Tag og kig her:
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4828.0En af de ting jeg har lært efter alt det tuning jeg har lavet, er at man ikke kan justere en pc3 selv
heller ikke hvis du henter et map og justerer ud fra det. Der er justerings muligheder fra hver 250rpm og for hver 2% 5% 10% osv derop af med gasåbning. Og du kan justere fra -100% til +100& (mener jeg det er). Og har du ikke en gasmåler og en bænk med bremse har du ingen chance for at ramme rigtig nogen steder i cellerne.
Jeg har ikke lavet andet hele sidste sæson end at prøve at justere selv, prøve forskellige justererer i DK. Det jeg fandt ud af er at der kun er 1 der kan lave et ordentligt map. Det er Mr. Dyno. Havde et par rigtig skidte oplevelser med en anden kendt mc justererer. Kan vi komme ind på en anden gang
Hvis ikke du vil betale for et custom map, er mit råd at finde en der har fået lavet et custom map, som har cirka samme setup som dig og så få hans map og smide i din pc3. Det er ikke perfekt, men det er klart bedre end selv at begynde at pille i cellerne. Har man ikke noget måleudstyr har man hurtigt tendens til at justere efter ren placebo effekt! Har oplevet mange der selv har rodet med mc og derefter været sikre på det havde givet power med mere. Da de så fik den målt havde de faktisk tabt ydelse!
Find et map der minder om dit setup. Smid det i og lad være med at pille mere ved det. Du kan umulig justere på de ved ren gefühl. Og du kan risikere at gøre mere skade end gavn
Hygge