Sakset fra Heidi:
Når jeg bliver gammel, og mine børn har fået ægtefælle,hus og børn, så vil jeg besøge hver af dem et helt døgn, og jeg vil smide mit overtøj i kurven til huer og vanter og stille skoene på bordet.
Mens de går i gang med at tilberede en lægger middag til mig, vil jeg lægge mig på sofaen for at se en videofilm. Indimellem vil jeg gentagne gange spørge om, hvad vi skal have og hvornår vi skal spise eller tale i telefon med mine venner.
Efter middagen vil jeg stille min tallerken oven på opvaskemaskinen for derefter at læse ugeblade.
Næste morgen vil jeg gå i bad før de andre, og jeg vil lægge makup og rigtigt nusse om mig selv, mens de andre står og tripper for at komme til at tisse. Naturligvis vil jeg lade det våde håndklæde ligge på gulvet sammen med mit snavsede undertøj.
Når de tager på arbejde, og posten kommer med dagens avis vil jeg nyde at rode rundt i sektionerne og måske tage en af dem med mig.
Ingen jeg går, vil jeg lade morgenbordet stå, kyle teposen ned i vasken, træde ud af sutskoene midt på køkkengulvet, lade alt lyset brænde og glemme at låse døren.
Så kan det være, de kommer i tanke om, hvorfor JEG VAR SÅ SATANS SUR, DA DE VAR TEENAGERE.
Mor