Forfatter Emne: Får spat!!!!!  (Læst 4634 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gixxer Heino

• Plastikrocker
Får spat!!!!!
« Dato: November 27, 2006, 10:49:52 pm »
Hej efter jeg har kørt længe nok med standart cykel blev jeg enig med mig selv at der skulle gøres noget,så svinet blev gearet ned for og bag, nyt luft filter ,og lazer potter men jeg syntes den fedter når jeg trykker til dyret,specielt i 3 gear sker der et eller andet og jeg magter næsten ikke at starte næster sæson med en "tvivler" så har i nogle ideer for hvad det kan være?????  :brok: :brok: :puke: :tie:

Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Får spat!!!!!
« Svar #1 Dato: November 27, 2006, 11:01:33 pm »
kontroller at din kobling er justeret ordentligt (kig efter i service manualen, hvordan det gøres)  Alternativt ,  kører du måske rundt  med noget olie i din motor, der får din kobling til at glide (det er hørt før, oftest hørt omkring fuldsyntetiske olier - ellers er din kobling bare træt og trænger måske til nogle nye fjedre og nye plader

« Senest Redigeret: November 28, 2006, 07:02:47 pm af Luske »

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #2 Dato: November 28, 2006, 09:06:02 am »
Tja er du sikker på den ikke spinder på baghjulet???? :oops: :oops: :oops:

Jeg kører jo med samme gearing, og hvis jeg "åbner" min i 3. så slipper den med baghjulet og laver spind. :brok: :brok: :brok:
Pas nu på... Det er skide glat med alle de blade der har afgivet deres fedtstof... :?

Derfor er min også staldet op for i år... :dead:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: November 28, 2006, 09:50:57 am »
Tja er du sikker på den ikke spinder på baghjulet???? :oops: :oops: :oops::
Min gamle GS'er lavede det samme, troede også det var koblingen indtil den begyndte at slå med røven  :shock:
Dette skyldtes nok mest de superfriktionsfrie Kingstyredæk  :dead: :oops:

Hvis det er koblingen, vil den sikkert fedte når du kommer op i nærheden af topspeed.
« Senest Redigeret: November 28, 2006, 09:52:54 am af Olfert »
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #4 Dato: November 28, 2006, 09:57:09 am »
Ja der var godtnok nogle spændende dæk i forne tider!
Feks standardmonterede Bridgestone!
Dem ku man snildt køre 40000 km på!
Jeg er simpelthen så dybt imponeret af de moderne dæk!
Der er virkeligt sket noget der!
Kørte forresten også på hjemmelavede slicks da jeg var ung og fattig og udødelig! man sku ikke ramme en spytklat med sådant nogen på!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: November 28, 2006, 10:09:38 am »
Ja der var godtnok nogle spændende dæk i forne tider!
Feks standardmonterede Bridgestone!
Dem ku man snildt køre 40000 km på!
Jeg er simpelthen så dybt imponeret af de moderne dæk!
Der er virkeligt sket noget der!
Kørte forresten også på hjemmelavede slicks da jeg var ung og fattig og udødelig! man sku ikke ramme en spytklat med sådant nogen på!
 8)
Ja for hulen, ville man ha dæk der holdt ligeså godt fat i asfalten som i dag, holdt de sjældent mere end 2500-3000 km......... på en 500 kubikker  :shock: :lmao:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Gixxer Heino

• Plastikrocker
« Svar #6 Dato: November 28, 2006, 06:31:58 pm »
Tja er du sikker på den ikke spinder på baghjulet???? :oops: :oops: :oops:

Jeg kører jo med samme gearing, og hvis jeg "åbner" min i 3. så slipper den med baghjulet og laver spind. :brok: :brok: :brok:
Pas nu på... Det er skide glat med alle de blade der har afgivet deres fedtstof... :?

Derfor er min også staldet op for i år... :dead:
                                                                                                             lyder vildt men jeg syntes ikke at det føles sådan,men jeg kan da prøve at kikke på mit baghjul men jeg vrider den i bund i 3....eller?? men jeg har faktisk hældt en halv liter fulsyntetisk olie på den kan det være det???

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #7 Dato: November 28, 2006, 07:02:07 pm »
jeg syntes ikke at det føles sådan,men jeg kan da prøve at kikke på mit baghjul men jeg vrider den i bund i 3....eller?? men jeg har faktisk hældt en halv liter fulsyntetisk olie på den kan det være det???

Hvis dit baghjul spinder, vil du ikke være i tvivl.. det vil du kunne mærke på cyklen !...

er den begyndt at fedte efter du har efterfyldt med fuldsyntetisk ?? (faktisk er det slet ikke særlig smart at blande to olie typer.. - så det kunne nemt være det der skaber dit problem)

Gixxer Heino

• Plastikrocker
« Svar #8 Dato: November 28, 2006, 09:11:29 pm »
jeg syntes ikke at det føles sådan,men jeg kan da prøve at kikke på mit baghjul men jeg vrider den i bund i 3....eller?? men jeg har faktisk hældt en halv liter fulsyntetisk olie på den kan det være det???

Hvis dit baghjul spinder, vil du ikke være i tvivl.. det vil du kunne mærke på cyklen !...

er den begyndt at fedte efter du har efterfyldt med fuldsyntetisk ?? (faktisk er det slet ikke særlig smart at blande to olie typer.. - så det kunne nemt være det der skaber dit problem)

ja det er nok en slags blandings misbrug som snarets skal ophøre..

knolp

• Gæst
« Svar #9 Dato: November 28, 2006, 09:41:06 pm »
Jeg vil selvfølgelig slet ikke stå inde for det her på så moderne motorcykler. Men da jeg tidligere kørte tunet 500cc totakts motorcykel (Suzuki T500) fik jeg problem med oliens køleevne kontra koblingens funktion. Enten brændte man geartandhjul eller også fedtede koblingen. På et tidspunkt talte jeg med en sidevogns crosser mand som også brugte den stærke totakt maskine. Han fortalte at han benyttede olie udviklet til moderne automatgearkasser. Den mistede ikke smøreevne/vedhæftningen ved høje temperatur og den fik koblingen til at bide.
Måske er der nogen i forum der har hørt eller har erfaring med lignende? Men man skal nok ikke forsøge sig med slags på en maskine der stadig har motorgaranti...

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #10 Dato: November 29, 2006, 03:46:24 pm »
så vidt jeg husker anbefales det at bruge en semisyntetisk olie til vores maskiner, men det nærmer sig næsten religion og overtro med hensyn til hvad..