1000 ejere op af lænestolen.... altså efter de har læst avisen og og stoppet lidt nyt tobak i piben  :lmao:)
« Senest Redigeret: Januar 17, 2007, 06:15:10 pm af Luske »

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: TL forgaffel ?????
« Svar #44 Dato: Januar 17, 2007, 06:18:21 pm »
Nå alle jer USD elskere, nu har jeg lige tjekket og spring raten i standard gixxer gafler er som følger

gsxr 600 k1-k3 .780 kg/mm k4-k5 .850 kg/mm
gsxr 750 '00-k3 .780 kg/mm k4-k5 .850 kg/mm
gsxr 1000 k1-k2 .876 kg/mm k3-k4 .850 kg/mm
tl1000s '97-k1 740 kg/mm
sv1000s k3-k7 .980 kg/mm :shock:
sv650 '99-k2  .706 kg/mm
sv650s k3-6k  .670 kg/mm

dvs. fjedrene er underdimensionerede hvis man bare bytter over(på sv1000'eren) :innocent: der er vist nogle som skal ud og købe nye fjedre hva' gutter :twisted: :twisted:

Ja de regner vel med at Køberne/kørerne af SV1000'erne er lidt oppe i alderen, og måske vejer lidt mere end dem der vælger sportsmaskinerne.  Ja de ryger sikkert også pibe  :lmao:

(hehe det skal nok få nogle 1000 ejere op af lænestolen.... altså efter de har læst avisen og og stoppet lidt nyt tobak i piben  :lmao:)

Jamen det er skam rigtig nok. Eller dvs det skal siges på en anden måde. SV´erne henvender sig til et bredere publikum, unge som ældre skal kunne køre den. Også en af grundende til at der ikke er USD på den. Se bare kurven også. Den er fin og jævn hele vejen op, der er ikke et eneste buk i kurven nogen steder (på bekostning af moment og heste), sammenligner man med TL´erne ja så er motor blevet finpudset således alle kan tumle den. Skidesmart også netop fordi SV´eren er sådan en god allround bike, som man så selv kan modde lidt på og gøre til den mere sportslige side eller mere morfar agtige side (med tasker osv) Så de har sq ramt rigtigt. Det kan også ses på antallet af SV´ere der er solgt! De kører jo overalt!
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606