Forfatter Emne: Ixil udstødning  (Læst 7993 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Ixil udstødning
« Dato: December 02, 2006, 01:38:41 pm »
Heysa derude.
Jeg har fornylig anskaffet mig et herligt stykke legetøj af en V2'er  :D

Og jeg har nu siddet, og læst nok det meste af dette forum igennem, efter fif og udstyr til sådan en herlig maskine som SV650'eren nu engang er  8)

Jeg har tænkt mig at montere en komplet Ixil udstødning sæt under sædet på min lille røde djævle  :twisted:

Og nu kommer spørgsmålet:

Nogen der har kenskab til sådan et udstødningssæt?
Fed lyd, priser, effekt forøgelse,forhandlere osv?

Jeg har fundet 1 sted de sælger det. Nemlig ved MC-Tech.dk til 6595 kr Kan det gøres billigere?
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Ixil udstødning
« Svar #1 Dato: December 02, 2006, 06:05:30 pm »
Hej,

Jeg kører med det.

Jeg fik den monteret hos FA og er meget tilfreds. Prisen var mc-techs listepris + montering.

Der var vist lidt bøvl med at få den til at passe, ved ikke om det var fordi der måske er forskel på K5 og K6? Jeg har nemlig en K6'er og udstødningen var kun skrevet på K5-siden hos IXIL.

http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4359.msg46501#msg46501

Mht lyd og larm. Meget højt lydniveau uden dB-killers og lidt fesen med. Men god lyd kan jo som sagt være meget højt før det bliver til larm... Min kæreste er ikke enig  :wink:

Mærkbar momentforøgelse fra  1000 - 6000 rpm.
Marginal momentforingelse fra 6000 - 8000 rpm
Marginal momentforøgelse fra 8000 rpm

Ialt et par ekstra km/t på toppen, men til gengæld mærkes det boost der før var omkring 5-7000 rpm ikke, måske fordi momentkurven er udglattet, men det kan jo også være indbilning :)

Hilsen Christoffer
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

jimmi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 57
Re: Ixil udstødning
« Svar #2 Dato: December 02, 2006, 07:58:58 pm »
Ialt et par ekstra km/t på toppen, men til gengæld mærkes det boost der før var omkring 5-7000 rpm ikke, måske fordi momentkurven er udglattet, men det kan jo også være indbilning

oplevede det samme på min bandit da jeg fik k&n og anden potte på.
jeg fik lidt mere i toppen men bundtrækket blev lidt svagere, ikke fordi der er meget af det på en bandit i forvejen :| :orkester: :mrgreen:

Christoffer Olsen

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 67
Re: Ixil udstødning
« Svar #3 Dato: December 03, 2006, 10:21:28 am »
Ialt et par ekstra km/t på toppen, men til gengæld mærkes det boost der før var omkring 5-7000 rpm ikke, måske fordi momentkurven er udglattet, men det kan jo også være indbilning

oplevede det samme på min bandit da jeg fik k&n og anden potte på.
jeg fik lidt mere i toppen men bundtrækket blev lidt svagere, ikke fordi der er meget af det på en bandit i forvejen :| :orkester: :mrgreen:

Lige en detalje 5000 - 7000 rpm er ikke bundtræk på en SV'er.

Ixil-udstødningen har netop givet masser af bundtræk.
SV650 K6 - Ixil Underseat - Rizoma Blink

jimmi

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 57
Re: Ixil udstødning
« Svar #4 Dato: December 03, 2006, 11:02:09 am »
Citér
Lige en detalje 5000 - 7000 rpm er ikke bundtræk på en SV'er.

hehe, enig. ville også være surt hvis man skulle så højt op før den tog ved. :)

tror vidst jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren (havde også drukket 2L cola og spist for meget chokolade igår så havde nok for meget sukker i blodet) :mrgreen:,
overså det med at den havde fået mere bundtræk, så bare lige det med at den havde fået et par extra km/t på toppen, og tænkte det var det samme som på min, men der er nok himmel til forskel på v2 og række4.




Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ixil udstødning
« Svar #5 Dato: December 03, 2006, 09:24:59 pm »
Okay! Jamen tusind tak for jeres fine svar!  :D

Christoffer Olsen>> Dejligt at se hvordan du virkelig forklarede det! Med momentkurver og det hele  :mrgreen:

Er det kun med Ixil systemet den forøgelse kan forventes? Eller har du også monteret PC og KN filter osv?
For jeg regner selv med at der senere skal KN filter på, og måske en PC...  :P

Men ellers så ved jeg at det er Ixil jeg skal have nu :D
« Senest Redigeret: December 10, 2006, 04:55:23 pm af Razz S »
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Ixil udstødning
« Svar #6 Dato: December 04, 2006, 06:45:16 pm »
Hey jeg mener at brøderne lambertsen i køge - solrød også er forhandler af ixil og de plejer at være billege med deres ting.
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Ixil udstødning
« Svar #7 Dato: December 04, 2006, 07:27:36 pm »
Hey jeg mener at brøderne lambertsen i køge - solrød også er forhandler af ixil og de plejer at være billege med deres ting.
Yessir  :D
Det er i hvert fald der min er fra !
Og mht kvaliteten kan jeg kun sige 112.500+Km and still with a great sound  :respekt:
« Senest Redigeret: December 04, 2006, 07:29:07 pm af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Ixil udstødning
« Svar #8 Dato: December 04, 2006, 07:35:32 pm »
Kanon!

Men nu er jeg fra det mørke jylland, så det er lidt langt væk  :undecided:

Men kom i tanke om at forhandleren jeg købte Sv'eren ved også forhandlede Ixil.. Så vil lige give ham et kald  :D

Men tak for jeres feedback!  :respekt:
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707