Forfatter Emne: PCIII maps til SV1000S K4  (Læst 5816 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dodensig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
PCIII maps til SV1000S K4
« Dato: December 14, 2006, 03:02:18 pm »
Nu har jeg endelig fået købt en PC til min SV´er og fået lovning på kyndig hjælp til justeringen, men er der nogen som ligger inde med maps som ligner min konfiguration, så vi ikke skal starte helt fra bunden - ved godt der er forskel fra mc til mc - men det vil da være et udgangspunkt og grundlag for sammenligning

Cyklen er monteret med Typhoon carbon potter, K&N filter og ellers std.


MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #1 Dato: December 14, 2006, 06:52:19 pm »
Tag og kig her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4828.0

En af de ting jeg har lært efter alt det tuning jeg har lavet, er at man ikke kan justere en pc3 selv
heller ikke hvis du henter et map og justerer ud fra det. Der er justerings muligheder fra hver 250rpm og for hver 2% 5% 10% osv derop af med gasåbning. Og du kan justere fra -100% til +100& (mener jeg det er). Og har du ikke en gasmåler og en bænk med bremse har du ingen chance for at ramme rigtig nogen steder i cellerne.
Jeg har ikke lavet andet hele sidste sæson end at prøve at justere selv, prøve forskellige justererer i DK. Det jeg fandt ud af er at der kun er 1 der kan lave et ordentligt map. Det er Mr. Dyno. Havde et par rigtig skidte oplevelser med en anden kendt mc justererer. Kan vi komme ind på en anden gang

Hvis ikke du vil betale for et custom map, er mit råd at finde en der har fået lavet et custom map, som har cirka samme setup som dig og så få hans map og smide i din pc3. Det er ikke perfekt, men det er klart bedre end selv at begynde at pille i cellerne. Har man ikke noget måleudstyr har man hurtigt tendens til at justere efter ren placebo effekt! Har oplevet mange der selv har rodet med mc og derefter været sikre på det havde givet power med mere. Da de så fik den målt havde de faktisk tabt ydelse!

Find et map der minder om dit setup. Smid det i og lad være med at pille mere ved det. Du kan umulig justere på de ved ren gefühl. Og du kan risikere at gøre mere skade end gavn

Hygge :)
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Canidae

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 177
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #2 Dato: December 14, 2006, 08:58:06 pm »
Tag og kig her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4828.0

En af de ting jeg har lært efter alt det tuning jeg har lavet, er at man ikke kan justere en pc3 selv
heller ikke hvis du henter et map og justerer ud fra det. Der er justerings muligheder fra hver 250rpm og for hver 2% 5% 10% osv derop af med gasåbning. Og du kan justere fra -100% til +100& (mener jeg det er). Og har du ikke en gasmåler og en bænk med bremse har du ingen chance for at ramme rigtig nogen steder i cellerne.
Jeg har ikke lavet andet hele sidste sæson end at prøve at justere selv, prøve forskellige justererer i DK. Det jeg fandt ud af er at der kun er 1 der kan lave et ordentligt map. Det er Mr. Dyno. Havde et par rigtig skidte oplevelser med en anden kendt mc justererer. Kan vi komme ind på en anden gang

Hvis ikke du vil betale for et custom map, er mit råd at finde en der har fået lavet et custom map, som har cirka samme setup som dig og så få hans map og smide i din pc3. Det er ikke perfekt, men det er klart bedre end selv at begynde at pille i cellerne. Har man ikke noget måleudstyr har man hurtigt tendens til at justere efter ren placebo effekt! Har oplevet mange der selv har rodet med mc og derefter været sikre på det havde givet power med mere. Da de så fik den målt havde de faktisk tabt ydelse!

Find et map der minder om dit setup. Smid det i og lad være med at pille mere ved det. Du kan umulig justere på de ved ren gefühl. Og du kan risikere at gøre mere skade end gavn

Hygge :)

Altså....
Nu har jeg set det lidt for mange gange: Det at folk tror maxydelsen er det allervigtigste, men det er jo blot ydelsen motoren har ved et bestemt antal omdrejninger. Det betyder ikke det helt store i det daglige hvor vi jo bruger et bredt omdrejningsområde. Så hvad den "smider på baghjulet" siger ikke det helt store om hvordan den i virkeligheden kører.

Det er der et godt map til PC'en kommer ind og gør den helt store forskel: Den sørger for at du har en motor der yder dens optimale ved ALLLE omdrejninger. Så brug dog de par tusinde det koster at få den rullet ind, det er guld værd.

Mvh
Jeppe.
P.S. Hvad er det for et tunningssted du har dårlige erfaringer med og hvad gjorde han forkert?
SV 650S K5 i ægte rød :-)
WP fjedre, Pilot Power, Hamicad Fender Eliminator, Crash Bongs, Pipercross, Powercommander, og Yoshimura TRS komplet

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #3 Dato: December 14, 2006, 09:21:40 pm »
Altså....
Nu har jeg set det lidt for mange gange: Det at folk tror maxydelsen er det allervigtigste, men det er jo blot ydelsen motoren har ved et bestemt antal omdrejninger. Det betyder ikke det helt store i det daglige hvor vi jo bruger et bredt omdrejningsområde. Så hvad den "smider på baghjulet" siger ikke det helt store om hvordan den i virkeligheden kører.

Det er der et godt map til PC'en kommer ind og gør den helt store forskel: Den sørger for at du har en motor der yder dens optimale ved ALLLE omdrejninger. Så brug dog de par tusinde det koster at få den rullet ind, det er guld værd.

Mvh
Jeppe.
P.S. Hvad er det for et tunningssted du har dårlige erfaringer med og hvad gjorde han forkert?

Han kunne ikke få min TL´er til at gå ordentligt i 3 omgange efter mit sidste setup som Mr. Dyno fik til at gå som en drøm (se den anden tråd igen) Han har før lavet mc for mig, når jeg tænker tilbage (dengang var jeg ikke så meget inde i tuning med mere) var det akkurat det samme. Jeg vil ikke nævne navne på et forum, men smid en privat til mig så skal jeg nok give et praj. Han er en af dem der ellers er kendt til at være proff

Jeg vil godt lige pointere at jeg ikke taler om maxydelse. Læs mit andet indlæg, det jeg linker til i mit første svar. Topheste bruges på en bane. :) Det er ikke for sjovt jeg har tunet min TL´er til mest ydelse mellem 1500 og 8000rpm :)

Deter netop ved 2% 5% gas osv derop af der er interessant. Netop da det er de åbninger man bruger mest i praksis. Jeg mener også at er man villig til at betale for en pc3, så skal man også betale for et map. Men har man ikke pengene til mappet, så kan det også gå med et map fra en SV med lignende setup, da det er bedre end standard CDI´en sat sammen med setuppet. Begynde ran på noget mere seriøs, så SKAL der et custom map til! :)
« Senest Redigeret: December 14, 2006, 10:40:30 pm af MSGDiller »
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Dodensig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #4 Dato: December 15, 2006, 10:08:40 am »
Det jeg efterlyser er netop et map som nogenlunde passer til min cykel - da jeg har fået lovning på hjælp fra en kyndig optimerings/tuningsekspert - med stor erfaring fra race - men da han ikke har lavet en SV1000 før ville det være rart ikke at skulle starte helt fra bunden.

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #5 Dato: December 15, 2006, 09:23:25 pm »
Det jeg efterlyser er netop et map som nogenlunde passer til min cykel - da jeg har fået lovning på hjælp fra en kyndig optimerings/tuningsekspert - med stor erfaring fra race - men da han ikke har lavet en SV1000 før ville det være rart ikke at skulle starte helt fra bunden.

Har han bænk og gastest? Så er det jo rigtig godt :)

Der er en del sv´ere der har fået lavet custom maps. HVad potter er der på din? og hvad filter?
Kan være du kan få et map af en mod en mindre betaling. Et custom map er trods alt ret dyrt at få lavet!
« Senest Redigeret: December 16, 2006, 03:39:33 am af MSGDiller »
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Simon

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Det er livet at køre
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #6 Dato: December 17, 2006, 11:37:52 pm »
Nu har jeg endelig fået købt en PC til min SV´er og fået lovning på kyndig hjælp til justeringen, men er der nogen som ligger inde med maps som ligner min konfiguration, så vi ikke skal starte helt fra bunden - ved godt der er forskel fra mc til mc - men det vil da være et udgangspunkt og grundlag for sammenligning

Cyklen er monteret med Typhoon carbon potter, K&N filter og ellers std.


så prøv at kikke her http://www.powercommander.com/suppsuzmaps.shtml
V strom 1000  år 2007    powercomander,mivpotter,plus en masse andet gejl

Dodensig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #7 Dato: December 18, 2006, 08:48:12 am »
Den er monteret med Typhoon carbon potter (fra www.mc-specialisten.dk), K&N filter og ellers std. Var blot på jagt efter erfaringer (det er vel det man har fora til) og ikke ude på at "stjæle" folks dyrt købte custom maps...

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #8 Dato: December 18, 2006, 04:01:58 pm »
Den er monteret med Typhoon carbon potter (fra www.mc-specialisten.dk), K&N filter og ellers std. Var blot på jagt efter erfaringer (det er vel det man har fora til) og ikke ude på at "stjæle" folks dyrt købte custom maps...

:)
Det kan altså godt være der er nogle der er friske på at sende dig et map.
Har du ikke pipercross på?
Få det, det giver cyklen et helt andet liv. Kender måske en der vil sende et map, men han har pipercross på hans. Ved at der er kørt mange SV´ere ind med pipercross og Typhoon potter
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Dodensig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #9 Dato: December 19, 2006, 04:39:51 pm »
Ved godt  piper cross giver en fed lyd, men det ser nu også ud til at man kan opnå et godt resultat med k&n (på de grafer jeg har set), dog uden den ekstra "lydeffekt" 

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #10 Dato: December 21, 2006, 11:18:39 pm »
Ved godt  piper cross giver en fed lyd, men det ser nu også ud til at man kan opnå et godt resultat med k&n (på de grafer jeg har set), dog uden den ekstra "lydeffekt" 

Du får ikke samme antal hk ved et givent rpm tal imellem 1500 og 8000rpm med KN som med pipercross.
Topydelsen er stort set ens, men du får hele kurven hævet med et pipercross filter. Det kan et KN filter ikke! Det er akkurat samme med TL´erne
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Dodensig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #11 Dato: December 22, 2006, 12:52:43 pm »
Måske er det bare mig, men umidelbart har jeg svært ved at se den forskel som du snakker om på disse to målinger fra dot-e.dk - bortset fra at K&N udgaven har en lidt pænere kurve ved 5500

http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/effektkurver/effektbike/suzuki/MPX081.pw/view
http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/effektkurver/effektbike/suzuki/SU-6503.pw/view

Ps. måske du kan få din kammerat til at verificere om dette map som ligger på http://www.powercommander.com/usermap314.shtml
"European Model. Carbon Can Company oval slip-ons, K&N air filter and O2 sensor disconnected" er helt hen i vejret som udgangspunkt for videre justeringer?


MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #12 Dato: Januar 07, 2007, 11:31:55 am »
Så vidt jeg er orienteret er KN stage 2 også hvor låget er taget af kassen!


Måske er det bare mig, men umidelbart har jeg svært ved at se den forskel som du snakker om på disse to målinger fra dot-e.dk - bortset fra at K&N udgaven har en lidt pænere kurve ved 5500

http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/effektkurver/effektbike/suzuki/MPX081.pw/view
http://www.dot-e.dk/dot-e.dk/effektkurver/effektbike/suzuki/SU-6503.pw/view

Ps. måske du kan få din kammerat til at verificere om dette map som ligger på http://www.powercommander.com/usermap314.shtml
"European Model. Carbon Can Company oval slip-ons, K&N air filter and O2 sensor disconnected" er helt hen i vejret som udgangspunkt for videre justeringer?


V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #13 Dato: Januar 07, 2007, 02:11:23 pm »
Nemlig, ikke nogen filter kasse på en Stage 2 filter på en Sv 1000

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: PCIII maps til SV1000S K4
« Svar #14 Dato: Januar 07, 2007, 02:29:58 pm »
Et lille spørgsmål.. Hvis cyklerne alligevel skal køres ind eks. ( MR.DYNO ) ville det så ikke være nemmere hvis man mont. PCIII lige inde MR.DYNO skulle ha den og så fik den transpoteret der ned, Hvis man har den mulighed, så slap man da får at ligge div. mapper ind på den, som han sletter når han går igang???
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277