Forfatter Emne: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm  (Læst 11529 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Dato: December 23, 2006, 10:21:02 pm »
Hej til alle - i håb om at der på trods af (den manglende) vinter fortsat er aktive brugere på "vores" site....

Mine lange stænger kan ikke rigtig komme godt nok ind under tanken, så jeg håber at et nyt sæt hvilere kan gøre det...

Er der nogen tips til gode og prisbillige justerbare fodhvilersæt til en N'er K4 ? Og er der nogen her der har erfaring med montering ifht. længde af bremseslangerne ????

Vinterhilsen fra Solrød
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Svar #1 Dato: December 24, 2006, 12:31:22 am »
typisk flytter et tilbagerykker sæt kun fodhvilerne et par centimeter tilbage og omkring centimeter op, så tvivler da på at det har indflydelse på bremseslanger.. faktisk burde det give mere overskud af slange end mangel.

Jeg har ihvertfald ikke hørt/set noget der indikerer at man skal tage højde for dette, på de mange sæt jeg har haft kigget på. Jeg er også på udkig efter tilbagerykker sæt, så jeg vil følge med i denne tråd,hvis der skulle være nogle gode indspark.

(min løsning bliver i første omgang nok nogle hjemme fabrikerede "jack-up plates" som bruger de originale tilbagerykkere, pedaler etc. det er en billig løsning til at få fodhvilerne , tilbage og op. (det er jo bare til banegeden - så "looks" er ret ligegyldigt pt. )


Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Svar #4 Dato: December 25, 2006, 05:43:26 am »
Mine lange stænger kan ikke rigtig komme godt nok ind under tanken, så jeg håber at et nyt sæt hvilere kan gøre det...

Hvis folk mod forventning skulle være gået helt i dvale, så prøv at skrive en PM til enten Nyg eller Rune. De er vist dem med de længste ben herinde  :wink: Bongers havde vist også lavet noget ved sin cykel p.g.a lange ben, men jeg mindes ikke præcist hvad. God fornøjelse med vinterprojektet i hvert fald  :thumbsup:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Svar #5 Dato: December 25, 2006, 10:30:14 am »
Hvis folk mod forventning skulle være gået helt i dvale, så prøv at skrive en PM til enten Nyg eller Rune. De er vist dem med de længste ben herinde  :wink: Bongers havde vist også lavet noget ved sin cykel p.g.a lange ben, men jeg mindes ikke præcist hvad. God fornøjelse med vinterprojektet i hvert fald  :thumbsup:

 :lmao: det ville være synd at sige at mit incitament til at få tilbagerykker sæt, skyldes lange ben...  :lmao:
Men bedre kørestilling i sammenkrøbet stand bag kåben samt mere frihøjde i sving er noget der kan bruges  :D

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Svar #6 Dato: December 26, 2006, 05:18:12 pm »
Citér
typisk flytter et tilbagerykker sæt kun fodhvilerne et par centimeter tilbage og omkring centimeter op, så tvivler da på at det har indflydelse på bremseslanger.. faktisk burde det give mere overskud af slange end mangel.

jaa. måske - men på nogle af de komplette sæt fodhviler (justerbare mmm.) står der at der skal bruges længere bremseslange til 1000S.... Hence my question. Men tak for svaret alligevel  :wink:

Nu komme til gengæld et rigtig bøvet spørgsmål: Hvor køber jeg en stump aluplade hvis jeg selv vil hygge med at lave nogle adapterplader? (er der f.eks.tips til omkring solrød !!)

Godt Nyt(h)år til alle !!!!
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

knolp

  • Gæst
Re: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Svar #7 Dato: December 26, 2006, 09:06:38 pm »
Jeg skrev 'smed' og 'Solrød' på de gule sider og fandt ham her. De ser nu flinke ud...

http://www.ba-industriservice.dk/

I øvrigt glædelig jul

Henrik

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Svar #8 Dato: December 26, 2006, 09:15:05 pm »
Super  :lol: :lol:

I min alt-for-fed-mad-og-sove-længe koger kunne jeg kun finde på at google / krak'e på "aluplade" - og det gav Hø  :dead: :tie: :dead:

Så kan jeg lær' det  :club:

Tak for hjælpen - der er jo lige om hjørnet. Og yes: De ser sgu flinke ud - det koster nok kun et par bajere.

PS: Nu kun 8½ uge / 61 dage / = 1464 timer (hvoraf de 464 går til søvn) til d. 1. Marts..........Stjerne !!!!!!!!!
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Svar #10 Dato: Maj 31, 2007, 08:25:24 pm »
Fandt lige den her gamle som omhandlede mit problem, for lange stænger til SVinet :brok:

Er der nogen der har nyt i emnet? hvor finder jeg noget fikst der virker :huh: Har ikke lige lyst til at få de der intermistiske klodser på som det første link henviser til :tie:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Svar #11 Dato: Maj 31, 2007, 11:14:23 pm »
Fandt lige den her gamle som omhandlede mit problem, for lange stænger til SVinet :brok:

Er der nogen der har nyt i emnet? hvor finder jeg noget fikst der virker :huh: Har ikke lige lyst til at få de der intermistiske klodser på som det første link henviser til :tie:

Jeg er også på udkig...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Svar #12 Dato: Juni 01, 2007, 04:56:23 pm »
Hvis folk mod forventning skulle være gået helt i dvale, så prøv at skrive en PM til enten Nyg eller Rune. De er vist dem med de længste ben herinde  :wink: Bongers havde vist også lavet noget ved sin cykel p.g.a lange ben, men jeg mindes ikke præcist hvad. God fornøjelse med vinterprojektet i hvert fald  :thumbsup:

 :lmao: det ville være synd at sige at mit incitament til at få tilbagerykker sæt, skyldes lange ben...  :lmao:
Men bedre kørestilling i sammenkrøbet stand bag kåben samt mere frihøjde i sving er noget der kan bruges  :D

Luske siger jeg kører som en morfar ..... så et tilbagerykkersæt (ikke at forveksle med et fremrykkersæt  :lmao:) har givet mig en bedre kørestilling ...  :wink:
« Senest Redigeret: Juni 01, 2007, 05:00:35 pm af Banditten »
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Svar #13 Dato: Juni 01, 2007, 09:10:56 pm »

Luske siger jeg kører som en morfar ..... så et tilbagerykkersæt (ikke at forveksle med et fremrykkersæt  :lmao:) har givet mig en bedre kørestilling ...  :wink:

hva for noget ??   :D    Jeg svinede dig til fordi du kaldte det et "fremrykker sæt"   :D :D Det med at kalde dig morfar skyldes vel primært din høje alder  :P


Men fedt sæt du har fået på..   jeg har en komplet "højreside" Gilles tooling til salg i Guld farven, hvis nogen mangler

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Tilbageflyttersæt / Justerbare fodhvilere mm
« Svar #14 Dato: Juni 03, 2007, 03:10:28 pm »

Luske siger jeg kører som en morfar ..... så et tilbagerykkersæt (ikke at forveksle med et fremrykkersæt  :lmao:) har givet mig en bedre kørestilling ...  :wink:

Det ser rigtigt fedt ud det sæt du har der :thumbsup: Hvad er mærket og hvor kan man købe det henne og hvad koster det??????
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827