Forfatter Emne: Xenon-lys  (Læst 10668 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
Re: Xenon-lys
« Svar #15 Dato: December 02, 2006, 12:29:31 am »
Husk at xenonlys er ulovligt (og pisse-irriterende :club:) hvis dit køretøj ikke er godkendt til det.
Du risikerer at blive stoppet at polisen og sendt til syn (som du dumper...).

Har du ikke lys nok... Så sæt farten ned :wink:

Husk Paw. Ettermarkedseksos er heller ikke lovlig... Tror ikke  :police: bryr seg stort om dette... (de er helst ute etter de som kjører for fort)

Det er også rigtigt... :)

Jeg tror dog på at de fleste mennesker synes en motorcykel lyder godt med lidt fuldblodslarm... Ved godt at enkelte gamle annorakker ikke gør, men fuck dem... :D

Gad vide hvor mange der synes det er fedt at blive lyst i hovedet mens man prøver at koncentere sig om noget? Prøv evt. selv med en kraftig lommelygte, og se om du finder lyset generende :|
Paw, jeg ved ikke om det bare er mig der er træt eller hvad, men jeg kan altså ikke se den store forskel på dine to eksempler? Hvis jeg var fræk påstod jeg at du var en gammel annorak ;) :mrgreen:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
« Svar #16 Dato: December 02, 2006, 08:35:09 am »
Who cares...? :loser:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #17 Dato: December 02, 2006, 11:27:41 am »
Who cares...? :loser:
Nå nå - godt ord igen  :mrgreen:
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #18 Dato: December 02, 2006, 12:53:12 pm »
Jeg tror dog på at de fleste mennesker synes en motorcykel lyder godt med lidt fuldblodslarm... Ved godt at enkelte gamle annorakker ikke gør, men fuck dem... :D

Jeg er vildt ambivalent hvad "larm" angår.. På den ene side, kan jeg godt lide lyden af en motorcykel.. På den anden side, synes jeg, det er en pestilens, når der kommer en med "fri passage".. Især i bytrafik - der er sgu larm nok i forvejen.. (Og det i lille-bitte Aalborg :) )
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

jimmi

• Søndagskører
  • **
« Svar #19 Dato: December 02, 2006, 08:24:57 pm »
Ægte larm finder man kun i en børnehave :shock: og til kelly family koncert :shock: AHHHHHHHHRGGGGGRgrgrgGGGGRRRAARRGG AH!

glemte lige: og en scooter med hjemme tuning hvor der er pillet ved udstødningen AHHHHHRGGG  :dead:
DET SKER BARE IKK LARS KRIMI !

det har ikke meget med xenon lys at gøre, men skulle lige ud med det :innocent:

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #20 Dato: December 02, 2006, 09:54:54 pm »
det har ikke meget med xenon lys at gøre, men skulle lige ud med det :innocent:

Og din pointe er?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Kilosfau

• Gæst
« Svar #21 Dato: December 02, 2006, 10:06:41 pm »
Larm er ikke blot noget der er højt ..

Min SV1000 med Akrapovic bolt-on og Pipercross afgiver givetvis flere db ift. de tunede knallerter der suser rundt i nabolaget hele tiden   :huh:

Jeg generer ikke folk med mine potter, jeg kører meget sjældent forbi et sted mere end 1 gang. De tunede knallerter som suser rundt i mit nabolag kommer ikke blot 2-3 eller 10 gange, næ nej, de kommer hele dagen og halvdelen af natten med... og det lyder som om at de bevist generer med deres evindelige gassen op og ned   :club: :brok:

jimmi

• Søndagskører
  • **
« Svar #22 Dato: December 03, 2006, 03:58:43 am »
enig! der hvor jeg bor kan jeg høre de scootere hele dagen og natten også. det er vel fordi jeg ikke syns det lyder fedt sådan som en tunet scooter lyder, derimod synes jeg altid det varmer mit hjerte når jeg høre en mc komme susende forbi uanset hvor højt/lavt den lyder,  men det er jo et classisk emne (mc/larm), og det var bare lige hvad jeg synes ikke andet, ingen offence :)

ved ikke hvad min pointe var :rolleyes:, andet end det nok ikke havde så meget med det tråden startede med at gøre (xenon lys)  :wink:

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #23 Dato: December 03, 2006, 12:23:23 pm »
xenon lys er ok hvis man bare tænker sig lidt om, man kan godt bruge xenon lys uden det er noget lort overfor andre på vejene,
jeg har mont. xenon på min sv650s 2002 model, det er justeret ned,  så det ikke blænder nogen , det er den eneste model sv man kan montere det på, fordi den har en ELEPTISK lygte til nærlys, så det er det inderste lygte øje der styrre lys keglen, bare husk at rense lygten meget tit :wink:
Alle andre modeller kører jo med lygte paraboler som kun delvis styrre lyskeglen  P.T ikke godt til xenon lys :thumbsdown:

Så xenon lys kan bruges med omtanke............ :D
« Senest Redigeret: December 03, 2006, 12:25:40 pm af skyggen »
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
« Svar #24 Dato: December 03, 2006, 01:16:14 pm »
xenon lys er ok hvis man bare tænker sig lidt om, man kan godt bruge xenon lys uden det er noget lort overfor andre på vejene,
jeg har mont. xenon på min sv650s 2002 model, det er justeret ned,  så det ikke blænder nogen , det er den eneste model sv man kan montere det på, fordi den har en ELEPTISK lygte til nærlys, så det er det inderste lygte øje der styrre lys keglen, bare husk at rense lygten meget tit :wink:
Alle andre modeller kører jo med lygte paraboler som kun delvis styrre lyskeglen  P.T ikke godt til xenon lys :thumbsdown:

Det var rart at høre fra en mand der ved hvad han taler om :respekt:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #25 Dato: December 03, 2006, 01:48:08 pm »

Det var rart at høre fra en mand der ved hvad han taler om :respekt:

jeg siger at bare at man skal tænke sig om ligesom med så meget andet. :wink:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #26 Dato: December 04, 2006, 09:07:58 am »
 :oops:
Har det princip at jeg ALDRIG (det kan jeg simpelthen ikke tillade mig) klager over larmende Biler MCer osv sov
ej heller mærkelig høj musik på upassende tidspkt
og jeg kaster heller ikke med sten af andre slags!
håber jeg!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #27 Dato: December 06, 2006, 10:50:02 pm »
Men så JJ, jeg kan bare bestille ett sett H4-Bixenon til bil og det vil passe greit på en SVer??
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #28 Dato: December 07, 2006, 07:30:55 am »
Men så JJ, jeg kan bare bestille ett sett H4-Bixenon til bil og det vil passe greit på en SVer??

Lige præcis!! :) - Jeg har billeder af monteringen hvis du er intereseret..!
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #29 Dato: December 07, 2006, 08:26:19 am »
Hej Jesper

Hvis du har en 'guide' liggende med billeder fra da du smed xenon på må du muy gerne poste den/dem...

/bo
MC-løs :-/