He, he...
Jeg synes stadig det er inspirerende at motorcykelmiljøet er så propfyldt med personer der har fundet de vise steen... Debatten bærer ofte præg af "Jeg alene vide, alle andre tager fejl" teser fra mere eller mindre selvlærte eksperter
Dette er ikke et surt opstød , nærmere en betragtning...
Eks; Hvis man har spenderet mellem 6500 og 20000 på en fancy forgaffel, så er man vel næsten nødt til at prise den i høje vendinger (for ligesom at retfærdiggøre udlægget?), ellers ville hele projektet jo i andres øjne måske se en smule fjollet ud
Tag ikke fejl, jeg synes usd gafler er fede. Jeg tror bare ikke på den med at de pr defination er bedre end rwu gafler, beklager.
Jeg synes det er iorden at der er forskellige holdninger om dette og hint, men jeg er jo efterhånden også blevet en gammel dreng, og kan derfor (forhåbentlig) skille skidt fra kanel... Eller noget
I denne her diskussion er prisen på gaflen jo underordnet! Den går på om det kan svare sig med en USD gaffel (elelr det har den ihvertfald gjort her i de sidste par indlæg)
Men kan godt til dels følge dig PAW. Der er jo ikke meget ved at have givet 10k ud for en gaffel og så er forskellen ikke så stor. Det har du ret i. Men det forholder sig bare ikke sådan med SV`eren. En USD gaffel gør SV´eren til det den bør være. Men det kræver altså også en ordentlig dæmper bagtil, selvom den standard faktisk er ok (så må den enkelte så gøre op med sig selv om de penge det koster at skifte er det værd!). Jeg synes du skulle prøvekøre en en dag der er sat ordentlig op. SÅ vil du se at når du presser cyklen helt, så ligger den så meget bedre på vejen.
Men igen det kommer også an på hvad ens cykel bruges til. Hvis man er til søndagsture, hyggeture, langture og komfort, ja så skal man ikke smide en usd på, da standard gaflen vil være bedre til det. En USD gaffel kommer kun rigtig til sin ret når cyklen presses, ikke at man ikke kan mærke skiftet uden at presse cyklen. Men taler vi fx omgangstider på en bane, ja så vil 2 identiske sv´er der er sat rigtig op, 2 ligegode førere, den ene med en USD, den anden med standard. Ja så vi den med USD´en få den bedste omgangstid
SKiftet fra min standrd TL gaffel til en k4 gaffel var ikke særlig mærkbar udover de bedre bremseegenskaber. Så de penge er egentlig kun givet ud til lir effekt, da forskellen var minimal. Men på en SV`er der er der altså væsentlig mere at hente med en USD gaffel kontra standard gaflen.