Jeg er så heldig at den mc jeg havde før min nuværende SV1000SK6 var en Fazer 600 s fra ´00. Jeg har ikke prøvet den nye FZ6 som jo
har en "neddroslet" R6 motor og min havde en "neddroslet" YZF600 motor. Neddroslet skal forstås at man har taget toppen af HK og optimeret
motoren til mellemområdet, men det er rigtigt at den skal ha´flere omdrejninger end sv 650.
Jeg kan ikke helt genkende det som der bliver skrevet her at SV 650´eren har power i forhold til Fazer´en (undskyld sv 650 ejer). Jeg har kørt ca. 40.000 km på min Fazer, kørte europa tyndt og har aldrig "tabt" i en 0-100 (eller fra kryds til kryds) til en sv 650...de ca. 20 HK forskel på de to
maskiner gør altså en forskel...v2 eller ej. Jeg skal lige sige at jeg har en ven som havde en sv 650 som jeg har prøvet.
Men jeg vil sige at måden HK bliver afleveret ned i astfalten på med en v2´er er noget helt andet end en r4...det er et spørgsmål om hvad man
synes er fedt.
Jeg følte mig godt tilpas på Fazer´en...og ja den er nok lidt mere afslappet end sv 650 og lyden på en v2´er er jo også speciel.
Du kan nok hører at jeg peger på Fazer´eren, selv om det er et meget svært valg...det er to fine maskiner!