Forfatter Emne: Afbalancering  (Læst 5497 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Afbalancering
« Dato: November 21, 2006, 09:32:00 am »
Nu har jeg fået skiftet mit fordæk, så kommer jeg til et nyt spørgsmål

Afbalancerer man forhjulet??

Der sidder nemlig ikke nogle afbalanceringsklodser på forfælgen fra fabrikken af.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Afbalancering
« Svar #1 Dato: November 21, 2006, 09:35:00 am »
Jepp, det gjør man.....
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Afbalancering
« Svar #2 Dato: November 21, 2006, 09:49:41 am »
Jepp, det gjør man.....

Hvorfor er det så ikke gjort fra fabrikken af???
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: Afbalancering
« Svar #3 Dato: November 21, 2006, 09:53:20 am »
Dækket er aldrig helt i balance, der er en prik som skal sidde ud for ventilen, så går det ikke helt galt.
Men du kan ikke køre rigtigt stærkt med et for eller bag hjul der er i ubalance.
Det ryster helt vildt!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Afbalancering
« Svar #4 Dato: November 21, 2006, 10:28:18 am »
Dækket er aldrig helt i balance, der er en prik som skal sidde ud for ventilen, så går det ikke helt galt.
Men du kan ikke køre rigtigt stærkt med et for eller bag hjul der er i ubalance.
Det ryster helt vildt!
 8)

Sådan en prik er der ikke... Men hva det bliver afbalanceret any way...
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Afbalancering
« Svar #5 Dato: November 21, 2006, 01:32:21 pm »
Dækket er aldrig helt i balance, der er en prik som skal sidde ud for ventilen, så går det ikke helt galt.
Men du kan ikke køre rigtigt stærkt med et for eller bag hjul der er i ubalance.
Det ryster helt vildt!
 8)

Sådan en prik er der ikke... Men hva det bliver afbalanceret any way...
Et bud kunne vel være at prikken har været på det dæk der var på fra fabrikken?  :D

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Afbalancering
« Svar #6 Dato: November 21, 2006, 01:52:08 pm »
Prikken , eller en anden markering (forskellig fra dæk producent) indikerer det letteste sted på dækket.

(og prikken kan iøvrigt godt sidde inde i selve dækket, så det er klart at du ikke kan se den når du allerede har monteret dækket  :D - ka dog ik huske hvor den sidder på pilot power)

Denne "prik" eller markering, sætter man derfor ud for det tungeste sted på fælgen når man skal til at montere dækket. Det gør at man skal bruge så lidt bly ved efterbalancering når dækket er monteret.

(det tungeste sted på fælgen er ikke nødvendigvis der hvor ventilen sidder - så sæt den nøgne fælg op i afbalancering-sættet, for at finde det tungeste sted på fælgen, inden du monterer dækket.)
« Senest Redigeret: November 21, 2006, 01:54:14 pm af Luske »

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Afbalancering
« Svar #7 Dato: November 21, 2006, 02:02:56 pm »
Prikken , eller en anden markering (forskellig fra dæk producent) indikerer det letteste sted på dækket.

(og prikken kan iøvrigt godt sidde inde i selve dækket, så det er klart at du ikke kan se den når du allerede har monteret dækket  :D - ka dog ik huske hvor den sidder på pilot power)

Denne "prik" eller markering, sætter man derfor ud for det tungeste sted på fælgen når man skal til at montere dækket. Det gør at man skal bruge så lidt bly ved efterbalancering når dækket er monteret.

(det tungeste sted på fælgen er ikke nødvendigvis der hvor ventilen sidder - så sæt den nøgne fælg op i afbalancering-sættet, for at finde det tungeste sted på fælgen, inden du monterer dækket.)

Det er sgu lidt sent nu Luske. Dækket er monteret og det varer ikke længe før det er afbalanceret også. så må jeg jo dreje dækket, hvis det er helt hen i vejret.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Afbalancering
« Svar #8 Dato: November 22, 2006, 12:29:02 am »

Det er sgu lidt sent nu Luske. Dækket er monteret og det varer ikke længe før det er afbalanceret også. så må jeg jo dreje dækket, hvis det er helt hen i vejret.

fuck det..  om der kommer en ekstra klods på... who cares  :D , bare det er afbalanceret
« Senest Redigeret: November 22, 2006, 12:33:57 am af Luske »

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Afbalancering
« Svar #9 Dato: November 22, 2006, 09:26:01 am »

Det er sgu lidt sent nu Luske. Dækket er monteret og det varer ikke længe før det er afbalanceret også. så må jeg jo dreje dækket, hvis det er helt hen i vejret.

fuck det..  om der kommer en ekstra klods på... who cares  :D , bare det er afbalanceret

Ja nemlig  :D
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D